Дослідження Nielsen: які товари преміум-сегменту готові купувати українці
За даними Nielsen 60% українських споживачів згодні, що преміальний товар – це якість і висока ціна, 61% пов’язує преміум товар з висококласним споживчим досвідом.
такі результати показало споживче дослідження Nielsen Premiumization, метою якого було зрозуміти, що для споживача в 63 країнах світу означає «преміальний товар», чи готовий він платити за нього більше і чи може собі його дозволити.
Смак гарного життя не тільки для заможних
За визначенням Nielsen товари преміум сегменту – це продукти, вартість яких як мінімум на 20% дорожча за середню ціну цієї категорії.
Для глобального і для українського споживача преміальність полягає не тільки в ціні. Більше половини споживачів в Україні (60% і 61%) стверджують, що преміальний продукт – це якість товару, висока ціна і хороший досвід. В інших регіонах споживачі згадують високу функціональність (45% в США), дизайн і стиль (43% і 45% в Туреччині і в Сербії), довіру до торгової марки (61% у В’єтнамі), як обов’язкові елементи, притаманні преміальному бренду або товару.
За словами генерального директора Nielsen в Україні та Білорусі Тетяни Безсмертної, прихильність до цінностей бренда як і раніше особливо важлива для споживачів в країнах з економікою, що розвивається з практичних і емоційних міркувань.
Споживач тягнеться до тих брендів, які довели свій успіх на ринку. А бренд, якому довіряють, дає гарантію якості його товару навіть тим, у кого бюджет обмежений», – пояснює Безсмертна.
Прагнення до статусу також відображається в результатах дослідження Nielsen: 52% глобальних споживачів стверджують, що купівля товарів преміум класу допомагає відчувати себе впевнено і добре. Найбільший показник емоційного ефекту, пов’язаного зі статусом і високим становищем, спостерігається в Індії (78%) і Китаї (66%). У країнах західної Європи, де споживач більш раціональний, елемент статусності грає роль лише для 28% респондентів.
На що споживач готовий розщедритися
Кожна категорія має потенціал розвитку преміальних товарів в тій чи іншій мірі, проте результати дослідження приводять до одного висновку: глобальний споживач готовий платити більше за преміальні товари широкого споживання, електроніку і одяг. Топ п’ять категорій, за які український споживач готовий був би платити більшу ціну за преміальність, включає в себе м’ясо і морепродукти, кава і чай, одяг, молочні продукти і засоби по догляду за волоссям.
Витрачаємо вільно або затягуємо пасок
Потенційна готовність витрачати не завжди збігається з реальною фінансовою спроможністю споживача. Особливо це помітно в країнах, що розвиваються, але навіть тут на рівні регіонів і країн відповіді респондентів щодо свого фінансового становища відрізняються. Так, у В’єтнамі (82%) і Індонезії (74%), де доходи населення зросли за останні п’ять років, стверджують, що їх фінансове становище покращилося. У Китаї 72% і в Індії 78% споживачів сказали, що їх добробут став кращим, ніж п’ять років тому. У країнах з розвиненою економікою, наприклад, країнах Західної Європи, заяви споживачів менш оптимістичні – тільки для 30% становище їх фінансів покращилося, для 34% – воно стало гірше.
Якщо говорити про Україну, то більше половини українських споживачів (60%) не бачать покращень у своєму фінансовому становищі і 75% в Україні говорять, що можуть дозволити собі купити тільки товари першої необхідності для себе і для будинку.
«Споживчий апетит на преміальні бренди простежується у всіх країнах незалежно від розміру гаманця. Виробникам, які хочуть інвестувати в розвиток преміум сегменту важливо розуміти, що «преміальний світ» живе своїми цінностями і світоглядом, преміальні товари споживають люди з певного соціального середовища з певним фінансовим достатком. Тому що в кінцевому підсумку преміальний бренд або товар – це стиль життя людини, яка його споживає», – резюмує Тетяна Безсмертна.
Читайте також –
Юрій Ліщук, Nielsen: Персоналізація і розуміння покупця – майбутнє рітейлу