Михайло Меркулов, Arricano: Топ-5 трендів року на ринку торгової нерухомості України

Михайло Меркулов, Arricano: Топ-5 трендів року на ринку торгової нерухомості України

23.12.2016 09:23
  1294
Ukrainian Retail Association

Генеральний директор компанії Arricano Михайло Меркулов про ключові тенденції ринку торгової нерухомості України в 2016 році та прогнози на 2017-й.

Кінець року – час підбивати підсумки. Arricano Real Estate plc – великий девелопер і мережевий оператор торгово-розважальних комплексів, володіє найбільшим в Україні портфоліо реалізованих ТРК, загальна орендна площа яких становить понад 212 000 кв. м. Про ключові тренди минулого року на ринку торговельної нерухомості RAU попросив розповісти одного з кращих українських топ-менеджерів у сфері commercial property – СЕО Arricano Михайла Меркулова, визнаного персоною року на ринку нерухомості.

1. На ринку торгової нерухомості в 2016 році відбулися позитивні зміни. Навіть в умовах низької купівельної спроможності населення і відсутності змін щодо захисту прав власності в судовій системі та в роботі правоохоронних органів, ринок комерційної нерухомості продемонстрував позитивну динаміку. Пропозиція на ринку комерційної нерухомості Києва зросла: відкрито нові об’єкти – ЦУМ, Lavina Mall, New Way.

2. Відносини орендарів та орендодавців розвивалися і продовжують розвиваються в бік партнерства, орендні ставки зберігаються на колишньому рівні, відсоток від товарообігу став партнерським інструментом відносин між орендодавцем і орендарем. Стали популярні спільні маркетингові активності, розвивається і поглиблюється співпраця між ТРЦ і рітейлом, бренди зацікавлені в кооперації, навчанні і партнерстві з девелоперами.

3. Активний розвиток українських брендів – тенденція останніх трьох років – збереглася. Вакантність у торгових центрах знижувалася. Спостерігалася ротація рітейлерів – оператори вибирали більш відвідувані ТРЦ.

4. Можна відзначити, що відвідувачі ТЦ стають вимогливішими до tenant-mix, послуг, сервісів, які надає ТРЦ. До того ж, гості почали звикати до того, що професійні ТРЦ забезпечують їм економію часу і сімейного бюджету.

5. Гравці ринку пробували і запускали нові формати, більш активно використовували маркетингові інструменти. Серед іншого, в 2016 році спостерігалося зростання якісних інтернет-сервісів, які формують персоналізований підхід покупців до вибору ТРЦ і магазинів. В цілому в рітейлі спостерігалося зростання безготівкових платежів.

У наступному році, враховуючи, що споживач став вибагливіше та вимогливіше, гравцям ринку, щоб бути цікавими покупцям, необхідно буде системно працювати з цільовою аудиторією ТРЦ, використовуючи в тому числі маркетингові інструменти. Сильні гравці будуть розвивати нові форми і формати, удосконалювати tenant mix, залучати цікавих покупцям операторів.

У 2016 році Arricano впроваджувала сервісну модель бізнесу, в якій закладено великий потенціал для прогресу. У 2017-му Arricano буде реалізовувати стратегії розвитку як своїх об’єктів, так і компанії в цілому. У планах на 2017 рік:

  • залучення нових великих якірних орендарів, збільшення кількості сервісів для покупців ТРК;
  • впровадження технологічних новинок;
  • посилення дитячих і сімейних програм у форматі edutainment;
  • реалізація маркетинговы програм, в яких будуть брати участь все більше орендарів;
  • розвиток соціальних проектів для партнерів-орендарів і для покоління Y і Z.

Читайте також – 

Польовий експеримент: заради чого топи Arricano працювали біля прилавка


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку