За лаштунками ЦУМ UA: в центральному універмазі відкрилася зона made in Ukraine (фоторепортаж)
Вчора, 16 грудня, на четвертому поверсі центрального універмагу Києва відкрився простір українських брендів ЦУМ UA. RAU побувала на відкритті.
На площі 250 кв. м представлений одяг, взуття, прикраси, аксесуари та товари для дому 11 переможців конкурсу ЦУМ UA та ще з дюжину українських брендів і дизайнерів. Крім торгової зони, найближчим часом тут також відкриється ЦУМ Hub, який стане майданчиком для презентацій, конференцій, випусків нових колекцій і показів мод.
За словами Юлії Шелеховой, власниці мережі магазинів U Dress, яка є оператором цієї зони, ЦУМ UA був готовий відкритися разом з усім універмагом ще 2 грудня, але був відкладений через незаповненість поверху. Тепер же з зоною українських брендів сусідять спортивні марки Adidas, Reebok, New Balance та… чомусь Crocs. RAU підготувала фотоогляд події.
Перше, що зустрічаєш на вході – це колекція вже згаданого U Dress. Мережа дизайнерського одягу українських виробників зайняла тут найбільшу площу – 102 кв. м. Для порівняння – кожному з переможців конкурсу ЦУМ UA дісталося до 10 кв. м. Чому так вийшло, розповіла Юлія Шелехова: «Ми прийшли в ЦУМ та запропонували розглянути можливість відкриття нашого магазину і в результаті залишилися в проекті, щоб продумати всю концепцію української зони. В результаті сам ЦУМ лише частково бере участь у її фінансуванні, основні витрати ми взяли на себе. Це ж наша місія – розвивати українські бренди і тут ми зможемо її повною мірою реалізувати».
Серед дизайнерів, представлених в U Dress, присутні VONA, ROUSSIN, OSTEL, Олена Романова, OLGA MAY, Tina van Guten, Сосогісо, Miss Candy, Ornament та інші. В ЦУМ UA всі стелажі та окремі зони легко модифікуються і переставляються, щоб можна було легко змінювати експозицію. Також тут, ближче до ЦУМ Hub, передбачається книжкова зона. Правда поки з оператором книжкової зони не визначилися.
Представлений в ЦУМ UA не лише одяг та взуття. Праворуч біля входу в простір розташований стенд унікального в Україні виробника акустичних систем Pototskiy. Він виробляє оригінальні музичні системи, зроблені з натурального дерева. Девіз бренда Designed for connoisseurs («Створене для цінителів») натякає, що покупців чекають не тільки красивий дизайн, але і якісний звук.
L’arbre, ставший призером конкурсу ЦУМ UA – український виробник “живих” прикрас, якому вдалося переплести алхімію з сучасною наукою. Справа в тому, що всередині його прикрас присутнє натуральне листя, палички, дерево, увічнені в дорогоцінний метал – золото та срібло. Засновник бренду – хімік-біолог, унікальну концепцію він придумав сам і більше вона ніде не присутня.
Smart Tie, можливо, єдиний виробник краваток і метеликів для чоловіків made in Ukraine. У колекції Артура Федоренко, засновника бренду, представлені також ремені, нікелеві запонки, браслети з натурального замша, які через деякий час приймають форму зап’ястя свого власника.
Поруч з ним – одеський бренд Summy Icon, відомий своїми шкарпетками нестандартних кольорів і патернів: більше 200 оригінальних дизайнів з веселими і життєрадісними принтами.
Обидва бренди стали переможцями конкурсу ЦУМ UA у категорії “Аксесуари та сувеніри” – Smart Tie в народному голосуванні і SammyIcon за версією журі.
Бренд 1dea.me, який представляє дизайнерські подарунки, скретч-карти і різні сувеніри, також став призером конкурсу ЦУМ UA, як і l’arbre. Їх основна “фішка” – перші українські карти світу, Європи та України зі скретч-слоєм Travel Map, на якому можна стирати монетою захисний шар відвіданої країни, міста або пам’ятки, і на якому можна візуалізувати нові подорожі, малюючи маршрути маркером на картах з пластику.
До речі, зона ЦУМ UA – одна з небагатьох, в яку проникає сонячне світло.
Одежний призер конкурсу ЦУМ UA Finch представив зимову і відразу весняну колекції. В асортименті дуті пальто і шарфи, нові сукні, кімоно і свитшоты – все те, що можна було побачити в їх facebook-стрічці, помацати тільки на тижні моди Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, а тепер нарешті купити в центральному універмазі Києва.
Серед компаній, що представляють категорію “Товари для будинку й іграшки” перемогла DevoHome, що виготовляє натуральний текстиль з конопляного волокна і одяг з конопель. Оксана Діво займається цим бізнесом вже кілька років, вирощуючи коноплю, обробляючи її і роблячи з конопель тканина. У її асортименті різні товари – від постільної білизни, пледів і подушок з наповненням з волокна до ковдри і покривал.
В категорії “Одяг і взуття” переможцем за версією журі став взуттєвий бренд Marsala, що пропонує товари цінової категорії “середній” і “середній+”. Також їх вироби продаються в Helen Marlen.
Ще одні лідери у взуттєвій індустрії made in Ukraine в середньому сегменті – це L. A. P. T. I., які стали переможцями народного голосування. Цей бренд має одеське походження й італійську увагу до деталей, і на даний момент багато хто називає його №1 у своєму сегменті на ринку України.
Представлені в ЦУМ UA й інші відомі українські бренди made in Ukraine, наприклад, Podolyan і WOODWERK. Але як виявилося, це далеко не єдині українські марки, що продаються в універмазі. Наприклад, на третьому поверсі свій «острівець» відкрила дизайнер шкіряних аксесуарів Proskurovskaya. Також на різних поверхах можна знайти Anna Key, Возіанов та деяких інших українських дизайнерів, про що RAU писала в матеріалі про відкриття ЦУМ.
RAU також взяла додаткові коментарі в ініціатора появи ЦУМ UA Юлії Шелеховой:
– Як вдалося розмістити стільки амбітних брендів в одному місці?
– Коли є 11 операторів, кожен з яких бачить по-своєму свою точку, а потрібно зробити приміщення, яке буде гармонійно вміщувати до 30 брендів, то тут потрібні серйозні стратегічні рішення в мерчендайзингу і декорі. Нам це вдалося. При цьому всі дизайнери є взаємозамінними операторами, адже конкурс ЦУМ UA буде проходити кожен рік і залишаться самі успішні, а місця інших займуть нові переможці. Це хороший знак, адже на ринку зможуть залишитися кращі і, завдяки пільговим умовам в ЦУМ, вони мають перспективу проявити себе. Звичайно, привести всіх до однієї якоїсь стилістики – було важко, але ми це зробили. Всі залишилися задоволені. У подальшому приміщення ще зміниться, тут буде дуже красиво.
– Які перспективи дасть відкриття ЦУМ.UA для made in Ukraine?
– По-перше, це майданчик для проб молодих брендів – варто їм йти в самостійне плавання в рітейлі або ж, все-таки, продаватися через якісь інші канали. Вони можуть вийти, подивитися, спробувати. Зрозуміти, наскільки для них це ефективно, протестувати свої колекції. При цьому ніяк не постраждавши фінансово. У них є час на експерименти. По-друге, ми все-таки сподіваємося, що це буде постійний щорічний конкурс, і ми будемо шукати якісь нові імена і виводити на ринок нові бренди.
– Щорічні заходи? Тобто оновлення?
– Вже відбувшийся конкурс передбачає присутність брендів протягом одного року. Зараз це, напевно, буде з березень по березень, щоб, все-таки, вони могли відстояти повноцінний сезон. Далі вони будуть змінюватися. Якщо знову не переможуть в конкурсі.
Галерея Лафайєт по-київськи: фоторепортаж з урочистого відкриття ЦУМ