Ігор Плохов, мережа клубів Lucky Strike: Сильний оператор завжди буде затребуваний ринком

Ігор Плохов, мережа клубів Lucky Strike: Сильний оператор завжди буде затребуваний ринком

15.06.2021 03:00
  1019
Іван Зайцев

Генеральний директор мережі клубів Lucky Strike розповів про нинішню ситуацію в індустрії розваг, складнощі з ціноутворенням, особливості нового клубу в харківському ТРЦ Nikolsky і багато іншого.

Цей матеріал також доступний російською мовою

В кінці травня в Харкові після декількох років будівництва відкрився ТРЦ Nikolsky, що стало самою довгоочікуваною подією в сфері торговельної нерухомості міста за довгий час. Серед якірних орендарів торгово-розважального центру помітне місце становить розважальна складова – найбільший в Харкові багатозальний кінотеатр Multiplex, сімейний розважальний парк Smile Park, великий фуд-корт і так далі. Одним з якірних орендарів цього сегмента став клуб Lucky Strike, що вже має досвід успішної співпраці з девелопером ТРЦ Nikolsky – компанією Budhouse Group в ТРЦ Fabrika (Херсон) і Lubava (Черкаси). Про те, що зараз відбувається на ринку індустрії розваг, актуальні тенденції та складнощі, а так само про зміну поведінки споживачів RAU розповів СЕО мережі клубів Lucky Strike Ігор Плохов.

– Як, на вашу думку, індустрія розваг в ТРЦ пройшла період карантину і жорстких локдаунів? Наскільки сильно вона постраждала і скільки часу буде потрібно для відновлення докризових показників?

– Індустрія розваг – одна з тих індустрій, які постраждали найбільше. Ми пройшли через складний період серйозних скорочень персоналу, зменшення і заморожування зарплат та іншого. За період з початку карантинних обмежень наша місячна виручка жодного разу не наблизилася до показників до початку пандемії. Якщо в рітейлі купівельні звички змінилися і в ТРЦ стали рідше ходити, але виріс середній чек, то в розвагах зниження відвідуваності позначилося безпосередньо. Відкладений попит у нас не працює, людина не піде на два фільми за вечір або не стане грати на доріжці боулінгу три години замість одного. Також на нас сильно позначилися карантинні обмеження по кількості людей, які можуть одночасно знаходитися в закладі.

При негативних новинах в медіа, люди в першу чергу починають відмовлятися від розваг, особливо, коли це стосується дитячої аудиторії, тому ми дуже чутливі до інформаційного фону в країні.

На мою думку, відновлення буде залежати багато в чому від цього фону. При явному зниженні захворюваності та позитивних новинах у травні, ми побачили хороші фінансові показники, вперше за півтора року.

– Досить часто можна почути думку, що ТРЦ стають вже не стільки місцем для шопінгу, скільки місцем для проведення часу і спілкування. На вашу думку, наскільки це відповідає дійсності та яка роль в такій трансформації розважальної складової?

– На практиці я не бачу великого розширення зон розваг в нових ТРЦ. Ми багато чуємо розмов про це, але наші реалії розставляють все на свої місця. Навіть в київських мегамоллах, де є великі розважальні парки, відсоток площі, який вони займають, не сильно відрізняється від звичайного.

Тут грає роль комерційна складова. На відміну від розвинених країн, розважальний бізнес не може платити високі орендні ставки. Власникам комплексу вигідніше здати цю площу під торгівлю, обмежившись мінімально необхідним набором розважальних операторів.

– Чому ви вирішили інвестувати в такий дорогий проект, як боулінг-клуб? На який термін окупності вкладень ви розраховуєте?

– Як лідери індустрії ми бачимо, що в Україні мало якісних компаній в даному сегменті. Моя думка – сильний оператор завжди буде затребуваний ринком і зможе забезпечити високу відвідуваність. Для деяких сегментів нашої аудиторії, альтернатив боулінгу практично немає.

Ми розглядаємо термін окупності наших проектів 6-8 років.

– Яка конкуренція в даному сегменті на ринку Харкова?

– Ми розглядаємо конкуренцію не в рамках індустрії боулінгу, а набагато ширше. Ми конкуруємо за вільний час наших гостей. Конкуруємо з соцмережами, інтернетом і телевізором, а також з іншими видами офлайн-відпочинку.

У Харкові рівень різноманітності пропозицій в розвагах нижче, ніж в Києві, але вище, ніж в маленьких обласних центрах, в яких ми працюємо, тому ми оцінюємо рівень конкуренції, як середній.

– Хто ваші нинішні та потенційні клієнти? Кого розраховуєте залучити в свій клуб?

– Ми ділимо наших гостей на кілька сегментів. Традиційно боулінг розглядається, як місце, куди можна піти після роботи, відпочити, випити і покатати кулі. Ми йдемо від цієї концепції бізнесу та розширюємо нашу аудиторію.

Клуби Lucky Strike активно працюють з дитячою аудиторією. У нас існують різноманітні програми для дітей, починаючи з безкоштовних уроків боулінгу, продовжуючи екскурсіями і закінчуючи чемпіонатами між класами і школами.

Ми активно підтримуємо професійний спорт. У наших клубах проводяться етапи Чемпіонату України з боулінгу, Кубок України. Наші спортсмени виступають на юнацьких європейських чемпіонатах і займають призові місця.

Ми успішно проводимо бізнес-турніри серед локальних компаній. Це події міського масштабу, де беруть участь до 50-ти команд. Плануємо продовжити цю традицію і в Харкові.

Взагалі, боулінг – це вид спорту і відпочинку, який підходить для дуже широкої аудиторії. Ми всіляко намагаємося його пропагувати і залучати нових гостей.

– У чому ваші переваги в порівнянні з конкурентами?

– По-перше, у нас сильна команда управлінців. У менеджерів є глибоке розуміння цього бізнесу і фокус на актуальних в даний момент цілях. Наші люди – наша найсильніша сторона.

По-друге, ми постійно шукаємо нові види послуг і додаткових сервісів, які можемо запропонувати нашим гостям, стежимо за світовими трендами, тестуємо нові підходи.

По-третє, в клубах Lucky Strike встановлено найкраще світове обладнання. Ми приділяємо особливу увагу його обслуговуванню і якості його роботи.

– Які нововведення в своїй сфері ви пропонуєте клієнтам?

– Ми перші в Україні ввели безкоштовну американську програму навчання боулінгу за чотири заняття – Bowling 2.0, яку тепер проводимо щорічно.

В Lucky Strike в Харкові реалізовано інноваційне динамічне освітлення доріжок, що не має аналогів в Україні.

Нещодавно ми уклали контракт на поставку обладнання, яке дозволить проводити віртуальні турніри з боулінгу. Вже цього літа наші спортсмени братимуть участь у Чемпіонаті Європи, не виходячи з рідного клубу.

Ми закінчуємо установку системи он-лайн бронювання доріжок, яка буде доступна найближчим часом.

– Що, на вашу думку, є ключовим фактором успіху боулінг-клубу?

– Мені здається, що на даний момент основне завдання індустрії в цілому – змінити підхід до ціноутворення. Послуги більшості клубів стоять необгрунтовано низько. Через це клуби не можуть собі дозволити дорогі ремонти і якість послуг падає. Виходить замкнуте коло.

У структурі наших витрат амортизація обладнання займає велику частку, яку не всі оператори враховують при розрахунку ціни. В результаті зростання ціни на послуги відстає від інфляції на відміну від, скажімо, ресторанного бізнесу, де збитки через неправильне ціноутворення видно відразу.

– Чому для відкриття свого клубу ви вибрали саме ТРЦ Nikolsky? У чому його конкурентні переваги в порівнянні з іншими ТРЦ Харкова?

– Відповідь очевидна – ми вибрали кращий ТРЦ міста. Він значно краще за всіх діючих об’єктів за всіма параметрами: концепції, дизайну, локації і набору орендарів. Це забезпечує йому високу відвідуваність. Ми з перших же днів переконуємося в правильності свого вибору.

– Розкажіть про свої подальші плани – будете відкривати нові клуби, або поки обмежитеся тільки Lucky Strike в Nikolsky?

– В умовах низького темпу вакцинації в Україні складно будувати плани розширення, але ми постійно розглядаємо можливості розвитку як мережі боулінг-клубів, так і інших розважальних бізнесів, в яких ми оперуємо. Також ми надаємо послуги консалтингу в entertainment індустрії і завжди раді новим партнерам.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку