ТРЦ із фіолетовими діамантами: як будували Respublika Park та як влаштована його рекреаційна зона

ТРЦ із фіолетовими діамантами: як будували Respublika Park та як влаштована його рекреаційна зона

02.12.2021 08:15
  5501
Микола Маранчак

Які архітектурні рішення були використані при будівництві Respublika Park, за яким принципом працюють street-retail та суспільний простір на базі ТРЦ та чому відмовилися від ковзанки.

Цей текст доступний також російською мовою

12 листопада на вул. Кільцева дорога, 1, почав роботу найбільший торговельно-розважальний центр України – Respublika Park. Проектування та будівництва об’єкту продовжувалося майже десять років. Чому обрали саме такі архітектурні та дизайнерські рішення, в чому особливість ТРЦ – в матеріалі RAU.

Дизайн

Внутрішній простір Respublika Park виконаний у футуристичному чорно-білому дизайні. Попри лаконічність автори водночас намагалися зробити його цікавим — наприклад, втілили колони у вигляді лілій. Але головне завдання дизайну ТРЦ — служити тлом для магазинів, не перетягуючи увагу на себе.

“Незважаючи на те, що концепція Respublika Park розроблялась у 2012 році, вона все одно залишається суперпрогресивною та інноваційною та послужила прикладом іншим торговельно-розважальним центрам в Україні”, — говорить Дмитро Васильєв, співзасновник та головний архітектор компанії Архіматика.

Архітектура будівлі

Перше, що впадає в око ще здалеку від Respublika Park — це футуристичні фіолетові фасади унікальної форми. Творці називають їх “фіолетовими діамантами”. Ця конструкція представляє собою еліпс, що розширюється за конусом. “Такий фасад було неможливо намалювати у двомірній площині, використовуючи традиційні методи креслення, — наголошує Дмитро Васильєв. — Ми робили математичні моделі форм, які потім передавали на завод, де вже виготовляли металеві труби. Кожне скло у цій триангулярній сітці теж виготовлене індивідуально”.

При цьому гігантська конструкція неправильної форми — несуча і спирається сама на себе. Особливу гордість в її творців викликає те, що розрахунки міцності робили українські конструктори.

Якщо дивитися на ТРЦ з боку Кільцевої, то він величезний. Але в бік мікрорайону його висота зменшується і виглядає камерною — а зі зворотного боку взагалі розбитий парк сакур. Висота першого поверху там досягає трьох метрів, а коли зовнішні вітрини “заживуть”, то створять незвичне і приємне для наших мікрорайонів жваве середовище.

“Коли ми бралися за цей проект, клієнт припускав рівні прямі торгові ряди. Але ми запропонували побудувати будинок за кривою — для того, щоб перетворити прогулянку на захопливу пригоду, в якій ти не знаєш, що чекає на тебе за поворотом. Це викликає цікавість та змушує рухатися далі”, — каже Дмитро Васильєв. ТРЦ Respublika Park повертається до класичного розуміння торгового центру — вигнуті галереї перетинаються одна з одною, утворюючи майданчики на місцях перетинів та центральний атріум, де вирує життя — гігантський Оазис живих рослин: унікальне рішення для України.

Площа кожного поверху будівлі складає близько 13 га. Покрити скляним дахом такий простір було неможливо. Тому вперше в Україні як дах було використано пневматичні подушки, які підкачуються повітрям.

Street-retail та паркінг

“Зазвичай власники ТРЦ намагаються помістити весь рітейл усередині будівлі, щоб загнати клієнта до приміщення. Тут ми пішли іншим шляхом: “вивернули” ТРЦ навиворіт, зробивши по його периметру магазини зовні — для малого місцевого бізнесу, щоб мешканці мікрорайону могли заскочити дорогою додому за продуктами або випити каву у невеликій кав’ярні з виглядом на вулицю”, — розповідає Дмитро Васильєв. Таким чином, навколо ТРЦ утворився не мертвий простір, а нормальне міське середовище.

Перед центральним входом ТРЦ є невелике наземне паркування для автобусів, а для гостей призначене лише підземне паркування, з шістьма різними виходами просто в будівлю. Таким чином гість може одразу потрапити в ту частину будівлі, куди йому потрібно, а не йти пів кілометра до потрібної крамниці з краю паркування.

Оазис

“Спочатку на місці Оазису планувалася ковзанка. І ми раді, що було ухвалено рішення зробити на його місці живу зелену зону. Я вважаю, що це цікавий об’єкт, який стане улюбленим місцем та дозволить киянам розбавити літніми фарбами довгу зиму”, — каже CEO ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива.

Оазис створений з урахуванням новітнього тренду в архітектурі — біофільного дизайну, який передбачає використання живих рослин та природного освітлення в антропогенному середовищі.

Автор атріуму Олександр Пінчук наголошує: “Такої кількості живих рослин та дерев немає в жодному ТРЦ країни. Адже перша емоція, яка виникає, коли потрапляєш до центрального атріуму – “Невже я опинився зовні будівлі та йду парком?!”. Саме до таких емоцій — на межі захоплення та здивування — ми й прагнули. Велика кількість природної зелені у приміщенні — це позитив за багатьма параметрами. Зелений колір дозволяє очам відпочивати та розслаблятися. До того ж, такий обсяг рослин утворює специфічну мікрофлору у приміщенні”.

Експлуатація такого парку всередині ТРЦ непроста: рослини вимагають не просто поливу, а певного рівня вологості, обробки від комах та ретельного догляду за ґрунтом. Все це досягається складними інженерними рішеннями, які застосовані в Оазисі. Відрізняються навіть температура повітря і вологість всередині оазису і за його межами.

Окрім цього, у парку-Оазисі передбачена унікальна безперервна стрічка — лавка-лежанка зі склопластику завдовжки близько 150 м. Вона створює громадський простір, де гості можуть проводити час з користю, розслаблятися та споглядати за сухим фонтаном — першим в Україні всередині ТРЦ, з яким можна взаємодіяти, а не просто милуватися. Також в Оазисі розташована телескопічна сцена, де відбуватимуться концерти та виступи, та арт-об’єкти, фото з якими стануть візитною карткою ТРЦ Respublika Park в Instagram.

“У тому, що біофільний дизайн – це наше майбутнє, немає жодних сумнівів – додає Олександр Пінчук. – Я впевнений – ТРЦ Respublika Park стане яскравим прикладом такого дизайну в Україні”.

В атріумі також розміщена вбудована аеротруба, величезні турбіни якої розташовані на даху, а технологічна частина вбудована у паркінг. Висота атракціону становить 16 метрів, зокрема скляна колба 10 метрів. Її розташування дозволяє спостерігати польоти всім гостям. Її дизайн розроблений спеціально для ТРЦ Respublika Park латвійською компанією Aerodium, чиї технології використовують Warner Brothers та парки Disney.

Читайте також

Новий рекордсмен: як пройшло відкриття найбільшого в Україні ТРЦ Respublika Park (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку