Чорна п’ятниця-2016: у цьому році рішення рітейлерів нашкодили ринку (+інфографіка)

Чорна п’ятниця-2016: у цьому році рішення рітейлерів нашкодили ринку (+інфографіка)

30.11.2016 09:00
  1128
rau

Чим запам’яталася «Чорна п’ятниця» в цьому році, чи вдалося рітейлерам і покупцям досягти поставлених цілей. Колонка Альони Кузьміної.

25-27 листопада інтернет-магазин брендового взуття та аксесуарів преміум-сегменту Rechi.Ua проводив традиційний день акцій і знижок – “Чорну п’ятницю” – і активно спостерігав за іншими гравцями ринку (як онлайн, так і офлайн). По закінченню акції керівник відділу маркетингу Rechi.Ua Альона Кузьміна визначила кілька нових тенденцій і виділила кілька основних фактів.

Перше і найголовніше – змінилося ставлення до акції у споживачів через дії рітейлерів. Давайте говорити відверто: у минулому році «Чорна п’ятниця» була гарною можливістю звільнити полиці перед надходженням нових весняних колекцій і повернути заморожені гроші. Клієнти віддавали перевагу товарам із найбільшою знижкою. Працювала логіка «вхопити хоч якісь туфлі/сумку, але зі знижкою 70-90%». У результаті задоволеними залишалися і продавці і покупці: виходив win-win. В результаті «Чорної п’ятниці» 2015-го ринок розпродав залишки. У нас, наприклад, пішли всі товари старих колекцій за ціною закупівлі і навіть нижче.

Що ми спостерігаємо в цьому році? До акції активно долучилися торгівельно-розважальні центри, які анонсували розмір знижки заздалегідь. І пропонувалися знижки на всі колекції: як старі, так і нові!

По суті, ТРЦ перетворили Black Friday з акції «знижки на щось хороше, але старе» в три дні звичайної сезонної розпродажі, яка за всіма правилами ринку повинна була початися пізніше.

Це призвело і до зміни відносини до акції у споживачів: клієнти купували те, що і так планували, просто по знижці. Купівля навмисне відкладалася до акції «Чорна п’ятниця». Ці три дні стали частиною плану сезонного поповнення гардеробу. Приміром, у нас активно купували чоботи, які до розпродажу стояли. Що цікаво – купували і за повною ціною, які в акції не брали. Це дуже показово: клієнту потрібна ця покупка, він відклав її, щоб придбати по знижці, знижку не виявив, купив за повною ціною, так як річ потрібна і планувалася.

Початок акцій на нові колекції раніше часу – згубне рішення для всього ринку. Ринок сам у себе з’їв більшу частину доходу. Це вже не лояльність.

В результаті «Чорної п’ятниці» 2016-го у ритейлу вийшли красиві цифри кількості продажів і обороту, але маржа на нові колекції менше, отже – менше прибуток.

Друга. У минулому році знижка нижче 70% на ринку Fashion серед великих гравців навіть не сприймалася серйозно. В цьому році у більшої частини ринку були знижки 10-30% і клієнт це прийняв. Поріг прийнятною для споживача знижки знизився.

Третє. В цьому році активність аудиторії спостерігалась в перший і, що цікаво, третій (останній) день акції. У другій було досить тихо. Кількість замовлень розподілилась наступним чином: 1-й день – 64%, 2-й – 10%, 3-й – 26%

Четверте. Після минулорічного скандалу навколо накрутки цін деякими ритейлерами, в цьому році спостерігали недовіру з боку клієнта до всіх гравців ринку в цілому. Ось вам і сила фейсбук-скандалів.

П’яте. Середній чек. В період акції в цьому році середній чек на 16% вище середнього чека в звичайний день листопада і в 1,2 рази більше середнього чека «Чорної п’ятниці-2015».

Шосте. Сплеск трафіку: у перший день зростання в два рази відносно звичайного дня листопада. При цьому в три рази зросла кількість прямих заходів (що цілком логічно – люди чекали на акції в улюблених магазинах і заходили за допомогою прямого посилання).

Сьоме. Найдорожча імпульсна покупка за ці три дні в Rechi.Ua – годинник Versace вартістю 23 121 грн.

Чим відрізняється “Чорна п’ятниця” у США та в Україні (інфографіка liga.net)

черная пятница

Читайте також –

https://rau.ua/analytics/obman-18-mlrd-den-holostyaka/

 

 

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ та фонд “Повернись живим” запустили ініціативу “Кешбек за донат” для підтримки армії та вдячності українцям

Мережа аптек АНЦ продовжує свій внесок у підтримку українських захисників через співпрацю з Фондом компетентної...
time icon  
  49
Усі новини ринку