Юрій Карнаушенко, Expert Group: Новий зовнішній вигляд ТРЦ – шлях до ефективного напрямку покупців

Юрій Карнаушенко, Expert Group: Новий зовнішній вигляд ТРЦ – шлях до ефективного напрямку покупців

26.05.2021 08:30
  696
Микола Маранчак

Директор проектно-виробничого підприємства Expert Group Юрій Карнаушенко про те, як ТРЦ переглядають підходи і встановлюють тренди в архітектурі і дизайні, і як вирішувати пов’язані з цим питання і завдання.

Цей текст доступний також російською мовою

Головний напрямок діяльності Expert Group – виконання проектів по зовнішньому і внутрішньому оформленню будівель рекламними конструкціями, елементами декору і торговим обладнанням. Серед клієнтів компанії безліч топ-рітейлерів: Епіцентр, Rozetka, LC Waikiki, Сільпо, Цитрус та інші, але в останні три роки компанія також працює з провідними ТРЦ країни. В інтерв’ю RAU директор Expert Group Юрій Карнаушенко розповів над якими об’єктами комерційної нерухомості компанія зараз працює і чому комплексний підхід у розробці навігації та рекламних конструкцій буде трендом при проектуванні та будівництві ТРЦ.

– Чимало ТРЦ в Україні за останні кілька років приступили до проведення реформ. Чому це відбувається?

– Вони втратили свою актуальність, свіжість і трендовість, і як правило вимагають ремонту. Крім того, ситуація на ринку змінюється, з’являються нові гравці і конкуренти, і тепер необхідно робити активні дії з перегляду свого позиціонування. Тільки за останні кілька років більше десяти ТРЦ провели реформати, поміняли дизайн, пул орендарів, деякі навіть назву. Їх мета – створити комфортні умови для відвідувачів, надати максимально широкий асортимент товарів і послуг, зробити так, щоб клієнт проводив в ТРЦ якомога більше часу і закривав всі свої потреби. Саме в цьому їм допомагаємо ми, причому як на стадії будівництва, так і на стадії реформату. Компанія Expert Group спеціалізується на комплексному оформленні ТРЦ рекламними та навігаційними конструкціями. Від розробки концепт-ідеї дизайну до повного виконання проекту, що включає виробництво і монтаж конструкцій.

Над якими проектами Ви вже працювали?

– На стадії будівництва і запуску до нас зверталися ТРЦ Nikolsky і Retroville. Для останнього ми робили комплексне оформлення об’єкта навігаційними покажчиками і вивісками. Є також діючі ТРЦ, які зважилися оновити навігацію або морально застарілі елементи. Для Blockbuster Mall робили комплексний проект з розробки системи навігаційних елементів і рекламних конструкцій, для Gulliver – навігаційні покажчики, рекламні конструкції, для Neo Plaza – комплексну концепцію оформлення, фасадне оформлення ТРЦ, вивіски, стели, пілони, навігацію, торгове обладнання і т. д. Серед інших клієнтів – ТРЦ Appolo, Караван, МОСТ-сіті, Dафі та інші.

– Які основні види робіт найчастіше виконуєте і в які терміни?

– Кожен з проектів ставив перед нами найрізноманітніші і часом не найпростіші завдання. Повний обсяг робіт і терміни реалізації проекту залежать від конкретної ситуації і завдань, які стоять перед командою ТРЦ. Мінімальний термін для невеликого проекту – близько шести місяців. Але найчастіше це близько року. Основні види робіт – аналіз ситуації (транспортні розв’язки, прилегла територія, потоки руху, архітектурні домінанти і акценти), розробка концепції, створення системи навігаційних покажчиків, розробка форматів рекламних конструкцій, розробка елементів ідентифікації ТРЦ, виробництво і установка всіх носіїв.

– З чого зазвичай починається виконання проекту?

– З аналізу і розробки план-схем. Сучасні торгові центри чимось нагадують поліси, в яких є свої площі, дороги, розв’язки, рекреаційні зони. Наше завдання – гармонійна організація потоків руху, їх напрямок, поділ, і найголовніше: створення таких прийомів візуальної навігації, при яких відвідувачеві буде легко і комфортно пересуватися і орієнтуватися в ТРЦ. Потім визначаємо, які носії будуть найефективніше працювати в цих місцях (наприклад, підвісні, настінні, підлогові конструкції), визначаємо їх формат і розмір з урахуванням будівельних і архітектурних умов. Коли всі вище перераховані завдання вирішені, ми приступаємо до більш творчого процесу – дизайну концепції, створення візуального ряду, того як будуть виглядати ці носії.

– Як саме розробляється дизайн-концепція для ТРЦ?

– Це, напевно, найцікавіший і творчий етап, адже при створенні начерків і ескізів, ми повинні враховувати архітектурні рішення простору і айдентику ТРЦ. Головне завдання дизайн-концепції навігаційних покажчиків – направляти потоки ЦА. Вони повинні легко читатися, бути простими і помітними, але при цьому не забирати на себе всю увагу, адже всередині велика кількість вивісок орендарів, яскравих вітрин. Вона ні в якому разі не повинна з ними конкурувати, їх основне завдання тільки доповнювати загальну стилістику ТРЦ і направляти аудиторію до необхідних локацій.

Якщо ми починаємо працювати над проектом на стадії будівельних робіт, то, по суті, беремо участь у всіх етапах, оскільки існує багато важливих нюансів з монтажем і підключенням цих конструкцій. Але можемо підключатися на етапі здійснення оздоблювальних робіт.

– А який ідеальний варіант?

– Ідеальні варіант, коли ми самі робимо весь проект. Але буває, що ми включаємося, коли вже є якісь готові шматочки і тоді наше завдання – на їх базі інтегрувати свої рішення на конкретних носіях, або ж спільно з підрядниками ТРЦ спроектувати певні рішення і вписати їх в будівельні проекти.

– Які помилки найчастіше роблять девелопери, розробляючи ці елементи самостійно?

– Перша часта помилка полягає в тому, що проектувальники спочатку не передбачають деталі кріплення, так звані – заставні. Наприклад, кожна конструкція має свою вагу. Фасадні конструкції повинні витримувати певні вітрові навантаження. Для внутрішніх конструкцій потрібно підвести електрику. Якщо ж потрібно зробити вивід в підлозі, а там вже все запаковано і покладена плитка, – це досить проблематично. Іноді електричні схеми повинні враховувати додаткове навантаження від підсвічування навігаційних елементів і рекламних площин. Великий лайтбокс споживає не один кіловат електроенергії. Це потрібно враховувати при прокладанні мереж і проводів, адже виробів на ТРЦ може бути 30, або навіть більше 500, як в ТРЦ Blockbuster Mall. У їх число входять і навігаційні покажчики, і позначення входів, рамп, в’їздів на паркінг і т.д. у ТРЦ Retroville в цілому встановлено більше 200 таких виробів.

Я ще не бачив жоден проект, в який би заздалегідь включили всі ці технічні моменти. Хоча рекламна продукція монтується на завершальному етапі, починати її розробку потрібно ще на етапі будівництва, щоб уникнути проблем з правильною установкою і розподілом навантаження.

– З чим найчастіше пов’язана така непередбачуваність?

– Іноді девелопер ТРЦ хоче заощадити, і через це страждає результат. Іноді процес починають дробити. Наприклад, ми робимо підлогову конструкцію, інший підрядник – підвісні. Через це може бути невідповідність в матеріалах і кольорах. ТРЦ часто прописують, як і що потрібно виготовляти, але не опускаються до таких «дрібниць», як конкретизація виробника матеріалів. А це теж дуже важливий момент. Наприклад, в River Mall прописали всі технічні моменти, але не вказали виробника пластика для зовнішніх виробів. Через це їх вивіски, які вдень мають чорний колір, а вночі – світяться, мають різний відтінок і, виходить, єдину концепцію витримали не до кінця. Ми намагаємося всі ці моменти прописувати, промовляти і рекомендувати клієнту, навіть якщо ми не беремо участь у виготовленні всіх вивісок.

– Які в цілому є види навігаційних покажчиків?

– Їх можна розділити на шість видів: позначення вхідних груп, підлогові покажчики (аналогові та інтерактивні), підвісні і консольні види покажчиків, настінні, а також інформаційні стійки. Окремим розділом можна виділити роботу з розробки проекту оформлення паркінгу: настінні конструкції, підвісні покажчики і конструкції на колонах. Також бувають фасадні вивіски і конструкції (позначення в’їздів, входів, рамп та інше). Але все, безумовно, починається з дизайн концепції.

– Що відбувається після розробки конструкцій? Яким чином завершується проект?

– Далі проходить підготовка макетів, креслень, робочої документації, необхідних для здійснення виробництва і монтажу конструкцій. Після виконання всіх підготовчих етапів роботи на виході отримуємо розгорнутий докладний проект оформлення ТРЦ. Найчастіше процес розробки проекту і виробництва / монтажу окремих видів продукції йде паралельно, оскільки терміни “на вчора” ніхто не відміняв. Але всі ці зусилля того варті. Готові вироби тестуються, потім збираються і вивозяться на монтаж. Остання стадія – це вже сам монтаж.

– Як карантинна ситуація впливає на проведення всіх етапів робіт?

– Всі процеси дуже прискорилися і необхідно швидко оновлюватися, відповідати нинішнім тенденціям, бути актуальним і максимально зручним. Ми допомагаємо ТРЦ у вирішенні даних завдань, розробляючи і реалізуючи дані проекти.

– Які стратегічні плани стоять перед компанією?

– Хочемо змінити підхід і ставлення ТРЦ до здійснення робіт з рекламних і навігаційних проектів. У нас вже є певний успішний шлях, який ми пройшли за останній час, тому хотілося б, щоб до нас прислухалися. Зрештою, це вигідно всім учасникам процесу – девелоперам, забудовникам і відвідувачам ТРЦ.

Читайте також

Юрій Карнаушенко, Expert Group: Злагодженість команди, вміння, навички – найбільш важливі активи компанії

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку