На північ від столиці: огляд регіональних торгових мереж північної України та Києва

На північ від столиці: огляд регіональних торгових мереж північної України та Києва

17.08.2021 08:30
  4330
Дарія Осіїк

Які локальні торговельні мережі розвиваються у Києві та в північних областях України, якою кількістю магазинів вони керують, які місцеві компанії активно розширюються та входять до списку лідерів національного продуктового ринку, а які – топчуться на місці: огляд FMCG-рітейлерів Києва та півночі України. 

Читати російською

Столиця України є колискою більшості національних мереж. Але у Києві є і чимало цікавих локальних мереж, які динамічно розвиваються. А от FMCG-сегмент півночі України має дуже скромні темпи розвитку у порівнянні з іншіми регіонами. Але і тут є перстпективні продуктові рітейлери, що успішно працюють на місцевому ринку, не поступаючись своїми клієнтами великим мережам. 

RAU зробив огляд найпопулярніших торгових мереж півночі України та Києва. 

Коло

Столична мережа супермаркетів Коло була заснована в 2017 році. Зараз мережа вже нараховує майже 260 магазинів, які знаходяться в Києві, Київській області та Одесі. За три з половиною роки мережа зайняла третє місце в країні по кількості магазинів та перше місце за темпами росту. Загалом компанія має амбітні плани відкрити близько 3500 магазинів Коло по всій Україні.

Супермаркети Коло працюють у форматі “магазин біля дому”, які частіше за все розміщуються на перших поверхах житлових будинків у спальних районах міста чи в окремій будівлі недалеко від житлових масивів. З самого початку торгові точки мережі були оформлені в яскравих оранжево-зелених кольорах і виділялися своїм фірмовим логотипом з корзиною. В травні мережа почала активно оновлювати свої магазини. Головна особливість нового формату – оформлення у насичених сірих тонах з дерев’яною обшивкою. 

За результатами конкурсу кращих компаній сфери рітейлу та торговельної нерухомості RAU Awards 2020 мережа магазинів Коло стала переможцем у номінації «Магазин біля дому/мінімаркет року в FMCG».

Мікс март

Мережа магазинів біля дому Мікс Март нараховує 104 торгових точок. Власник мережі Артем Штангеєв розпочинав свій бізнес з розвитку мережі МАФів та кав’ярень. Але після заборони на торгівлю в МАФах підакцизними товарами Артем почав шукати нові формати для бізнесу. Так з’явилась ідея відкриття мережі маркетів біля дому Мікс Март, яка всього за кілька років виросла в понад десять разів.

За словами засновника Мікс Март, головна перевага мережі – піша доступність та швидка можливість докупити те, що клієнт забув купити у гіпермаркеті і потребує прямо зараз зараз – будь-то пляшка вина, яйця чи солодощі.

Мікс Март працює у форматі до 100 кв.м., за принципом крос-докінгу. Тобто усі товари, які привезли, рітейлер відразу ставить на полицю. Складських приміщень у магазині немає. Основні статті доходів – алкоголь, снеки та вода.

ЛотОК

Київська мережа ЛотОК працює з 2011 року. Її 102 магазини у форматі “біля дому” розташовані в Києві та Київській області. Компанія має власну доставку, яка  доставляє замовлення протягом однієї години. 

У торгових точках мережі можна придбати всі продукти першої необхідності, випічку, кулінарію, бакалію, овочі та фрукти, молочну продукцію, напої та товари для дому.

За словами власника мережі Олексія Шваба назва ЛотОК має два значення – лоток з продуктами, а також у назві закладено два слова “лот” і “ок”, що означає кращу пропозицію. 

Бадьорий 

Київська мережа маркетів Бадьорий наразі нараховує 43 магазини. Мережа пропонує своїм клієнтам широкий асортимент, який складається з 4000 найменувань товарів різних категорій – від бакалеї до вітчизняних та імпортних напоїв.

Пчелка маркет

Пчелка маркет – київська продуктова мережа магазинів біля дому з оптимальним асортиментом товарів за доступними цінами. Перші Пчелка маркет відкрились у 2015 році. Зараз мережа складається з 34-х торгових точок, де пропонує клієнтам асортимент з понад 7000 найменувань ( у тому числі й товари власної торгової марки Сота). 

Також рітейлер має в наявності продукцію власного виробництва: м’ясного цеху, пекарні, кулінарії. У магазинах мережі діє програма лояльності Сота club.

У квітні цього року Пчелка маркет вперше вийшов за межі Київської області й відкрив цілодобовий магазин у Чернігові. Загальна площа цього маркету складає понад 2000 кв. м, з них 1200 кв. м займає торговий зал. Покупців обслуговує 9 звичайних кас та 4 каси самообслуговування.

Полісся-Продукт

Полісся-Продукт – найбільша продуктова мережа в Житомирській області, яка була заснована в 2002 році. Зараз мережа об’єднує 74 магазини, які щодня обслуговують 50 тисяч осіб.

Компанія розвиває такі власні торгові марки: Z Vodka, Душевна «Хаті Паті», Ґратіс та цілу лінійку бакалійної продукції. 

Buffet

Київська мережа продуктових магазинів біля дому Buffet наразі складається з 37-ми торгових точок. Концепція мережі – повний кошик за три хвилини. Мережа має вивірений асортимент, який покликаний задовольнити щоденні потреби клієнтів.

Седам

Чернігівська мережа Седам складається з 19 торгових точок, які працюють у форматі мінімаркетів з оптимальним асортиментом.

Особливістю маркетів Седам є кулінарна продукція та кондитерські вироби власного виробництва. Для посилення своїх позицій, утримання наявних та залучення нових клієнтів, а також для збільшення товарообігу підприємство застосовує наступні заходи: оптимізація асортименту, ефективне планування торговельних залів, покращення методів лояльності – для клієнтів, для посередників, для співробітників; удосконалення заходів матеріальної та моральної мотивації для співробітників.

Кошик

Сумська мережа супермаркетів Кошик нараховує близько 20 торгових точок у Сумській області. Своєю головною перевагою компанія вважає якість продукції та доступні ціни.

Сам маркет

Сам маркет – ще одна сумська продуктова мережа, яка динамічно розвивається. Компанія була заснована в 2012 році. Зараз Сам маркет об’єднує 12 торгових точок, де представлено понад 20 000 найменувань українських та імпортних товарів. Особливістю мережі Сам маркет є власне підсобне господарство, котре забезпечує магазини завжди свіжим домашнім м’ясом (свинина, птиця), курячими та перепелиними яйцями, овочами та фруктами. 80% продукції – це товари українського виробництва. Також у Сам маркет працюють сучасні м’ясопереробні та рибні цехи, пекарні та кулінарія. 

Компанія інвестує у нове обладнання, аби пропонувати клієнтам якісну та різноманітну продукцію. Мережа також розвиває власну торгову марку – Країна САМ.

Ambar 

Мережа Амбар складається з 11 магазинів, які розташовані у Сумах. Асортимент мережі – продукти та товари першої необхідності. 

Континент

Компанія Континент працює на київському ринку вже понад 20 років. До її складу входить шість супермаркетів, клініка, салон краси, центр краси та здоров’я а також шейпінг-клуб.

Мережа магазинів налагодила виробництво випічки, кулінарії та піци власного виробництва. 

СК Маркет

СК Маркет – київська мережа магазинів біля дому, яка розвивається на на лівому березі міста в районі Троєщини.

Перший магазин СК Маркет з’явився у Києві в 2011 році. Зараз мережа об’єднує шість торгових точок із загальною площею понад 1400 кв. м. Компанія пропонує понад 8500 найменувань різноманітних товарів серед яких продукти харчування, побутова хімія, побутові товари першої необхідності.

Читайте також –

Супермаркет біля моря: огляд регіональних торгових мереж півдня України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку