Кожному по одежинці: як працює modnaKasta (фоторепортаж)

Кожному по одежинці: як працює modnaKasta (фоторепортаж)

11.12.2016 09:00
  1811
Виктор Нагорский

Як створюється контент шопінг-клубу, яким чином влаштований склад modnaKasta, як компанія вирішує проблему повернень і чому хоче змінити програму лояльності – у фоторепортажі RAU.

Компанія modnaKasta була створена у 2010 році і за час існування зуміла стати лідером українського e-commerce в сегменті fashion. За інформацією Української асоціації директ маркетингу (УАДМ), у 2015 році частка modnaKasta в загальному обсязі сегмента fashion була найбільшою на ринку e-commerce – 21,3%.

Формат modnaKasta часто плутають з закритим маркетплейсом, хоча насправді модель роботи компанії – класичний flash sales або миттєві продажі. Цей формат зародився в Європі, а широке розповсюдження отримав у США. Модель флеш-сейлз передбачає, що протягом короткого часу на сайт інтернет-магазину виставляються одиничні зразки товарів від різних постачальників з істотними знижками.

Як пояснює PR-директор modnaKasta Наталія Логвин, відділ баїнгу шукає постачальників (ними можуть бути як виробники, так і рітейлери) і домовляється з ними про надання зразків товарів.

Ці зразки надходять у процесинговий центр (продакшн) modnaKasta, який займається виробництвом контенту на сайт шопінг-клубу.

У modnaKasta зізнаються, що розглядали можливість інвестування в різні напрямки: розширення складу, нарощування обсягів власної доставки, і створення свого продакшену. У підсумку вирішили інвестувати в контент, облаштувавши процесинговий центр площею близько 1 500 кв. м.

Щоб почати роботу з modnaKasta, постачальнику необхідно надати зразки продукції – по одній одиниці товару зі свого асортименту. Шлях зразків в процесинговому центрі починається тут.

На коробках із зразками вказана компанія-постачальник, а також інформація про товар і його кількість.

У наступній зоні товар розпаковують і розвішують на кронштейни, попутно додаючи інформацію про нього в систему для подальшого опису.

Потім речі готують до зйомки, прасуючи і приводячи їх в оптимальний вигляд.

У центрі працюють чотири модельні студії і студія макро зйомки, якою в modnaKasta пишаються найбільше.

Тут в основному роблять фотографії дитячих товарів, взуття, головних уборів, біжутерії та інших аксесуарів.

Модельні студії в modnaKasta підписані назвами країн.

За словами Наталії Логвин, модель за день приміряє близько 200 артикулів товару.

А в дні піку продажів кількість артикулів може досягати і 400 на людину. Втім, навіть незважаючи на необхідність переміряти сотні речей, моделі залишаються в гарному настрої.

Фотоконтент для сайту робиться в 3-4 ракурсах. Якщо є якась деталь одягу, вона фотографується окремо з близької відстані. Також фотографується штрих-код товару, який потім вноситься в систему.

Коли роботу з речами закінчують фотографи і моделі, до неї приступають товарознавці, які докладно описують кожен зразок, у тому числі вказують склад тканини та інші характеристики товару для його презентації на сайті.

Після того, як товар був оброблений в процесинговому центрі, він виставляється на сайт у вигляді акції, яка триває не більше 2-3 днів. Ну а вже після завершення акції, постачальнику надсилається список проданого, і тільки тоді цей товар в необхідній кількості привозять на склад modnaKasta для подальшого перепакування та відправки безпосередньо клієнтові.

Святе місце порожнім не буває

Більшість товарів на складі вже продані, тому його коректніше називати не складом, а фулфілмент-центром. Площа – 10 000 кв. м.

Однак наявність мезоніну (багаторівневий стелаж) дозволяє значно збільшити пропускну здатність.

Втім, деякі товари затримуються на складі. Як правило, не викуплений у ході акції товар повертається постачальнику. Однак, якщо в modnaKasta визнають ту чи іншу продукцію “перспективною”, її можуть викупити у постачальника, приберегти до кращих часів і спробувати продати наступного разу. Також тут можуть зберігатися і повернення від клієнтів. Що цікаво, частка повернень у modnaKasta на досить високому рівні – близько 40%. Однак за словами Наталії Логвин, пов’язано це не з поганою якістю продукції, а з програмою лояльності modnaKarta, яка дозволяє замовляти велику кількість товару з безкоштовною доставкою.

“Багато хто спеціально замовляє 10 речей, щоб краще їх розглянути або поміряти, заздалегідь знаючи що залишать собі лише кілька позицій. Тому зараз ми думаємо над тим, як апгрейдити систему лояльності, щоб вона не стимулювала зростання кількості повернень”, – додає Логвин.

При цьому вона зазначає, що в компанії весь час контролюють обсяг викупленого товару, щоб він не займав багато місця на складі. Враховуючи, що обсяг замовлень постійно зростає, вільних складських площ повинно завжди бути з запасом, щоб справитися з піковими навантаженнями.

Товар від постачальника надходить на склад через докові рампи.

Після розвантаження продукція в коробках вирушає на сортування. Кожен ящик відповідає якійсь компанії і пронумерований. Починаючи сортування, співробітники знаходять в системі цю компанію, дивляться скільки товару було продано в ході акції, після чого розпаковують його і перевіряють на предмет браку або пошкоджень.

Співробітники сортування також знаходять цей товар базі. Зіставивши його з замовленням та перевіривши на цілісність, співробітник акуратно перепаковує продукцію.

За словами Наталії Логвин, одна зміна (півдня) пакує близько 13 000 замовлень. Після сортування товари надходять в цех упаковки, який в день візиту кореспондента RAU якраз переїздив на іншу локацію. На фото – процес монтажу обладнання в пакувальному цеху.

Як правило на упаковці працюють три зміни по вісім годин кожна.

Доставку замовлень покупцям по Україні забезпечує Нова пошта. Крім того, в Києві modnaKasta відкрила вже 12 відділень самовивозу, звідки придбаний в інтернет-магазині товар можна забрати самостійно.

Читайте також – 

Майбутнє сьогодні: як виглядає офіс групи компаній EVO (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку