Велмарт замість Велика Кишеня: чому Роман Лунін вирішив змінити бренд з 20-річною історією

Велмарт замість Велика Кишеня: чому Роман Лунін вирішив змінити бренд з 20-річною історією

06.10.2021 04:00
  11501
Костянтин Симоненко

До кінця 2021 року в Києві закриються чотири з тринадцяти магазинів Велика Кишеня. На їх місці працюватимуть нові точки мережі Велмарт. Зараз у ній 35 магазинів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як пише Forbes.ua, обидві торгові марки належать компанії Retail group Романа Луніна. Його статки Forbes у 2021 році оцінив у $150 млн. Виторг Retail group у 2020 році становив 12,2 млрд грн, роком раніше – 11 млрд.

Те, що відбувається – частина процесу трансформації компанії: Retail group поступово відмовляється від торгової марки Велика Кишеня, замінюючи її на Велмарт. За словами директора з маркетингу компанії Олени Грабовської, Велмарт – більш молода, сучасна і успішна марка, саме тому в компанії і роблять ставку на неї.

Але справа не тільки в зміні вивіски. Нові магазини мають інший формат. Якщо Велика Кишеня – це класичний супермаркет із цінами вище середніх, то Велмарт – це гіпермаркет-дискаунтер. У кожній торговій точці – власні пекарня, м’ясний цех, коптильня, фудкорти. «У Велмарт на Березняківській у Києві – великий фуд-корт у центрі торгового залу, в Полтаві та Миколаєві – ресторани на території супермаркету, а в Чернігові та Херсоні – це станції фуд-кортів», – розповідає Грабовська.

Крім цього, кожен Велмарт – досить самостійна одиниця. Керівні команди на місцях мають право самі вибирати місцевих постачальників, формувати частину асортименту та цінову політику. «Хед-офіс підтримує тільки в силі закупівлі, в операційній частини і у впровадженні нових технологій в організацію роботи магазинів», – каже Грабовська. За її словами, така децентралізація дозволяє компанії динамічно і оперативно реагувати на ринок. Дії дають результат: якщо в 2019 році прибуток компанії складав 2 млн грн, то у 2020-му — 63 млн грн.

Супермаркети Велика Кишеня працюють тільки в Києві, за словами Грабовської, в компанії поки не ухвалили рішення, що буде далі з цією торговою маркою.

Retail group упустила момент, коли Велика Кишеня можна було популяризувати, вважає директор дослідницької компанії GT Partners Ігор Гугля. На його думку, це можна було зробити в перше десятиліття двотисячних, коли організований рітейл в Україні тільки набирав обертів. Однак в 2010-х рітейлер заморозив розвиток, каже аналітик. Він пояснює, що саме територіальна експансія забезпечує впізнаваність торгової марки. За даними GT Partners, кількість магазинів у Retail group стабільна з 2012 року, вона становить близько 60 торгових точок.

Можлива причина зупинки росту – нестача фінансування, вважає співзасновник компанії з управління комерційною нерухомістю Retаil.Pro Артем Ретін. Бізнес Луніна так і не оговтався від кризи 2009 року, у компаній бізнесмена були великі борги перед банками. На кінець 2009 року вони мали боргів $92 млн, писало НВ. За даними видання, Лунін навіть планував продати 10–25% акцій компанії «Квіза трейд», яка керує Велика Кишеня, щоб залучити $20–30 млн. Частину боргу Лунін пізніше реструктуризував, а частину викупив у Фонду гарантування вкладів у 2018 році з дисконтом 72%.

Погано прислужилася Retail group і мультиформатність. Крім супермаркетів і гіпермаркетів-дискаунтерів, рітейлер почав розвивати мережу магазинів біля дому ВК Експрес і делікатес-маркети ВК Select. «Компанія розпорошилася на маркетинг різних брендів», – пояснює Гугля. «Незрозуміло, навіщо за такої невеликої кількості магазинів потрібно було робити таку мультиформатність», – дивується Ретін.

Ще одна можлива причина відходу від марки Велика Кишеня – імідж. Він був не найкращий, вважає Ретін. Причина – не сучасний формат торгівлі, поганий технічний стан діючих супермаркетів, незрозумілий покупцеві асортимент, високі ціни і проблеми з термінами придатності. В історії Велика Кишеня є отруєні курями-гриль покупці; кіт, що поїдає м’ясо просто на прилавку; і голуб, що клює печиво просто з мішка в торговому залі.

Джерело: Forbes.ua

Читайте також –

Прощавай, бренд: 25 відомих компаній, які «поховали» свої бренди за останні 10 років


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку