Інна Бачуріна, Rechi.ua: дев’ять фактів про e-commerce в 2016-му році

Інна Бачуріна, Rechi.ua: дев’ять фактів про e-commerce в 2016-му році

20.12.2016 09:00
  991
rau

Арт-директор і співвласниця Rechi.ua Інна Бачуріна про те, чим запам’ятається минулий рік для її компанії, команди і конкурентів.

Оскільки всі люблять читати списки, а я люблю писати списками, моя колонка буде про дев’ять фактів. Вони не претендують на тренди в fashion або ecommerce, тому що в обох галузях Rесhi.Ua працюють у вузькій ніші: «преміум» і «люкс».

Але це буде дуже чесний список, тому що він про реалії життя маленького українського бізнесу в червоному океані з монстрами. І тут не буде пафосних заяв типу «на українському ринку e-commerce конкуренції немає», тому що для нас операційна прибутковість – не привід для шампанського, а єдино можлива форма існування.

Отже, в 2016-му році.

1. Наша аудиторія змирилася з тим, що улюблені бренди коштують втричі дорожче. Колл-центр більше не мучать криками і збуреннями “Ви що знущаєтесь, як це може стільки коштувати!” Всі вмираючі магазини закрилися і нарешті закінчилися розпродажі з неіндексованими цінами.

Виявилося, що нові колекції вже не так важливі, як знижки.

За деякими марками продаж нових колекцій практично зупинився, тому що ринок повний стоку минулих років, а дизайн практично не змінюється. “Остання колекція” – вже не безумовний атрактор.

2. Незважаючи на активність українок в освоєнні модних трендів, ядро нашої аудиторії стало ще консервативнішим. Всім подобаються фінські кеди з вушками від Minna Parikka за 300 євро, але купують за ці гроші або чорні шкіряні чоботи на стійкому каблуці, або чорні кеди Richmond. Чорне і практичне. Зі знижкою. По акції.

3. На мобільний трафік припадає вже майже 50%. Тому наступне технологічне завдання – з’єднати сеанси клієнта з Google Chrome на ноутбуці з сеансом на його ж iPhone в одну аналітичну одиницю.

Big data, кілька екранів – це вже буденність, з якою працюють всі, а от із “відео править бал” не склалося.

4. Ми підвели підсумки того, що сталося в Україні з 2014 року і констатували, що разом з Кримом і ОРДЛО втратили 40% своєї найбільш платоспроможної аудиторії. У 2010-13 роках ядро нашої клієнтської бази становили представниці місцевих еліт саме з регіонів, оскільки тільки через Rechi.Ua вони могли отримати доступ до красивих речей і серйозних брендів (типу S.T.Dupont), які не представлені в більшості обласних центрів.

Нам треба було компенсувати ці втрати і ми збільшили свій маркетинг в десять разів.

5. Те ж саме зробили всі гравці ринку. Важливо розуміти, що наші конкуренти – не тільки і не стільки інші інтернет-магазини, скільки фізичний переважно мережевий роздріб. І при цьому всі хотіли зростання і активно виходили в нові для себе регіони. Тобто при кратному скорочення платоспроможного попиту (так, відносно преміум і люкс сегментів мова йде про рази) пропозиція зменшилася незначно (одиничні магазини закрилися, у решти порідшали полиці).

Клієнти увійшли у смак покупок люксових марок зі знижкою в 50%.

Багато наших партнерів і дистриб’юторів працюють в нуль, лише б не втратити ексклюзив на бренд або гарне місце в ТЦ.

6. Через гіперконкуренцію в e-commerce вартість залучення нового клієнта злетіла до шалених цифр. І нам довелося робити дивні речі: відмовлятися від частини трафіку, асортименту і покупців, яких ми не могли б розвивати далі. Такий перерозподіл ресурсів дозволив нам вирости і в кількості замовлень і в середньому чеку.

7. Кадровий ринок e-commerce почав наповнюватися “фахівцями”. З причини гострого кадрового голоду великі гравці почали навчати з нуля персонал всередині компанії. І ринок наповнився колишніми продавцями чохлів для мобільних, які за два тижні пройшли курси інтернет-маркетингу, вивчили слова “контекстна реклама”, “пуши”, “імейл-маркетинг” і “оптимізація кампанії” та з запитами до 20 000 грн активно шукають роботу.

Причому робити руками вони нічого не вміють, контролювати і оцінювати ці процеси вони теж не вміють. Вміють тільки говорити про це дуже мало і поверхово.

8. Всі наші постачальники і дистриб’ютори зробили свої інтернет-магазини. Хтось уже навіть встиг набити гуль та визнає, що кожному краще займатися тим, у чому він фахівець. Хтось ще на самому старті і поки тільки набирає команду з цих самих хлопців по 20 000 грн, які знають слова “контекстна реклама”.

Але в будь-якому випадку вихід всіх основних дистриб’юторів в інтернет остаточно закрив можливості для старту нових проектів, які планують працювати за дропшипінгу.

9. При всіх цих сумних ринкових процесах наша команда бджілок (яких я дуже люблю і ціную, але ніяк не навчуся їм про це говорити) смиренно працювала. Оптимізували все і вся, першими підхоплювали всі цікаві технології, виводили нові бренди і полірували наш сервіс. За результатами року ми різною мірою зросли у всіх цифрах кількісних і, що не менш важливо, якісних. Конверсія збільшилася майже на 20%, рентабельність по чистому прибутку – ще більше.

Чорна п’ятниця-2016: у цьому році рішення рітейлерів нашкодили ринку (+інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку