Сергій Драгунов, Територія min: Весь час експериментуємо, але раніше не висвітлювали це

Сергій Драгунов, Територія min: Весь час експериментуємо, але раніше не висвітлювали це

25.01.2022 08:30
  2837
Микола Маранчак

Комерційний директор мережі магазинів Територія min про те, чому змінили назву “Територія мінімальних цін”, як розвивають електронну комерцію і які плани компанії на 2022 рік.

Цей текст доступний також російською мовою

Мережа магазинів стильного шопінгу для всієї родини Територія min працює на ринку вже 12 років і представлена десятьма магазинами в Києві і одним – в Чернігові. В інтерв’ю RAU комерційний директор Територія min Сергій Драгунов розповів про інновації в мережі, експерименти з асортиментом і стратегічні завдання, які стоять перед компанією.

– З якими результатами компанія завершила рік: скільки магазинів відкрили, яких цілей вдалося досягти?

– Головний результат 2021-го – ми запустили інтернет-магазин, вивели його на самоокупність, плюс стали продавати через маркетплейси. Раніше у нас не було онлайн-каналу продажів. Другий важливий результат – ми повністю трансформували логістичний центр, збільшили площу складів більш ніж в два рази і повністю змінили процеси складського обліку та зберігання. Також відкрили в Києві два нових офлайн-магазини по 3000 кв. м, автоматизували процеси аналітики даних через побудову та інтеграцію даних з різних джерел.

Крім того, оцифрували збір даних і приєднання до програми лояльності, налагодили CRM-процеси по роботі з клієнтами. Це дозволило сильно прискорити процеси і зробило нас ще більш гнучкими, підвищило рівень залучення клієнтів в мережу. Ще ми в 2021 році налагодили омніканальне просування мережі в офлайн- і онлайн-каналах, оптимізували роботу через наші сторінки в соцмережах і додали активності з блогерами, багато експериментували з медіаразміщенням. Раніше ми просували нашу мережу, в основному, в метрополітені і точково в міському транспорті і житловому фонді, а в минулому році у нас додалася реклама на ТБ, радіо і в digital-каналах.

– Як змінилися фінансові показники в порівнянні з позаминулим роком?

– За 2021-й у нас істотно виріс обсяг продажів, трафік, база постійних клієнтів, а також конверсія. При цьому рівень утримання клієнтів і рівень повторних покупок не впали, а навпаки, виросли. Лояльність клієнтів до мережі дуже висока і, не дивлячись на пандемію, зберігається.

– Яку географію охоплюють сьогодні ваші магазини? Є плани щодо подальшого розширення в інші регіони?

– Ми практично повністю покриваємо Київ. Наші магазини розміщені біля самих трафікових станцій метро. Цього року плануємо відкрити ще кілька магазинів у Києві, довівши охоплення до максимуму. Щодо розширення в регіони складно дати однозначну відповідь. Ми до цього прагнемо і готуємося – автоматизуємо процеси, прискорюємо роботу і якість, але чи відбудеться вихід цього року, поки не готові відповісти.

– Довгий час компанія називалася Територія мінімальних цін. Чому змінили назву?

– Наша назва “Територія мінімальних цін” виходить з нашої місії – зробити життя звичайних людей яскравішим і красивішим, додати радості за рахунок надання можливості виглядати модно, купувати якісні товари і не переплачувати за них. Це дуже впізнавана назва в Києві, але вона дуже довга, складна з точки зору маркетингу. Ми давно хотіли її змінити на більш коротку і ємну, але при цьому важливо було не втратити донесення місії через назву і впізнаваність. Таким чином, ми поступово еволюціонували в назву Територія min.

Це, з одного боку, дозволяє не втрачати впізнаваність, зберігати поточне позиціонування, і не витрачати бюджет на перенавчання аудиторії, а з іншого – робить нас більш сучасними, і повністю відповідає нашій подальшій меті з масштабування мережі.

– В асортименті магазинів вашої мережі є одяг, взуття, іграшки та інші товари для дітей. Що вважаєте ядром вашої асортиментної лінійки? Плануєте ще якось розвивати асортимент?

– Як показують наші аналітичні дані, ядром асортименту залишається одяг – як для дорослих, так і для дітей. У весняно-літній період – це джинси, светри, реглани, худі, кофти, футболки. У серпні – шкільний асортимент: це для нас дуже високий сезон і з кожним роком ми продаємо все більше і більше товарів для дітей до школи. В осінньо-зимовий до ядра додається верхній одяг, а в святковий новорічний період – іграшки та декор для новорічних свят. В останні роки у нас ну дуже великий асортимент новорічних товарів – ми продаємо практично все у величезному асортименті і кількості. Що стосується одягу, наші клієнти одягаються у нас цілими сім’ями, приїжджаючи кілька разів на рік і купуючи все необхідне.

Ми весь час розвиваємо і *змінюємо товарні групи всередині поточних категорій, пробуємо щось нове. Наприклад, спробували продавати підгузники, товари для краси і здоров’я і вони прижилися. А ось постільна білизна – ні.

Цього року плануємо додати товари для дому та декору, приладдя для ванни та кухні, а також одяг для тварин. Вони теж члени сім’ї (сміється) і, закривши цю потребу, ми можемо точно сказати, що надаємо повний асортимент товарів для сімейного шопінгу – для дорослих, дітей і чотириногих членів сім’ї.

– З якими виробниками найактивніше працюєте?

– Ми намагаємося працювати з українськими виробниками. Наприклад, у Львові виробляють дуже хороший дитячий одяг, в Хмельницькому – футболки, в Харкові – верхній одяг і взуття, а в Дніпрі взуття. Також ми співпрацюємо з якісними фабриками з Туреччини і Китаю по джинсам і верхньому одягу.

– Середня площа магазинів територія min – 2000-3000 кв. м. Чи важко підбирати локації таких розмірів? На що ще звертаєте увагу при виборі площ?

– Через великий формат магазину останнім часом все складніше і складніше підбирати хороші локації, особливо враховуючи той факт, що головним фактором вибору місця є його трафік і щільність населення навколо. Крім трафіку, ще звертаємо увагу на потенціал і перспективи майбутньої забудови, сусідство з іншими бізнесами.

– Важко було запускати напрямок електронної комерції? Чого вдалося домогтися в цьому напрямку?

– Електронна комерція – один з напрямків, які ми найбільш активно розвиваємо. Звичайно ж, ми набили багато шишок і вже багато встигли виправити і змінити, що дало свої результати і дозволило швидко вийти на хороший рівень:

  • налагодили омніканальне ціноутворення. Тепер клієнт може скрізь купити наші товари за однаковою ціною.
  • точки видачі та сбору замовлень у всіх магазинах і у провідних перевізників (Нова пошта, Укрпошта, Justin)
  • налагодили роботу з топ-маркетплейсами країни
  • створили свій контакт-центр з обробки замовлень, організували роботу 7 днів на тиждень і автоматизувалися – тепер обробка замовлення оператором займає кілька секунд
  • організували свою фото-відео студію для створення якісного контенту тому, що спочатку працювали з підрядниками, що було дуже повільно і товар встигав продатися, поки ми його виставимо на сайт. Зараз же товар продається швидше на сайті, ніж в роздробі, і були випадки, коли сайт продав товар, який не встиг піти в роздріб
  • працюємо з поверненням клієнтів через купони в посилках
  • працюємо з просуванням через онлайн- і офлайн-канали.

– На які інновації робите ставку?

– У планах впровадження WMS (warehouse management system), в т.ч. коміркове зберігання для оптимізації збору і відправки. По суті, це програмний облік товарів на складі – програма визначає, в якому саме місці знаходиться який артикул і задає найшвидший порядок складання товару по ходу руху збирача, формує оптимальний маршрут.

Продовжуємо розвивати електронну комерцію. Якщо коротко про основне, то нас чекає переїзд на новий движок, організація єдиної офлайн / онлайн еко-системи, новий дизайн сайту, розширення асортименту і поліпшення якості і швидкості доставки, а також обслуговування клієнтів: надання можливості перевірити і списати бонуси, відстежити статус замовлення, скасувати замовлення, перевірити наявність потрібних товарів в магазинах, перемістити товар в найближчий зручний клієнту магазин. А також плануємо зміну графіка роботи, бо вже вийшли на рівень, коли мають бути максимально довго на зв’язку. І, звичайно ж, плануємо запуск цікавих для клієнтів пропозицій з операторами доставки.

– Чи можна очікувати від мережі запуску нових форматів, несподіваних експериментів?

– Ми весь час експериментуємо, але раніше не висвітлювали це. У нас весь час змінюється і поліпшується поточний формат, автоматизуються процеси, ведеться робота з клієнтами і асортиментом, з просуванням і обслуговуванням клієнтів всередині мережі.

У 2021 році запустили проект, мета якого – перевірити гіпотезу «чи необхідні активні продажі в мас-маркеті». Магазини були обрані таким чином, щоб можна було відстежити історію продажів. У цих магазинах ми забезпечили клієнта максимальним сервісом і професійними консультаціями. Це дозволило підвищити продажі і рівень лояльності клієнтів, яким необхідний більш високий рівень сервісу. Але на даному етапі ми ще тестуємо нашу гіпотезу і впроваджуємо нові інструменти в роздробі.

– Чи є фактори, які стримують розвиток вашої мережі?

– По суті, їх всього два – нечітка ситуація з пандемією (не до кінця зрозуміло, як буде далі) і підготовка внутрішніх процесів для масштабування. Другий фактор більш істотний.

– Над чим будете працювати ще в 2022-му?

– Плануємо відкрити ще кілька великих магазинів, завершити інноваційні проекти, змінити процеси, розвинути асортимент акційних механік, щоб краще взаємодіяти з клієнтами. Також плануємо дещо адаптувати брендинг та візуальну ідентифікацію мережі, кристалізувати позиціонування та відповідну йому маркетингову стратегію.

– Чого хочете досягти в наступні кілька років?

– Ми хочемо масштабувати мережу в регіони. А також в планах є розвиток оптового напрямку продажів і вироблення нового, зовсім іншого формату магазинів. Але поки ми не готові ділитися цими планами.

Читайте також

Павло Савчук, ARGO: Ми продовжимо розвивати мережу магазинів та виводити на ринок нові бренди


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку