Андрій Худо, !Fest: Потрібно постійно шукати щось нове, що можна запропонувати ринку

Андрій Худо, !Fest: Потрібно постійно шукати щось нове, що можна запропонувати ринку

16.02.2021 08:15
  956
rau

Співзасновник холдингу ! Fest та ресторанної мережі Local (Криївка, П’яна вишня, реберні, Гасова Лямпа та інші) про те, як будувати бізнес на нових сенсах і нових продуктах.

Цей матеріал доступний російською мовою

Під час проведення Business wisdom summit, організованого видавництвом ekonomika +, Андрій Худо, cпівзасновник холдингу !Fest та ресторанної мережі Local, в своєму відеовиступі розповів про правила і принципи побудови бізнесу холдингу, а також генеруванні нових смислів і створення нових продуктів. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цього виступу.

Що найважливіше в створенні успішного ресторанного проекту

Перш за все, швидка реалізація ідей. Важлива не стільки ідея сама по собі, скільки її успішне втілення. Ми змушені працювати в умовах невизначеності, а тому швидка реалізація крутих ідей – це необхідна умова, щоб стати успішним.

Наприклад, ідея створення Криївки, яка поклала початок нашої компанії 13 років тому, повністю відрізнялася від усього, що існувало на той момент на ринку громадського харчування.

Успіх прийшов завдяки симбіозу трьох різних сфер: ресторанного бізнесу, музею і театру. Ця ідея вистрілила, тому що дала ринку нові змісти, створила унікальний простір нових емоцій і вражень. Це викликало великий інтерес з боку ЗМІ, що в кінцевому підсумку сприяло розкручуванню закладу.

Зрозуміло, без складнощів ніяк не обійтися. Ми дуже поспішали. Тому прорахувалися в розмірі необхідних вкладень приблизно на 50%, довелося терміново шукати додатковий капітал. Задіяли весь свій досвід і зв’язки, щоб знайти кошти, як кредитні, так і власні. Треба бути готовим до того, що не все буде так, як спочатку планувалося і вважалося. Від помилок ніхто не застрахований. Потрібно мати запасний план на випадок, якщо щось піде не так.

Про диверсифікацію бізнесу

Цілеспрямованість і беззастережна віра в свій проект. Ви ризикуєте своїми грошима, а тому повинні зробити все можливе, щоб домогтися успіху. Раз вже взялися за це, доведіть розпочате до кінця.

Ще один принцип роботи нашого холдингу сформулювали в 2009 році, коли була епідемія свинячого грипу. Потрібно диверсифікувати свій бізнес, щоб не залежати тільки від ситуації на ресторанному ринку і підвищити стійкість бізнесу.

Ми вибрали суміжну сферу – рітейл. Відкрили магазини «Два кроки від хати». Зокрема, коли не працювали ресторани, ця мережа магазинів біля дому допомагала нам стабілізувати cash-flow і зайняти роботою персонал. Нинішня коронакриза зайвий раз підтвердила правильність обраної стратегії. Рітейл та доставка допомагали підтримувати бізнес на плаву.

Про необхідність креативу

Нарешті, третя важлива складова – постійний креатив. Для нього потрібна правильна атмосфера. Власне, в наших ресторанах ми продаємо не стільки їжу, скільки монетизуємо атмосферу закладу, продаємо емоції.

Для своїх співробітників п’ять років тому почали реалізацію кейса !FESTrepublic. Це наш акселератор, креативний простір за Високим Замком у Львові. Саме тут народжуються всі наші ідеї. Тут працює і нічний клуб, поряд Видавництво Старого Лева, пивоварня Правда і Реберня, наші офіси і т.д. Бренд одягу Авіація Галичини шиє маски. Персонал постійно мігрує між бізнесами, спілкується в кав’ярні.

В цьому році ми запустили фестиваль !FEST Weekend, де жителі та гості міста можуть «потусити» на нашій території.

Прив’язка бренду до місцевості

Одна з ініціатив, яка працює на загальний результат, – ментальна прив’язка наших брендів до їх місця народження. Хороший приклад – «Львівська майстерня шоколаду», яка тепер є в кожному великому місті. По-перше, колорит Львова привносить україномовне обслуговування (з цього року – обов’язкова вимога закону для всіх закладів, прим. ред.), По-друге, сам продукт родом звідси, тобто клієнт може у себе в місті ніби побувати у Львові.

Оскільки проект розвивається по франшизі, ми ще й об’єднуємо навколо цієї ідеї більшу кількість людей, капіталів і т. д.

Про кулінарні інноваціії

Один з наших нових креативних проектів – новий ресторанний формат, гастрономічний експеримент «Дуже висока кухня». Тут без посередників з гостями спілкується шеф-кухар. Тут немає офіціантів або затвердженого меню. Проект народився в 2019 році зі школи кухарів, яку ми відкрили задовго до цього. У школі кухарів !Fest ми вчили наших співробітників сміливо експериментувати з продуктами. Тому щоранку кухарі відправляються на ринок і беруть те, з чим сьогодні хочуть поекспериментувати в новому ресторані.

Це потрібно, щоб постійно шукати щось нове, що можна запропонувати ринку. Так, задовго до появи «Дуже висока кухня», стали шукати монопродуктову диференціацію. В результаті з’явилися Реберня і П’яна вишня. Але шлях до остаточного формування концепції був довгим: десь дев’ять місяців, десь рік і більше.

Куди рухатися далі

До пандемії ми спробували розширити свій бізнес за межами України, зокрема, з проектом П’яна вишня зайшли на ринок Польщі і в Румунію. Однак коронакриза не додала нашому бізнесу стабільності. Але ми не залишимо цих спроб, оскільки наша мета – вийти на міжнародний рівень зі своїм продуктом.

Час пандемії – відмінний час подумати і не поспішаючи розробити нові ресторанні формати. Чим ми зараз і займаємося, щоб потім швидко «вистрілити».

Хороший приклад в цьому сенсі проект П’яна вишня. Ми навіть під час кризи продали три-чотири франшизи. Тобто люди вірять в продукт і готові вкладати в нього свої гроші.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Андрій Худо, !Fest: Людський капітал — це рушійна сила економіки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку