Більше ніж лояльність. Mobile Loyalty & Pay-Order-Collect сервіс
З кожним роком в сфері роздрібної торгівлі з’являється все більше нових технологічних рішень, в тому числі оригінальних програм. Зазвичай вони відносяться до “внутрішньої кухні” рітейлу і залишаються прихованими для споживачів, незважаючи на те, що значна частина інновацій призначена саме для підвищення лояльності клієнтів.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Модернізація взаємодії з клієнтами стала необхідністю. Смартфони перестали бути предметами розкоші й стали буденністю: сьогодні споживачі все рідше носять з собою десятки пластикових карток, як банківських, так і знижкових, вважаючи за краще використовувати цифрові продукти.
Але незважаючи на очевидний попит існує не так багато готових рішень для рітейла. Пропозиції на ринку часто не відповідають запитам гравців ринку. А вартість подібних рішень часто невиправдано висока.
Відсутність якісних і недорогих аналогів призвела до створення комплексного продукту української компанії Uployal. Ця платформа дозволяє в найкоротші терміни впровадити цифрове рішення з широким набором інструментів для мотивації й утримання покупців, а також здатністю формувати дані в різні аналітичні звіти завдяки інтеграції в ERP-системи. І що важливо: продукт створювався з урахуванням специфіки українського ринку роздрібної торгівлі.
Український аналог західних технологій: як створювався Uployal
Одними з ключових трендів останніх років стали глибока аналітика поведінки покупців і впровадження персоналізованих програм лояльності. Під час аналізу українського ринку виявилося, що відповідних рішень для рітейлерів практично немає, а існуючі зарубіжні аналоги коштують десятки тисяч доларів. Так з’явилося рішення створити власний продукт, який би повністю відповідав запитам ринку.
На розробку рішення пішло більше двох років, а ще близько півтора року його тестували, відпрацьовували механіку, виправляли та покращували, й лише після цього компанія вийшла на ринок з готовим пропозицією.
Незважаючи на те, що продукт замислювався як рішення для роздрібного бізнесу, Uployal почав свій шлях з сегменту HoReCa і робив це поступово: першими партнерами ставали невеликі бізнеси з 3-5 закладами, після цього – мережеві компанії з 10-ю і більш закладами. В результаті, продукт вже працює в 300+ закладах тільки в ресторанному сегменті. Кожен новий етап дозволяв Uployal вдосконалювати програму та її можливості. Адже функцій, яких достатньо мережі з трьох закладів або магазинів, не буде достатньо бізнесу з 20-ма точками.
Після того, як Uployal перевірив свої напрацювання в сфері HoReCa, компанія почала робити перші кроки на ринку рітейлу. Першими мережами, які скористалися продуктом, стали Torba і BULKA.
Не можна передати значення безцінного досвіду, який придбав Uployal, працюючи з ними над поліпшенням і доробкою програмного забезпечення, завдяки чому у компанії є рішення, які успішно пройшли “польові” випробування відразу в двох сферах.
Серед партнерів Uployal присутні компанії, які задають тренди в обох сферах: Pizza Celentano, Львівські круасанами, Сім’я ресторанів Діми Борисова, Франс.уа, Делікат, Еко Лавка, Мікс Март.
Для кого призначена платформа Uployal
Великі системні компанії вважають за краще створювати власні рішення. Але щоб створити та запустити з нуля продукт під власний бізнес, потрібно вкласти кілька сотень тисяч доларів інвестицій – вкладення в створення власної системи лояльності починаються з $300 000. Крім цього, для підтримки роботи продукту та його постійного вдосконалення необхідно утримувати IT-команду, витрати на яку можуть становити десятки тисяч доларів на місяць.
Постійні інвестиції в продукт Uployal дозволяють створювати продукт, який може не тільки бути на рівні з іншими аналогами, але й успішно конкурувати з ними. А хмарне рішення дозволяє партнерам не витрачати роки та сотні тисяч на розробку подібної екосистеми, адже вона вже готова і може бути адаптована і впроваджена в найкоротші терміни.
Додаткова вигода полягає в тому, що при використанні такого продукту не потрібно утримувати “ненажерливу” IT-команду і підтримувати систему технічно – завдяки SaaS (Software-as-a-Service) моделі бізнес отримує продукт, який постійно модернізується, без додаткових витрат і зайвого головного болю.
Таке готове рішення має цінність для бізнесу будь-яких масштабів – за допомогою нього бізнес може зрозуміти який функціонал необхідний, а який ні. Після цього компанія може прийняти рішення – продовжувати використовувати шаблонний продукт або створити персоналізоване рішення.
З чого складається продукт Uployal
Продукт Uployal складається з двох блоків: мобільний додаток для комунікацій між споживачем і бізнесом, і web-кабінет, який включає в себе систему управління й аналітики з функціоналом, необхідним для підвищення лояльності покупців.
Мобільний додаток створено з метою максимально “прив’язати” споживача до бізнесу. А система геймефікаціі мотивує покупця виконувати різні завдання: запрошувати друзів, робити повторні покупки та збільшувати середній чек, натомість отримуючи за це винагороду у вигляді підвищеного кешбеку, персоналізованих акцій і раніше недоступного функціоналу.
Спираючись на дані, отримані за роки роботи, компанія вівела цікаву статистику: 84% покупців стають більш лояльними до бренду з власною програмою лояльності; 56% покупців починають витрачати більше, ставши учасниками програми лояльності; 47% готові платити більше лояльним компаніям, навіть при наявності більш дешевих альтернатив.
Система нарахування та списання бонусів створена для того, щоб заохочувати покупців за лояльність до бренду і тим самим мотивувати їх повертатися знову і знову. Тоді як традиційні знижки не гарантують, що покупець повернеться. Також завдяки цьому інструменту рітейлер отримує додаткові дані про кожну конкретну покупця. На основі цих даних можна комунікувати та надавати унікальні пропозиції для конкретного сегмента аудиторії або для кожної людини окремо.
Бізнесу важливо оперативно отримувати інформацію про те, що думає споживач. Найбільш цінними є “транзакційні” відгуки, залишені одразу після покупки. Немає інструменту ефективнішого, ніж додаток, для збору подібних відгуків – статистика Uployal показує, що 42% покупців залишають відгуки, використовуючи цей інструмент. Збираючи дані по кожній торгівельній точці та обслуговуючому персоналу, бізнес отримує можливість вибудовувати внутрішній рейтинг і оперативно реагувати на негативні відгуки, не дозволяючи їм вийти “в світ”, а кращі команди – відзначити і преміювати.
Великий аналітичний блок продукту дозволяє оцифровувати набагато більший обсяг інформації: завдяки інтеграції з ERP системами продукт може формувати як загальні звіти з продажу, так і надавати персоналізовану аналітику по покупцям: в арсеналі Uployal є звіти по відтоку клієнтів, ABC-аналіз, RFM-аналіз, воронки продажів, рейтинги співробітників. Всі ці звіти дозволяють бізнесу вибудовувати більш ефективну стратегію.
Не варто також забувати, що інформація з продажу важлива не тільки рітейлеру, а й виробникові. Використовуючи рішення Uployal, рітейлер може надавати виробникам більш детальну статистику й аналітику з продажу їх продукції, включаючи не тільки обсяги продажів, але і демографію покупців.
Майбутнє Uployal
Аналітичний блок Uployal дозволяє компанії накопичувати персоналізовані дані по споживачах, формуючи великі масиви даних для подальшого використання.
У найближчих планах компанії – розробка прогнозної аналітики. Ця система дозволяє прогнозувати уподобання покупця в майбутньому: навчаючись на отриманих даних, система може давати підказки маркетологам про те, які акції з більшою ймовірністю мотивують покупця здійснювати повторні покупки і також передбачати купівельну поведінку. Сьогодні в Україні подібні системи реалізовані у таких лідерів ринку, як Rozetka і Fozzy Group. Мета Uployal – надання цієї технології для бізнесу будь-якого масштабу, завдяки агрегації даних від партнерів.