Справа честі: рейтинг кращих рітейлерів України з управління репутацією 2021 року

Справа честі: рейтинг кращих рітейлерів України з управління репутацією 2021 року

08.06.2021 08:30
  3135
Микола Маранчак

Серед кращих компаній України з управління корпоративною репутацією – торговельні мережі АТБ, Rozetka, Comfy, Helen Marlen, Sova, EVA та інші.

Цей текст доступний також російською мовою

Агентство PR-Service представило результати VI Національного рейтингу якості управління корпоративною репутацією «Репутаційні активісти». Переможцями рейтингу стали компанії, які отримали від медіаекспертів та аналітиків галузі найвищий середній бал за такими показниками як репутаційна стабільність, іміджевий капітал і КСВ, медійна активність, інноваційний підхід, якість антикризових комунікацій. У цьому році для участі в рейтингуванні було відібрано більш ніж 650 компаній у 43 номінаціях, які оцінювали понад 150 експертів. Детальніше про методологію проведення дослідження можна прочитати на сайті рейтингу. RAU пропонує ознайомитися з його результатами в сфері рітейлу.

FMCG-рітейл

У сегменті продуктового рітейлу перше і друге місця розділили між собою АТБ і Fozzy Group, яких розділяє трохи менше чотирьох балів. АТБ випередив найближчого конкурента, перш за все, за рахунок репутаційної стабільності та іміджевого капіталу КСВ (корпоративної соціальної відповідальності). За ними йдуть Metro Cash & Carry Ukraine, Good Wine та ЕКО маркет, яких між собою в середньому розділяє 5 балів. Замикаю десятку лідерів Таврія В.

Рітейл техніки та електроніки

Кращим рітейлером з управління корпоративною репутацією в сегменті побутової техніки та електроніки експерти визнали маркетплейс Rozetka. Першість інтернет-гіганта вочевидь підкреслює силу e-commerce-складової гравців в даному сегменті. Що стосується більш традиційного офлайн-роздробу, то найкращим з точки зору експертів цього року став Comfy. На третьому місці Алло, в якого найвище оцінили медіаактивність. Почесні четверте та п’яте місце – за Фокстрот та Moyo.

Fashion-рітейл

У fashion-рітейлі перші два місця розділили між собою люксові мультибрендові мережі Helen Marlen та Sanahunt. А от далі – цікаве: третя сходинка репутаційного заліку дісталася збірному образу “крафтових” локальних брендів – Made in Ukraine. В питанні репутаційної стабільності він відстає від зарубіжного luxury всього на 0,9 бали. Четвертий серед кращих з управління репутацією – один з найбільших fashion-рітейлерів України – Intertop.

Ювелірний рітейл

Серед продавців ювелірних товарів перше місце з помітним відривом від інших зайняв ювелірний бренд Sova. На другому місці мережа Золотий Вік, яка випередила лідера з категорії “Репутаційна стабільність”. Також в першу п’ятірку потрапили Pandora, Укрзолото та Zarina, які випереджають одна одну за тими чи іншими окремими репутаційними параметрами.

Рітейл косметики та парфумерії

У сегменті парфумерно-косметичних магазинів перше місце зайняла найбільша drogerie-мережа в Україні – EVA. За нею, з різницею у 0,2 бали між собою, слідують Yves Rocher та Watsons. Французький косметичний бренд зміг подолати найближчого конкурента у рейтингу за іміджевим капіталом КСВ, хоча й значно поступився у медіаактивності. Четверте і п’яте місце зайняли бренди Brocard та Lush.

Рітейл товарів для дому

У сегменті товарів для дому перші два місця зайняли данський бренд JYSK та французький Leroy Merlin. Їх розділяє всього 1,38 балів. На третьому місці мережа Епіцентр. В свою чергу, IKEA поки не набрала достатнього репутаційного капіталу в Україні. Попри медійний галас та суспільну увагу до бренду, шведська компанія зайняла лише четверте місце за результатами голосування експертів.

Ресторанний рітейл

У ресторанному бізнесі переможцем стала Сім’я ресторанів Діми Борисова (Gastro Family). За нею на другому місці, з різницею всього у 0,71 бали, розмістилася компанія “23 ресторани” (заклади Fabbrica, Urban Space 100, Delikacia та інші). На третьому місці Холдинг емоцій !Fest, який нещодавно вийшов зі своїм форматом П’яна вишня на ринок Румунії. На четвертому місці, з різницею із львів’янами у 0,3 бали, компанія First Line Group (заклади ЖЗЛ, Любимый дядя, Наша Дача та інші). Замикає першу п’ятірку мережа еспресо барів One Love.

Фармацевтичний рітейл

В аптечному сегменті перше місце посідає аптечний маркетплейс Liki24. Друга та третя сходинка репутаційного топу – за Аптекою Доброго дня та Аптекою АНЦ. Також у першій п’ятірці – Аптека 911 та Аптека Копійка.

Варто також зазначити, що частина рітейлерів із найвищими балами потрапила також в топ-10 компаній за окремими показниками. Так, мережа ресторанів La Famiglia в десятці ресторанного рітейлу посіла лише шосте місце, проте набрали одну з найбільших кількості балів за показником “Репутаційна стабільність”, що дозволило їй посісти сьоме місце серед усіх компаній рейтингу.

В категорії “Іміджевий капітал КСВ” потрапило одразу четверо рітейлерів із різних сегментів. Друге місце посіла Helen Marlen (47,67 балів), в районі шостого-восьмого місця – Liki24 і Sanahunt (по 45 балів) та на десятому – АТБ (44,27 балів). Половина найбільш медіаактивних компаній виявилися також рітейлери – Helen Marlen, Liki24, Sanahunt, 23 ресторани та Сім’я ресторанів Діми Борисова. Найвище, серед інших, інноваційній підхід експерти відмітили у Helen Marlen (3-4 місце, розділене із Carlsberg Ukraine), а також Холдинг емоцій !Fest, Liki24, Sanahunt та АТБ. Також, за параметром “Антикризова стійкість”, експерти відмітили найвищими балами, знову ж таки, Helen Marlen, а також Made in Ukraine.

Читайте також – 

Рейтинг Fortune: топ-10 найбільш шанованих рітейлерів світу

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку