Ігор Титов, Цитрус: Плануємо в 2021-му відкрити 15 нових магазинів Цитрус
Директор з розвитку мережі Цитрус Ігор Титов про втрати рітейлера в період пандемії, орендні ставки, сервісні центри і стратегію розвитку в 2021 році.
Цей текст доступний також російською мовою
Цитрус – одна з компаній, що найбільш динамічно розвиваються на українському ринку техніки та електроніки. В інтерв’ю RAU директор з розвитку мережі Цитрус Ігор Титов розповів про принципи розвитку мережі, нові міста, в які рітейлер планує вийти, і формати, які розвиває компанія.
– Скільки зараз магазинів в мережі?
– В даний момент мережа магазинів Цитрус налічує 62 діючих магазини, також у нас відкрито 10 сервісних центрів і 3 пункти прокату електротранспорту.
– Всім вдалося пережити минулий рік?
– 2020–й був нелегким для всіх рітейлерів України, однак ми зберегли всі наші магазини і навіть реформатували деякі з них – у Краматорську (вул.Палацова 4), Ізмаїлі (вул. Пушкінська, 52), Києві (ТЦ Піраміда, вул. Олександра Мишуги, 4, та вул. Велика Васильківська, 23), а також інші. Крім того, в напрямку орендних відносин була виконана величезна робота з орендодавцями, що дозволило зберегти нам бізнес без втрат.
– Наскільки активно маєте намір розвивати мережу зараз? На яких регіонах сконцентруєтеся?
– 2021-й для Цитрус буде роком експансії. Ми активно почали цей рік з укладення договорів зі стратегічно важливими ТРЦ і ТЦ на всій території України. Цього року ми плануємо відкрити ще 15 нових магазинів Цитрус в яскравому і новому форматі. В даний момент ми сконцентровані на нових для нас регіонах. Це Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Харків, Біла Церква, Кропивницький, Павлоград і ряд інших міст і областей. Перші яскраві відкриття побачите вже в квітні цього року!
– Як ви підбираєте локації під нові магазини?
– У нас вже є злагоджена стратегія розвитку, яку ми активно опрацьовували під час карантину. Також, у нас є чітке розуміння, де ми повинні бути, і де нас чекає наш клієнт.
– Який квадратурі віддаєте перевагу: більше зацікавлені у великих локаціях чи готові розглянути різні варіанти?
– В даний момент, в період пандемії, ми вивели для себе ідеальний формат Цитрус. Зараз для нас це 250-500 кв. м, але це не означає що ви не побачите яскравих проектів розміром від 1000 – 1500 кв. м.
– Розглядаєте торгові центри чи пріоритет віддаєте стріт-рітейлу?
– Тут немає однозначної позиції. Ми добре відчуваємо себе в ТРЦ з правильним tenant-mix, і добре розуміємо нашого клієнта в стріті.
– Наскільки повинні знизитися орендні ставки в українських ТЦ, щоб рітейл міг продовжувати роботу в ситуації, що склалася?
– Складно сказати “в середньому”, оскільки у кожного бізнесу своя маржинальність і для кожної сфери коронавірус вніс корективи, – змінилася як частота, так і шлях покупця. Думаю, що одним з рішень може бути диверсифікована система для кожної зі сфер бізнесу.
– Цитрус розвиває власну мережу авторизованих сервісних центрів і пунктів прокату електротранспорту. Наскільки успішними виявилися формати?
– Це, безумовно, успішний формат для Цитрус. Ми показуємо своєму клієнтові, що Цитрус – багатоканальний рітейлер і готові освоювати нові і нові ніші. В даний момент відкриті двері 10 сервісних центрів. З останніх – у Києві на вул. Вербовій, 17 площею 750 кв. м, що робить його найбільшим сервісним центром Цитрус. В даний момент у нас три пункти прокату, два з яких в Одесі на трасі здоров’я на території стадіону Чорноморець (вул.Маразліївська 1/20) і ТЦ Аркадія. Третій пункт прокату знаходиться в Києві, на вході в Експоцентр України (ВДНГ).
– Чи можна очікувати від мережі запуску інших нових форматів, несподіваних експериментів?
– Звичайно, Цитрус – це локомотив у всіх аспектах бізнесу і ми точно будемо відрізнятися від усього ринку, в тому числі і в форматах.
Читайте також –
Цитрус спростовує входження Геннадія Корбана до складу співвласників мережі