Ольга Шевченко, EVA: Ставимо за мету на 2022-й – утримати доходи і прибуток на рівні 2021 року

Ольга Шевченко, EVA: Ставимо за мету на 2022-й – утримати доходи і прибуток на рівні 2021 року

29.09.2022 08:45
  3276
rau

Генеральний директор лінії магазинів EVA про те, як змінився середній чек в магазинах мережі, що відбувається з прибутками компанії, на які інновації роблять ставку під час війни та який з форматів магазинів зараз в пріоритеті.

В ексклюзивному інтерв’ю Інтерфакс-Україна СЕО мережі магазинів EVA Ольга Шевченко розповіла про ключові напрямки роботи компанії та плани на розвиток. RAU обрала з матеріалу ключове. 

Про досягнення до 20-річчя

EVA – найбільший український рітейлер в сегменті товарів краси та здоров’я. Наша частка в структурі національних мереж drogerie сягає 77%. Компанія прибуткова. Магазини EVA є ледь не в кожному місті та містечку України в найзручніших локаціях для клієнтів. У мережі до війни було 8 млн користувачів програми лояльності, з них 6 млн активних, які постійно робили покупки. Нашим мобільним додатком користуються понад 1 млн споживачів. Портфель ВТМ налічує 51 власну марку.

Про прибутки

В 2021-му ми отримали 17 млрд грн без ПДВ чистого доходу, це на 24% більше, чистий прибуток зріс на 21%. Ставимо за мету на 2022 рік, враховуючи втрату 16% магазинів, не показати від’ємну динаміку, тобто утримати обсяги 2021 року. Наскільки нам це вдасться, важко прогнозувати, але ми таке завдання ставимо.

Про втрати та розвиток попри війну

Найболючіше – ми втратили трьох наших людей. Двоє загинули на фронті, один співробітник внаслідок бомбардування торгового центру в Кременчуці. Звісно, є й матеріальні втрати – 300 млн грн по товару, близько 60 млн – по обладнанню. Скоротилася мережа. Зараз не працює 179 магазинів з 1100, які працювали на початок війни. Більшість з непрацюючих знаходиться на окупованій території та у зоні бойових дій. На звільнених територіях ми намагаємось якнайшвидше відновлювати роботу. Зокрема, у столичній області та північних регіонах відновили майже всі наші магазини.

Продовжуємо роботу з розвитку. Ми не зможемо відкрити 90 магазинів, як минулого року. Але продовжуємо працювати, підписуємо нові договори. Поки відкрито 11 нових, орієнтовно стільки ж магазинів відкриємо ще до кінця року.

Про формат магазинів

Ми не змінюємо наш основний формат, середня площа магазинів 150-160 кв. м. Є також новий формат, який ми почали розвивати в 2019 році – EVA beauty lab, магазини для торговельних центрів. В нас їх було чотири, під час війни закрилося три. Вже відновили роботу EVA beauty lab в Чернігові, в столичному ТРЦ Retroville. Поки не відновили в Харкові (ТРЦ Французький бульвар), але сподіваємось відкрити його знову до кінця року. Прагнемо розвивати формат EVA beauty lab, але на цей рік пропозицій наразі немає.

Про співпрацю з орендодавцями та партнерами

Знаходити компроміс дуже важко, але вдається. Зазвичай це знижка до орендної плати або призупинення стягування орендної плати там, де магазини не працюють. З торговельними центрами простіше. Скажімо так, вони навчені локдаунами, тому майже автоматично не стягують плату, коли закриті. Щодо стріт-рітейлу складніше, але ми домовляємось.

З такої причини як неузгодженість з власником приміщення ми ще не втратили жодного магазину в цьому році, хоч під час локдаунів подібне траплялося.

Що стосується партнерів – ті, хто поновив роботу, відновили з нами відносини. Але є такі, чиї виробництва знищено. Наприклад, в нашого постачальника обладнання повністю зруйнований завод.

Про середній чек

Середня кількість позицій не змінилась – 3,3 позиції в чеку. Середній чек зростає за рахунок зростання цін, зараз він складає 178-185 грн, це на 20% більше порівняно з літом минулого року.

Про імпорт та ВТМ

Ми ніколи не рахували частку імпортних товарів загалом. Але частка власного імпорту становить близько 15%. До війни наші ВТМ вироблялись у понад 30 країнах. На жаль, в Україні небагато виробництв – це окрема тема, чому так мало.

Кожен третій товар, який ми продаємо, це ВТМ. Частка в грошах менша, бо в основному це товар середньої та низької цінової категорії.

В березні доля private label суттєво знизилася, але вже з квітня вона відновилась і має тренд до зростання. Є дві причини – відновилася робота українських виробників плюс знято обмеження щодо критичного імпорту. Ми також бачимо зацікавленість та перспективу вітчизняних виробників. Є лідери, хоч їх і мало, але є дуже високоякісні виробництва.

Про онлайн-напрямок та логістику

За березень у нас було падіння кількості замовлень на 40%. Зараз замовлень на 10-12% менше, ніж за аналогічний період минулого року. А в грошах маємо плюс 10% за рахунок того, що ціни на товари в Україні в цілому виросли. В 2021 році ми мали частку e-commerce 5,5% від всіх продажів у мережі. Дані цього року оприлюднимо пізніше.

Починаємо будівництво другої черги комплексу у Львові. У нас є великий розподільчий центр площею близько 30 000 кв. м, будуватимемо другу чергу площею 15 000 кв. м виключно під інтернет-магазин. Продовжуємо будувати розподільчий центр в Одесі. З початком війни призупинили, а зараз відновили роботи на майданчику. Там планується великий розподільчий центр, першу чергу якого будуємо зараз – 20 000 кв. м. Там у нас велика ділянка 60 га, ми маємо можливість розширювати комплекс.

Діючі комплекси продовжуємо поліпшувати, розширюємо площі за рахунок мезонінів, встановлюємо конвеєрні системи, плануємо купувати обладнання для більшої автоматизації системи.

Про інновації

Наступного місяця плануємо інвестувати в каси самообслуговування. Також впроваджуємо електронні касові чеки. Наш інтернет-магазин працює за такою системою вже понад рік. Мережа почала працювати з електронними фіскальними чеками з квітня. До кінця року з 2500 кас близько 300 працюватимуть на цій технології. Цей формат дуже зручний і для магазину, і для покупця, а ще він екологічний.

Автоматизуємо видачу інтернет-замовлень. Цьогоріч відкриємо точки видачі в усіх наших магазинах, зараз їх працює близько 600. Плюс впроваджуємо вайбер-бот, який прискорить та полегшіть отримання замовлень. Дуже наполегливо працюємо над розвитком мобільного додатку. До війни вже було біля мільйона завантажень. Сподіваємось що ним користуватимуться ще більше людей. Там будуть зручні інструменти і для інтернет-магазину, і для мережі, й для click & collect, коли замовити товар можна в додатку, а потім без черги забрати пакунок в магазині.

Читайте також

Кругла дата: топ-20 фактів з історії мережі EVA до ювілею компанії


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку