В’ячеслав Мохов, Ralco Technic: Працюємо над новими проектами з рітейлерами навіть під час війни, підписуємо нові контракти

В’ячеслав Мохов, Ralco Technic: Працюємо над новими проектами з рітейлерами навіть під час війни, підписуємо нові контракти

22.06.2022 08:45
  1739
rau

Генеральний директор єдиної інжинірингової компанії з України, яка змогла успішно розвинути та побудувати бізнес в Європі про те, як працює бізнес під час війни, нові виклики та шляхи їх подолання, важливість професійної команди та багато іншого.

Ralco Technic – лідер галузі в Україні в сфері інжинірингу, монтажу та сервісного обслуговування холодильного обладнання та єдина інжинірингова компанія з України яка змогла успішно розвинути та побудувати бізнес в Європі. Ключовими клієнтами якої є великі продуктові мережі Zabka, Biedronka, Dino в Польщі, Kaufland в Німеччині. В Україні навіть у період бойових дій майже не припиняли співпрацю з українськими компаніями. Хоча частина проектів була заморожена з боку замовників, але українські компанії не планують відмовлятися від розвитку. Оскільки подальші перспективи розвитку в рітейлі тісно пов’язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, то в регіонах, де не було бойових дій мережі продовжують модернізувати системи холодильного обладнання. В той же час, на деокупованих територіях бізнес почав інтенсивно відновлювати свої формати. В’ячеслав Мохов, СЕО Ralco Technic, розповів як його компанія перебудувала свої виробничі бізнес-процеси та допомогає бізнесу швидше запустити свою роботу з урахуванням поточних змін на ринку

– Через війну багато компаній були вимушені припинити роботу або сильно скоротити обсяги. Як зараз справи у вас в компанії?

– Якщо стисло – компанія працює. Ми не зупинялись і в перші тижні війни, а зараз вже навчились працювати в таких складних умовах

– Тобто ви взагалі не припиняли роботи, навіть з початком бойових дій? Адже ваш головний офіс знаходиться в Миколаєві, де одразу було не спокійно і зараз можна сказати також.

– Якщо казати прямо – у нас не було такої можливості зупинитися: ми працюємо у сфері критичної інфраструктури, і від нас також залежить збереження продуктів харчування, ліків тощо.

В нас понад 100 співробітників в Україні у різних підрозділах: частина з яких працює віддалено, багато хлопців у ЗСУ, частина команди працює в офісі в Україні, хлопці з монтажу та сервісу звісно виконують свою роботу на об’єктах. Нам був потрібен деякий час перебудуватися, але це було відносно швидко, оскільки два попередні роки ми вибудовували та тестували моделі взаємодій між офісами, співробітниками, автоматизували бізнес-процеси, віддалений контроль виконання завдань. Польський та німецький підрозділи компанії працюють у стандартному режимі.

– Багато хто зараз заморозив інвестиції в поточні проекти або чекає на кращі часи. Ви, як і будь-яка інша компанія, залежні від клієнтів. Яка наразі ситуація у вас?

– Зараз частина проектів заморожена з боку замовників, але це не означає, що зупинені інженерні та підготовчі роботи з нашого боку. Ми чітко розуміємо: завершення військових дій буде в будь-якому випадку, і ті монтажні роботи, які ми мали виконувати у спокійному режимі, далі доведеться робити набагато швидше. Ми постійно на зв’язку з нашими клієнтами, чітко розуміємо їх потреби, вирішуємо разом як координувати роботи. В подальшому нам доведеться вирішувати деякі додаткові завдання логістичного характеру, тому що частину автотранспорту наша компанія передала до ЗСУ, а деяка частина працює задля потреби волонтерів.

Проте треба віддати належне нашим українським громадянам за стійкість до будь яких негараздів, вже через місяць після початку війни ми підписали декілька нових контрактів на будівництво овочесховищ та логістичного центру.

– Більшість ваших клієнтів – продуктові рітейлери, хто з них зараз продовжує розвиток?

– Зараз розташування має вирішальне значення для торгівельних мереж. Спостерігається збільшення попиту у західних регіонах, поступове зростання інтересу у центральній частині нашої країни. Великі компанії продовжують працювати в межах своїх можливостей, оскільки мають фінансовий запас та/або міжнародні інвестиції. У квітні ми завершили цікавий проект у магазині Metro в Івано-Франківську, де були змонтовані холодильні та морозильні камери на холодоагенті СО2. Це другий за рахунком HUB компанії на СО2. Всі роботи виконані в строк протягом десяти днів, не дивлячись на проблеми з логістикою та виробництвом на початковому етапі.

Починаємо новий проект на СО2, оскільки подальші перспективи розвитку в рітейлі тісно пов’язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, де наша компанія вже має великий досвід. Також поступово відновлюють роботи регіональні мережі.

– В яких регіонах зараз найбільш активно відновлюються магазини?

– Зараз ми активно займаємося відновлювальними та ремонтними роботами на півдні та центрі України. У Миколаєві здебільшого проводилися відновлення роботи обладнання, в Ірпені та передмістях Києва вже ведуться роботи з діагностики та запуску магазинів, які зазнали обстрілів.

– На півдні та сході все ще є небезпека пошкоджень магазинів. Чи релокують зараз власники свій бізнес за межі цих регіонів?

– Так, є звернення від клієнтів, хто вирішив перевезти обладнання в іншу локацію, і необхідно виконати демонтаж. Це не менш складна робота, чим обережніше вона буде виконана, тим простіше все змонтувати знову.

– В деяких регіонах магазини зазнали значних руйнувань. З вашої точки зору, наскільки сильно постраждали магазини, чи складно відновити їх роботу?

– Ми бачимо по деяким об’єктам, що обладнання в більшості випадків підлягає відновленню та ремонту. Це обумовлено тим, що основні вузли та агрегати знаходяться не на фасадах будівель, а в закритих приміщеннях або у захисних конструкціях. Але, звісно, десь у 30% випадках доводиться оперативно монтувати та налаштовувати нові агрегати. Те саме стосується і обладнання на промислових об’єктах. Наразі ми провели кілька відновлювальних робіт на великих підприємствах з виробництва продуктів харчування, де раніше монтували холодильні системи, загалом змогли швидко налагодити та запустити обладнання.

– Значна кількість магазинів роботи не припиняли, а кількість спеціалістів з сервісного обслуговування скоротилася, багато змінили локацію проживання. Тому виникає питання: як ви зараз працюєте, чи вистачає робочих рук?

– Сервісна служба працює в штатному режимі: реагування на аварійні заявки практично не зупинялося, планові роботи з технічного обслуговування відновилися, як тільки клієнти були готові до цього. На жаль, змушені були призупинити роботу сервісу у тимчасово окупованому регіоні – Херсон та область. В нас на обслуговуванні більше двохсот об’єктів та сотні одиниць обладнання під моніторингом, тому моніторинг об’єктів в Україні та за кордоном не припинявся – робота в таких умовах поступово налагодилася, оскільки частина персоналу працює віддалено.

– Відновлювальні роботи потребують інколи заміни обладнання, чи є зараз проблеми з постачанням обладнання, чи працюють виробники та дистриб’ютори?

– Якщо чесно, то і до війни були деякі питання щодо термінів постачання, особливо це стосується обладнання з використанням електроніки. Основні постачальники компонентів намагаються виконувати свої зобов’язання. Наша компанія також має власний склад необхідних компонентів, завдяки цьому ми змогли завершити за попередні три місяці низку великих проектів.

Якщо детальніше, то виконано велику модернізацію холодильного обладнання на птахокомбінаті в Одеській області; монтаж трьох великих морозильних камер у Київській області; продовжуємо виконувати роботи в агросекторі в Черкаській області, де буде виконано монтаж великого складу зберігання фруктів. Також завершили будівництво ягідного комплексу з охолодження, сортування та зберігання продукції у Київській області. Загалом бачу, що у західних регіонах активність є і нас це тішить. Також побільшало запитів на розрахунки та проекти, від тих замовників з якими раніше не працювали, можливо це наслідок що інші компанії в нашій галузі призупинили роботу.

– І останнє запитання. Як ви вважаєте, чи будуть зміни у проектах стосовно холодозабезпечення, зокрема для рітейлерів, у найближчий час, зважаючи на сьогоднішні події?

– Я вважаю, що буде збільшуватись зацікавленість щодо енергоефективності, так як вартість енергоносіїв буде рости. Також ймовірніше будемо мати більший попит на системи, які працюють на екологічних холодоагентах, тому що у нас в країні має запрацювати законодавство, яке передбачає зменшення викидів небезпечних речовин у атмосферу.

А також, напевно, більшу увагу будуть приділяти автоматизації та віддаленому контролю процесів.

Читайте також –

Спецпроект: які галузі рітейлу та які компанії найбільше втратили з початку вторгення рф (інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку