Дефіциту та підвищення цін не буде: все більше мереж відновлює роботу, в магазинах вже немає порожніх полиць
Український бізнес оговтується від навали рашистів. Держава ж сприяє тому, щоб дефіциту, зокрема імпорту, не було, попри складну логістику.
На початку масового вторгнення російських військ в Україну полиці багатьох магазинів опустіли, а ціни на товари піднялися. Але зараз ситуація змінюється на краще. Про це повідомляється в телесюжеті програми Факти.
Зокрема, як пояснила керівник GR-напрямку Асоціації рітейлерів України Наталія Петрівська, перші тижні були дуже важкі для рітейлу, тому що було зламано ланцюжки поставок та й сам процес доставки товарів у магазини був ускладнений. Звичайно, це вплинуло на доступність товарів для населення.
Оскільки багато українських виробників не змогли відновити виробництво, на полицях зросла частка імпорту, зокрема, в категоріях круп та макаронних виробів. Аби не було дефіциту, уряд дозволив не маркувати імпортну продукцію українською. Але цей факт викликав підозри, що мережі можуть торгувати гуманітарною допомогою. Проте дана інформація, як запевнила Наталія Петрівська, не відповідає дійсності. Жодна мережа не торгує гуманітаркою.
Що ж стосується підвищення цін на товари, на це, першою чергою, вплинуло удорожчання логістики (приблизно у чотири рази). Свою роль зіграло зростання курсу валют, що загалом спричинило збільшення цінників у березні на 6% за даними Держстату.
Аби знизити вплив цих факторів, уряд відмінив сплату мит та ПДВ на весь імпорт товарів, окрім алкогольних та тютюнових виробів. Нещодавно уряд також розширив перелік товарів критичного імпорту, додавши до нього пральні машини, холодильники та іншу техніку, яка користується зараз найбільшим попитом. За словами співвласника та голови ради директорів групи компаній Алло Дмитра Деревицького, зниження цін в мережі магазинів буде помітнішим по мірі збільшення частки товару, ввезеного за новими правилами. Проте великий вплив на ціни матиме валютний курс.
«У споживача може скластися враження що ціни на техніку десь піднялися, але це спричинено відміною різноманітних масштабних акцій, які були до 24 лютого 2022 року», додає виконавчий директор мережі побутової техніки та електроніки Фокстрот Олексій Зозуля.
Читайте також –
50 днів війни: як український рітейл підтримує країну гуманітарною допомогою (інфографіка)