Поліна Тірська, KLO: повністю переглядаємо концепцію магазинів на АЗС

Поліна Тірська, KLO: повністю переглядаємо концепцію магазинів на АЗС

08.04.2021 08:30
  3097
Микола Маранчак

Директор з маркетингу столичної мережі автозаправних станцій KLO про розвиток нетопливних продажів на АЗС, частку на ринку, альтернативні джерела енергії та вплив пандемії на бізнес.

Цей текст доступний також російською мовою

Заснована в 1995 році мережа автозаправних станцій KLO твердо входить до трійки лідерів мереж автозаправних станцій столиці. Мережа налічує 62 АЗК з власними ресторанами, магазинами, кафе, мийками та зарядними станціями для електромобілів. В інтерв’ю RAU директор з маркетингу KLO Поліна Тірська розповіла про масштабування мережі, рух компанії в нетопливний рітейл, вплив пандемії на бізнес і завдання, які стоять перед компанією на 2021 рік.

– Вже рік, як Україна перебуває в стані боротьби з коронакризою. Як ситуація вплинула на вашу компанію? Довелося якось змінюватися у зв’язку з пандемією?

– Рік дійсно видався непростий – планували одне, а вийшло зовсім інше. Але це підштовхнуло до розвитку: заправки KLO стали новою точкою – оазисом серед закритих закладів. Ми допомагаємо нашим гостям залишатися мобільними під час локдауна, забезпечуючи цілодобову роботу, в тому числі зони кафе на винос. Значно переглянули асортимент магазинів при АЗС – з перших днів першого локдауну у нас можна було придбати товари першої необхідності: засоби особистої гігієни, побутову хімію, бакалію.

– Новий весняний локдаун для вас став сюрпризом?

– Ми вже знали, як з цим жити, і це єдина різниця з минулим роком. Всі, хто міг, перейшов на віддалену форму роботи, хто не міг – графік чергування, санітарні норми і т. д.

– Одне з правил локдауна – їжа на АЗС тільки на винос, без фуд-кортів. Як будете з цим працювати?

– Так і будемо – тільки на винос. Звичайно, це не те, на чому ми заробляємо, але ми даємо клієнтам цей сервіс: заправити автомобіль, перекусити, зробити швидкі покупки.

– Як жорсткі карантини впливають на кількість покупців продуктів харчування та готової їжі на АЗС?

– Покупців стає менше, оскільки більшість клієнтів залишаються вдома і нікуди не виїжджають. Але ті, хто “на колесах” – наші постійні гості.

– Як змінилися фінансові показники мережі за останні рік-півтора?

– 2020-й ми закінчили з плюсом. Все, що просідало в квітні-травні, окупилося восени, навіть незважаючи на додатковий карантин вихідного дня та інші обмеження. Максимальне падіння навесні у нас було в районі 10%, що значно менше, ніж ми очікували. Приріст помітний за програмою лояльності. Після запуску мобільного додатку вдалося виділити ядро клієнтського пулу.

– Скільки людей вже підключилося до програми лояльності?

– За 10 років існування програми лояльності видано близько 2,5 млн карт. З запуском додатка в листопаді 2019 року його встановили вже майже 200 000 користувачів.

– А що показує статистика за кількістю людей, які заправляються на АЗС KLO?

– Ми стабільно заправляємо близько 30 000 клієнтів на добу.

– Ваша компанія є лідером серед операторів паливного ринку в області альтернативних джерел енергії. Як розвивається цей напрямок?

– Близько 60% наших АЗС обладнані альтернативними джерелами енергії: сонячними батареями, геліосистемами, твердопаливними котлами. Ми використовуємо сонячні панелі двох видів – батареї з фотоелектричних елементів для генерування електроенергії та геліосистеми – для теплової. У комплекс входять і котельні установки, що дозволяє економити на традиційному газі і електриці. Принцип поділу джерел енергії дуже актуальний в плануванні ефективної системи енергопостачання. Ми більше десяти років впроваджуємо ці технології на своїх АЗС і продовжимо це робити. Всі нові об’єкти будуть обладнані сонячними електростанціями та енергозберігаючими тепловими насосами – сучасними системами опалення та підігріву води.

– Як розвивається напрямок власних ресторанів, магазинів і кафе на АЗС?

– Ці напрямки варто розділити. Кафе і ресторани через пандемію в скрутному становищі. Щоб їх підтримати, ми винесли свої продукти на прилавки АЗС і таким чином підтримуємо продажі, але поки незрозуміло, як розвивати цей бізнес. Інша справа магазини – зараз вони на піку. Мінлива кон’юнктура ринку і попит спонукають нас змінюватися. Плануємо багато інвестувати і переглядати цей напрямок.

– Яким чином будете розвивати магазини при АЗС?

– Магазин на заправці стає важливим місцем покупки, адже вже можна не заїжджати в магазин біля дому або навіть супермаркет, а закрити свої потреби на АЗС. Відповідно, наші магазини повинні пропонувати актуальний асортимент. Конкурувати з класикою роздробу нам навряд чи вдасться прямо зараз, але ми б хотіли спробувати. Тому повністю переглядаємо концепцію магазинів на АЗС.

– Наскільки дозволяє площа магазинів на заправках закривати максимум потреб покупців?

– Заправки у нас різних форматів. Є дійсно компактні, але є об’єкти, які цілком дозволяють робити магазини формату Convenience store, тому ми впевнені, що у нас вийде.

– Наскільки активно в останній рік масштабуєте мережу?

– За останній час ми відкрили два нових об’єкти – в Борисполі в аеропорту біля терміналу D і в Києві на вул. Затишна на Позняках. Ось-ось відкриємо комплекс в районі Південного мосту. Плани на нові об’єкти є, також продовжуємо реконструкцію старих заправок. Будемо підганяти їх під новий стандарт.

– Розкажіть про новий формат. Як давно він був запущений? Які особливості можете виділити?

– Це скоріше новий дизайн з реорганізацією внутрішнього простору під зручну зону кафе. Ми запустили його в 2017 році в Глевасі, зараз продовжуємо масштабувати на київські міські АЗС.

– Чи є план з розширення географії об’єктів KLO?

– Поки в регіони йти не плануємо, столичний ринок залишається для нас основним.

KLO – київська мережа АЗС

-Наскільки український сервіс на АЗС відрізняється від західного? Чого не вистачає на нашому ринку?

– Насправді український сервіс більш розвинений, ніж західний. Мова не про технологічність, а саме про сервіс для клієнтів. Наприклад, обов’язкова наявність пістолетників на наших заправках, чого немає на західних АЗС. Цей сервіс все ще дуже затребуваний в Україні. Крім того, в українських мережах безліч знижок, бонусів, вони більш креативні в порівнянні з європейськими мережами. Це пов’язано зі стабільністю західного ринку. Там немає необхідності додатково стимулювати клієнта до покупок – на відміну від нас. В Україні АЗС додатково вкладають у продаж, в Європі просто купують паливо.

Яка у KLO частка ринку?

– У Київському регіоні ми – треті після ОККО і WOG. Але навіть у національних масштабах наша частка різниться від 2% до 5% ринку, що багато, як для мережі, представленої в одному регіоні.

Плануєте її нарощувати? І як?

– Будемо ростити частку в своєму регіоні. Будемо давати клієнтам більше можливості заправлятися саме нас.

Які ще цілі і завдання стоять перед компанією?

– Хочемо поліпшити сервіс в нетопливних продажах, дивувати клієнтів своїми магазинами. Саме цим зараз активно займаємося. Проводимо дослідження, оновлюємо меню.

– Як в цілому розвивається ринок реалізації нафтопродуктів в Україні?

– Машин стає все більше. При цьому зростання сегмента газу зупинився. Якщо останні три-чотири роки був сплеск, то в минулому році ми побачили уповільнення зростання сегмента на користь дизеля. Власники автомобілів роблять вибір на користь дизеля, оскільки це економія не сьогочасна, а на перспективу.

Вже є бачення, яким буде 2021 рік?

– Наша мета – як мінімум зберегти свої позиції, як максимум – зростати просто за рахунок того, що ми будемо залишатися стабільним острівцем безпеки для нашого клієнта. Після того, як закінчаться коронакризові перипетії, є у нас плани по новому позиціонуванню, готуємося до його активного впровадження.

Читайте також –

KLO випустила наліпки на авто у підтримку гендерної рівності


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  17
Усі новини ринку