Олексій Зозуля, Фокстрот: Як український рітейл долає труднощі на шляху відновлення імпорту

Олексій Зозуля, Фокстрот: Як український рітейл долає труднощі на шляху відновлення імпорту

04.04.2022 08:45
  2107
Костянтин Симоненко

CEO мережі Фокстрот Олексій Зозуля розповів про реалії роботи мережі у воєнний час та висвітлив основні напрямки щодо налаштування постачання продукції з-за кордону.

Через дії російських нападників за перший місяць війни мережі електроніки й побутової техніки Фокстрот завдано збитків на понад 1 млрд грн: згорів центральний склад у Гостомелі, пограбовано та знищено російськими снарядами 8 магазинів.

Тим не менш, ми щодня відкриваємо до сотні наявних магазинів Фокстрот у регіонах, де не ведуться прямі бойові дії, забезпечуємо українців (передусім, ЗСУ та волонтерів) соціально важливими товарами та підтримуємо вітчизняну економіку. За місяць війни Фокстрот видав техніки на допомогу українському народу на суму близько 6,5 млн грн та задовольнив уже 500 запитів. Та разом з тим, на часі стоїть питання відновлення складу та поповнення асортименту.

Станом на кінець березня 2022 року наявного асортименту з поточних запасів техніки й електроніки у всіх великих рітейлерів вистачить на 3-4 місяці. Передусім, йдеться про телевізори, велику й дрібну побутову техніку. Щодо смартфонів, ноутбуків, планшетів – їх прогнозовано залишилося в продажу на 1-1,5 місяці.

Більшість постачальників, з якими ми працюємо, не змінили умов постачання товарів і разом з нами підтримують ЗСУ, волонтерів, центри для вимушених переселенців. Світові виробники техніки – Tefal, Moulinex, Rowenta, Krups, Gorienie, Indesit, BEKO, Altus, Hisense, Kivi, Sony, Indesit, Whirpool, Delonghi заявили про часткову чи повну (як-от Philips на декілька товарів в акції «Допомога тим, хто іі потребує») компенсацію виданої  рітейлерами техніки захисникам України чи переселенцям.

Досі залишаються актуальними запити, як від волонтерів, так і пересічних покупців, на  повербанки, дрібну побутову техніку (мікрохвильовки, електрочайники, товари з догляду), велику побутову техніку (пралки, морозильні камери тощо), посуд.

Також спостерігається відкладений попит на смартфони, ноутбуки та інші малогабаритні товари, що говорить про те, що клієнти в очікуванні ймовірного зростання цін через ріст курсу валюти. Разом з тим, українці практично не купують телевізори, що логічно через активну міграцію населення.

Втім, варто розуміти, що виробництво техніки в Україні незначне: 95% асортименту прив’язано до валюти, що у комплексі з геополітичною ситуацією впливає як на зміни в імпорті, так і на цінову політику.

Наразі провідною тенденцією в імпорті є запровадження нових умов: повної передоплати у валюті, доставки лише до кордону і відключення опції страхування після перетину товаром кордону. Крім того, значно подорожчали логістичні послуги (щонайменше втричі), очевидно – підвищений попит та дефіцит транспорту.

Держава частково спростила процедури для ввезення товарів критичного імпорту (куди віднедавна включено телефони, холодильники, пральні машини), але цей список дуже обмежений. Адже ті самі електрочайники або мікрохвильові печі, яких немає в переліку, вкрай потрібні і волонтерам, і звичайним громадянам.

Тому зі свого боку ми готові включатися в обговорення цього питання та брати активну участь у перегляді списку товарів критичного імпорту. Водночас, щоб не допустити дефіциту і забезпечити українців необхідною технікою ми вже працюємо:

  • над переміщенням товару між магазинами й консолідуємо його на найбільш трафікових об’єктах;
  • відновлюємо безперебійне постачання товарів критичної інфраструктури для наших захисників та ТРО;
  • заключаємо міжнародні угоди з існуючими постачальниками (це досить тривалий юридичний процес, але необхідний);
  • шукаємо транспорт та перевізників.

Наразі активно розробляємо нові логістичні ланцюжки, що дозволять завозити товар до країни. Плануємо відновлювати власні поставки товарів з діджитал-групи: смартфонів, ноутбуків, планшетів, далі – з доставки всіх товарів нашого асортименту.

Ми намагаємося збалансувати асортимент у магазинах, котрі працюють, і запропонувати той товар, що необхідний нашим покупцям. Перелік магазинів щоденно аналізується топ-менеджментом та змінюється в залежності від ситуації у конкретних регіонах. Наразі у нас щодня працює до 60% від усієї мережі. Відповідно, всі зусилля на сьогодні спрямовано на задоволення потреб наших споживачів. Не зупиняємося, працюємо, робимо все від нас залежне для наближення перемоги України!

Читайте також –

Критична залежність: як рітейлери вирішують проблеми поповнення запасів імпортного товару


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку