Олена Ворожейкіна, Promenu: Наш пріоритет – розміщення у торгових центрах
Очільниця рітейл-департаменту мережі магазинів Promenu Олена Ворожейкіна про розвиток мережі в період пандемії, як пройшла Чорна п’ятниця та споживчі переваги в преміальному сегменті посуду та товарів для дому.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Омніканальна мережа магазинів Promenu Emotion point входить до корпорації MIRS, заснованої у 1992 році. Серед ключових товарів рітейлера – посуд для приготування та сервірування, товари для організації домашнього простору та дрібна побутова техніка від світових брендів. В Україні мережа представлена в Одесі, Києві, Львові та Дніпрі. Про нові магазини, а також стратегію розвитку мережі, RAU розповіла голова рітейл-департаменту мережі магазинів Promenu Олена Ворожейкіна.
– Розкажіть про попередні підсумки роботи Promenu цього року.
– Цей рік став для Promenu продовженням перезавантаження. Після реформату в 2019 році ми відкрили відразу кілька магазинів у новій концепції та провели оновлення айдентики більшої частини раніше відкритих локацій мережі. Концепція Emotion point – це місце, де ми допомагаємо клієнтам вибирати не просто посуд або товари для дому, а яскраві емоції, які з нами скрізь – на кухні, у домі чи на прогулянці з друзями.
– Наскільки вдалося розширити мережу та де саме відкрилися нові торгові точки?
– У 2021 році відкрили два магазини у принципово різних локаціях з погляду споживчого досвіду та структури продажів. На початку літа було відкрито другий торговий об’єкт у Львові – міні-формат з оптимальною асортиментною матрицею та базовими сервісами. У листопаді – у столичному ТРЦ Respublika Park – один із наших флагманських магазинів з широким асортиментом для максимально комфортного вибору та покупки. Таким чином, тепер мережа Promenu – це 16 магазинів у Києві, Одесі, Дніпрі та Львові та онлайн-простір promenu.ua.
– Як пройшла для мережі Чорна п’ятниця?
– Останні два роки Чорна п’ятниця – це окремий виклик не лише рітейлерам, але й клієнтам. З урахуванням всіх обмежень по містах, ми зробили велику ставку на онлайн: сфокусувалися на організації гнучких процесів для вибору та розміщення замовлень зручним способом, не приходячи безпосередньо в магазини. Гібридно працювали всі варіанти для замовлення та отримання товару, як онлайн, так і офлайн. Кількість транзакцій онлайн зросла більш ніж на 50% порівняно з аналогічним періодом минулого року, і ми змогли отримати запланований дохід.
– Вже закінчується другий рік пандемії. Як адаптивний карантин змінив вашу компанію?
– Особливість Promenu у тому, що ми – омніканальний рітейл у категорії посуду та товарів для дому саме у преміальному сегменті. У нас не було розвитку окремо онлайн та офлайн. Це стало гарною базою для швидких змін під час пандемії. Омніканальність дозволила нам працювати без зупинки з перших днів локдауну, одразу організувавши для клієнтів можливість отримувати товари через доставку. У короткий термін ми багато чого змінили в основних процесах. Такий ритм став нормою в нових умовах: немає часу тестувати, треба швидко приймати рішення та одразу робити, коригувати та пробувати по-новому.
– Чи відчули сплеск запитів на конкретні товарні категорії через пандемію?
– Спостерігаємо сплески та падіння у різних категоріях. Однозначно стійкий інтерес до приготування, і тут у фокусі як базові товари, так і різні гаджети, наприклад для тих, хто пройшов онлайн-курс у шеф-кухаря. Помітний зростаючий інтерес до товарів для організації домашнього простору. Тут чимало інновацій та нових напрямків. У фокусі залишається тема сортування сміття.
– Чого хочуть покупці преміум-сегменту найбільше?
– Є явний запит на комунікацію та отримання максимальної підтримки від продавця-експерта. При переході в онлайн особливо важливо зберегти максимальний рівень сервісу.
– Яку частку продажів у компанії займає інтернет-торгівля?
– З урахуванням пандемії, залежно від періоду, від 10 до 30%. Наша мета, щоб на всьому клієнтському шляху кожен етап продажу здійснювався максимально зручним способом для покупця – онлайн, офлайн чи гібридним варіантом.
– Як підбираєте локації під нові магазини? Яка квадратура найоптимальніша?
– Наш пріоритет – розміщення у торгових центрах. Street retail можливий лише за виконання певних умов, але це скоріше виняток. Локації ранжуємо відповідно до набору факторів – концепція та позиціонування ТЦ, цільова аудиторія та очікуваний трафік, представленість ключових для нас брендів та магазинів, а також додаткові сервіси та послуги. У нас два основні формати – площею до 90 кв. м з базовим асортиментом та від 130 кв. м для локацій з розширеною асортиментною матрицею та додатковими категоріями та сервісами. Оцінюючи перспективи нової локації, ми орієнтуємось на всі вищевикладені фактори та приймаємо рішення, яким буде формат магазину.
– Зараз багато рітейлерів орієнтуються на інновації. На що робить ставку ваша мережа?
– Для нас у пріоритеті завжди залишається клієнт та персоналізація у роботі з ним, а значить важливими критеріями успішності залишається експертність та сервіс. При цьому всі тренди критично важливі, диджиталізація та сервісні технології драйвуватимуть нас найближчим часом. Один із важливих для нас напрямків – актуалізація та збільшення пропозиції на віртуальній полиці Promenu. Залежно від сезону чи інших факторів, ми можемо швидко розгортати необхідний та трендовий асортимент від наших партнерів-постачальників, доступний через онлайн.
– Які завдання стоять перед компанією надалі?
– Як і багато компаній у нашій галузі, ми постійно шукаємо нові можливості. Вчорашні виклики швидко стають рутиною, але з’являються нові питання та завдання. Зараз ми проводимо уточнення нашої моделі, спираючись на клієнтські очікування з урахуванням трендів та можливих перспектив розвитку. У планах найближчих кількох років – розвиток максимально збалансованої омніканальної моделі з найкращими сервісами та продуктами, де у центрі наші клієнти. Мета – надати наші товари та сервіси більшій кількості нових клієнтів через масштабування в усіх регіонах України.
Читайте також –
У львівському ТЦ Три Слони відкрився новий магазин мережі Promenu (+фоторепортаж)