Герої Ґрети Тунберг: топ еко-ініціативи АТБ, Сільпо, Епіцентр, Metro та інших

Герої Ґрети Тунберг: топ еко-ініціативи АТБ, Сільпо, Епіцентр, Metro та інших

18.03.2021 08:00
  2816
Микола Маранчак

Нові еко-пакети без пластику АТБ, «зворотня тара» і супермаркет на відновлюваних джерелах Сільпо, 20 тонн батарейок на переробку від Епіцентр, проекти Metro, WOG та інші еко-ініціативи за останній рік від українських рітейл-компаній.

Цей текст доступний також російською мовою

АТБ

Ключовий популяризатор пакетів і, в той же час, головний борець із ними – АТБ. Мережа з 15 березня запустила в усіх магазинах новий проект реалізації еко-пакетів. Новий еко-пакет виготовлений з кукурудзяного крохмалю з додаванням полімолочної кислоти і має сертифікат «OK compost HOME». Це означає, що пакет повністю біорозкладається протягом 12 місяців після попадання його в грунт і не завдає шкоди навколишньому середовищу.

“Тренд на екологічність – один з найбільш значущих сьогодні в світі. Він проникає в усі сфери життєдіяльності людини та формує сучасні споживчі патерни. Саме тому еко-свідомість для компаній стає необхідністю, оскільки турбота про навколишнє середовище та екологію відносяться до цілей сталого розвитку будь-якого бізнесу”, – розповів генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ Борис Марков.

Зазначимо, що це не перший проект рітейлера з впровадження еко-упаковки, який було реалізовано останнім часом. З квітня 2019 року АТБ повністю перейшов на реалізацію «зелених пакетів» з оксо-біорозкладною добавкою d2w в своєму складі. Вона дозволяє в природних умовах пакету розкладатися не 500 років, а протягом 3-5 років. А в лютому 2020-го запустили еко-ящики для покупок, які виготовлені з переробленого матеріалу і при закінченні використання повністю утилізуються, не завдаючи шкоди навколишньому середовищу. Упаковка розрахована на вагу 25 кг і призначена для багаторазового використання.

Сільпо

Сільпо почав помітні еко-ініціативи у 2018 році з проекту прийому вторсировини Silpo Recycling, який налічує сьогодні 8 станцій, а продовжив відкриттям цілого магазину, який використовує енергію з відновлюваних джерел. Експериментальний супермаркет відкрився в кінці 2020 року у Софіївській Борщагівці по вулиці Київській, 1/102 та відрізняється від інших тим, що побудований за останніми «зеленими» технологіями. Для будівництва були залучені кредитні кошти від Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках підтримки екологічно свідомого бізнесу.

Кур’єри експрес-доставки Сільпо розвозять замовлення на екологічному транспорті – електроскутерах. А під час замовлення можна обрати екопакування: у торбинку з натуральної тканини, паперовий пакет або картонні коробки, що коштують 10 грн.

Сортування сміття відбувається в Сільпо на всіх етапах роботи: у офісах, розподільчих центрах, виробничих цехах, підсобних приміщеннях, всередині торгівельного залу та на вході до супермаркету – замість баків для сміття встановлені контейнери для роздільного збору відходів. За минулий рік мережа супермаркетів зібрала та відправила на перероблення понад 22 тонни сировини.

Сільпо здійснює активну промоцію багаторазового пакування. Зокрема, комунікативні компанії із закликом клеїти стікер одразу на фрукти. А на всіх пластикових пакетах, що поки ще є в мережі, надрукували посилання із закликом наступного разу від пакету відмовитись. У Сільпо за вибір гостя взяти каву в свою чашку дають знижку. Мережа пропонує відмовитись від одноразового посуду під час замовлення кави та чаю, а натомість завести звичку брати із собою особисті чашки, що розроблені спеціально для цього. Вони дозволяють скоротити використання паперових стаканчиків, що підлягають переробці лише частково, не використовувати пластикові одноразові кришки, які є найбільш негативним наслідком улюбленого щоденного ритуалу. До речі, багаторазові соломинки для кави та коктейлів також продаються в Сільпо – є навіть з жита та очерету.

Епіцентр

У вересні 2020 року Епіцентр відправив з України 20 тонн батарейок на переробку до заводу GreenWEEE в Румунії. Для відправки активісти та рітейлер завантажили 1 мільйон батарейок у 80 бочок, чим, за даними організаторів, врятували від безповоротного забруднення 1600 гектарів землі (приблизно 2000 футбольних полів).

“20 тонн батарейок – це небагато, в маcштабах нашої країни, але це тільки початок. Ми щиро віримо, що нашому прикладу послідують й інші торгові мережі, які в своєму асортименті мають батарейки. Ми живемо в одній країні, тому спільні проблеми маємо вирішувати разом. Наша мотивація – здорове майбутнє наших дітей. Тому, ще раз закликаю всіх – не лінуйтесь, приносьте батарейки в Епіцентр”, – розповів Олександр Шпіллерначальник відділу електротехніки Епіцентру.

Кошти на переробку перших 20 тонн вдалось зібрати завдяки пілотному проекту по моделі розширеної відповідальності виробника в торгових мережах Епіцентр та Нова лінія, який стартував в грудні 2019 року. Тепер переробка всіх батарейок, зібраних в цих мережах, фінансується імпортерами батарейок та мережею із продажів нових батарейок (як у Європі). Іншу частину коштів на переробку забезпечили відповідальні компанії та організації, які останні 8 років збирали батарейки у себе в магазинах, в офісах, у людей. Ліцензійний підрядник, який забезпечує відправку – ТОВ «Екологічні інвестиції».

Епіцентр відправив перші 20 тонн батарейок з України на переробку в Румунію

Мetro

На початку минулого року компанія Мetro Україна запустила пілотний проект зі збору одягу в Києві. Щоб стати учасником ініціативи, потрібно залишити речі в спеціалізованих контейнерах, які розміщені на території паркувального майданчика торговельного центру Metro Позняки (проспект П. Григоренка, 43). У рамках проекту приймається одяг, взуття, тканини, рушники, скатертини та постільна білизна. Головна умова – речі мають бути чистими та випраними. Професійні клієнти HoReCa також можуть зробити свій внесок у цей проект та передати на благодійність текстиль, який більше не використовується у їхніх закладах.

Нагадуємо, що одним із головних елементів реалізації стратегії сталого розвитку Metro є проект із роздільного збору відходів, який компанія започаткувала у всіх київських торговельних центрах Metro у квітні 2018 року. З літа 2019 року Metro Cash&Carry Ukraine співпрацює у рамках програми з роздільного збору з інтернет-платформою Zakaz.ua, приймаючи та передаючи на переробку вторинну сировину їхніх клієнтів. Станом на 2020 рік Metro Cash&Carry Україна розширила програму з роздільного збору на сім торговельних центрів Metro у Києві, Харкові та Маріуполі і планує масштабувати цей проект на всі ТЦ компанії.

WOG

В кінці 2020 року мережа АЗС WOG запустила комплексну еко-платформу “До природи з добром”, в рамках якої компанія почала інвестувати в сортування сміття, переробку кавової гущі та проект зі збору й утилізації батарейок. Першим етапом став запуск сортування сміття на АЗК, другим – проект з переробки кавової гущі, запущений спільно з українською еко-компанією Blue Ocean Solutions (BOS). Кавова гуща, що залишається після приготування кави в кавомашинах мережі, збирається для подальшої переробки в зручні й екологічні підстаканники. Крім цього, кавова гуща із заправок у Луцьку йде на переробку в компанію «Пастернак», де її використовують для виготовлення органічного добрива – біогумусу. Також мережа відмовилася від використання пластикових трубочок для напоїв – на всіх об’єктах компанії пропонуються їх екологічний паперовий аналог.

Ще однією еко-ініціативою компанії стало рішення запустити проект зі збору та утилізації використаних батарейок. Ця ініціатива реалізується спільно з ГО “Батарейки, здавайтеся!”, яке гарантує 100% правильну утилізацію всіх зібраних батарейок на спеціалізованому заводі GreenWEEE в Румунії. На 385 АЗС WOG можна у будь-який час здати у спеціальний контейнер до 20 відпрацьованих батарейок.

ЦУМ

У 2016 році ЦУМ почав сортувати сміття, а з початку 2020 року розвинув цю практику на офіс. Також з літа минулого року Центральній універмаг Києва у співпраці з BMW Україна запустив проект еко-доставки #TSUMgoesgreen. Електромобіль не виділяє сажу, леткі органічні сполуки, вуглеводні, окис вуглецю, озон, свинець і різні оксиди азоту. На першому етапі запуску проекту доставка з інтернет магазину tsum.ua на електромобілі доступна по Києву. У планах – розширення проекту на регіони.

Читайте також

Токсична екологія: невдалі кейси екомаркетингу, які призвели до скандалу і втрати репутації


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку