7 зі 100: хто з рітейлерів і чому потрапив до списку 100 найвпливовіших компаній світу від журналу Time

7 зі 100: хто з рітейлерів і чому потрапив до списку 100 найвпливовіших компаній світу від журналу Time

30.04.2021 08:15
  1164
Микола Маранчак

Один із найбільш авторитетних журналів у світі – Time – вперше представив рейтинг “100 найвпливовіших компаній”, до якого потрапило сім рітейлерів. Що дозволило компаніям потрапити до цього престижного списку.

Цей текст доступний також російською мовою

Подібний рейтинг від Time вперше з’явився ще 1999 року, коли журнал склав список “100 найбільш впливових людей сучасності, що змінюють світ”. Цьогоріч франшизу Time 100 було розширено рейтингом 100 найвпливовіших компаній, що здійснюють найпомітніший вплив на формування майбутнього всієї планети. Перелік охоплює найрізноманітніші категорії: охорону здоров’я, розваги, технології, транспортування; та їх усіх об’єднують спільні риси – інновації, лідерство й переосмислення сьогодення. 

Щоб скласти цей список, видання зібрало рекомендації експертів у різних галузях, а також від власних журналістів. Кожного з номінантів оцінили за ключовими факторами, включаючи актуальність, вплив, інновації, лідерство, амбіції та успіх. RAU обрала зі списку гравців роздрібної торгівлі та електронної комерції.

Nike

  • Категорія: Лідери
  • Визнання: Провідник змін

Компанія Nike зарекомендувала себе як бренд, який йде на крок попереду від конкурентів у підтримці культурних рухів. У 2018 році обличчям бренду став американський футболіст Колін Каперник, який перед одним з матчів відмовився вставати під час виконання американського гімну. Таким чином спортсмен висловив протест проти жорстокості поліції по відношенню до афроамериканців. Надалі подібні акції серед футболістів стали масовими. Це призвело до збільшення ринкової вартості бренду на $6 млрд і продемонструвало, що соціальна справедливість і капітал бренду можуть поєднуватися.

У 2020 році в розпал протестів проти системного расизму, Nike була не єдиним брендом, який виступив із закликом до змін, і не єдиним, хто пообіцяв своїм співробітникам зміни в компанії, але вона була однією з перших, хто пообіцяв виділити $140 млн на фінансування організацій, які борються за соціальну справедливість.

Колін Капернік з товаришами по команді Елі Гарольдом і Еріком Рідом встали на коліно під час виконання гімну перед грою на стадіоні Леві в Санта-Кларі, Каліфорнія, 23 жовтня 2016 року. Michael Zagaris—San Francisco 49ers/Getty Images. 

Home Depot

  • Категорія: Лідери
  • Визнання: Поліпшення благоустрою будинку

Продажі найбільшої в світі мережі магазинів товарів для дому Home Depot зросли на вражаючі 20% в минулому році, до $132,1 млрд, оскільки споживачі знайшли час на наведення порядку в своєму житлі. Бестселерами рітейлера стали побутова техніка, вінілові дощаті підлоги та туалетні столики. Під час пандемії Home Depot активно проводила для своїх покупців онлайн-семінари з благоустрію дому. У 2021 році рітейлер планує продовжити грандіозні інвестиції в логістику з метою забезпечення доставки в той же або на наступний день для 90% населення США.

Bulgac—Getty Images

Adidas

  • Категорія: Інноватори
  • Визнання: Скорочення відходів

Через синтетичні волокна, які присутні у 60% одягу в усьому світі, кожне прання білизни викидає в середньому 6 млн пластикових мікроволокон у стічні води. Найгіршим порушником є поліестер, на частку якого припадає більше половини світового ринку синтетичних волокон. Тому коли Adidas – одна з найбільших у світі компаній з виробництва одягу – пообіцяла припинити використання натурального поліестеру у всіх своїх продуктах до 2024 року, це стало надзвичайно великою новиною. Своє зобов’язання компанія підкріпила розробкою Primeblue і Primegreen – двох нових спортивних тканин, створених зі 100% переробленого поліестеру. Це відразу ж встановило новий галузевий стандарт, поставивши Adidas попереду конкурентів, таких як ASICS, які пообіцяли усунути первинний поліестер до 2030 року.

Одяг зі спільної колекції з Бейонсе adidas X IVY PARK

 IKEA

  • Категорія: Інноватори
  • Визнання: Вихід за рамки “одноразових” меблів

Протягом десятиліть ІKEA була лідером у сегменті функціональних меблів масового виробництва, які можна купити, щоб прикрасити свою першу квартиру після коледжу. Приємно, гарно, але одноразово. Тепер шведський гігант, який має 455 магазинів на 60-ти ринках, робить кроки до більш стійкого майбутнього. Переоснащуючи свої ланцюжки поставок, компанія сподівається стати кліматично позитивною, скоротивши до 2030 року більше парникових газів, ніж вона виробляє. Заради цієї мети за останні кілька років компанія інвестувала в велику кількість вітрових електростанцій і сонячних парків, протестувала електромобілі для доставки до дому і відкрила свій перший магазин уживаних меблів.

Пункт видачі замовлень IKEA в Києві

Alibaba

  • Категорія: Титани
  • Визнання: Об’єднання електронної комерції

Alibaba – найбільша китайська компанія електронної комерції, з валовим обсягом продажів товарів в $1 трлн і виручкою в $72 млрд в 2020 році. Сервіс мобільних платежів Alipay, що об’єднує 1,3 мільярда користувачів по всьому світу — перетворив цього Голіафа у великого політичного гравця, який нервує вище керівництво Китаю. Тертя між харизматичним засновником Alibaba Джеком Ма та китайським урядом призвело до того, що регулятори раптово скасували первинне публічне розміщення акцій (IPO) фінансової «дочки» Alibaba — Ant Group, яке могло стати рекордним за всю історію. У квітні Alibaba погодилася виплатити штраф у розмірі $2,8 млрд, накладений за порушення антимонопольних правил, , що є ознакою, на думку деяких аналітиків, того, що обидві сторони дивляться в майбутнє.

Офіс Alibaba в Ханчжоу

Walmart

  • Категорія: Титани
  • Визнання: Допомога Америці в тому, щоб вона була нагодованою, одягненою і вакцинованою

Компанія Walmart, яку колись називали руйнівником головних вулиць невеликих міст, зіграла вирішальну роль у забезпеченні американської нації їжею та одягом під час пандемії. При цьому в минулому році виручка Walmart склала близько $560 млрд. Компанії це вдалося зробити, значно прискоривши свій ривок в електронну комерцію, коли онлайн-продажі підскочили на 69% за останні три місяці 2020 року. Зараз тисячі магазинів Walmart, велика кількість з яких знаходяться в сільських, недостатньо обслуговуваних районах, проводять вакцинацію клієнтів.

Покупець використовує систему самообслуговування в магазині Walmart в 2020 році. Надано Уеслі Хіттом, Walmart.

Amazon

  • Категорія: Титани
  • Визнання: Лідер в e-tail (electronic retailing, – прим.)

Коли почалися локдауни і продуктові магазини спорожніли, бізнес Amazon процвітав. Компанія, яка є піонером онлайн-торгівлі з 1994 року, опублікувала минулого літа звіт зі своїм найвищим прибутком і в даний час є другою за величиною компанією в США з більш ніж 1 млн співробітників, додавши більше 400 000 робочих місць тільки в 2020 році. Однак її розмір все ще викликає занепокоєння з точки зору економічного домінування. Засновник Джефф Безос дав свідчення перед Конгресом США на антимонопольних слуханнях минулого літа, і зобов’язався виконати ряд вимог від нього. У лютому Безос, чий статок оцінюється в $179 млрд, оголосив, що йде з посади генерального директора, але пообіцяв, що Amazon продовжить розширюватися.

Фото: Майк Марін / Shutterstock

Читайте також

Кращі в світі: топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2021


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку