Тотальна цифровізація: головні тренди digital-маркетингу і прогнози на 2021 рік

Тотальна цифровізація: головні тренди digital-маркетингу і прогнози на 2021 рік

08.02.2021 08:00
  1049
Дарія Осіїк

Експерти компанії Google розповіли: на що маркетологам варто звернути увагу при плануванні активностей на цей рік, які канали будуть найзатребуваніші, і як перехід на цифрові комунікації змінить звичні маркетингові інструменти.
Читати російською

У маркетингових планах 2021 року важливе місце займають питання рівності, етична робота з даними та способи взаємодії зі споживачами, які змушені залишатися вдома. Керівники Google з регіону EMEA розповіли про тенденції digital-маркетингу і зробили свої прогнози на 2021 рік.

Етичне поводження з даними

Минулий рік показав, що онлайн-інструменти стали для маркетингу життєво необхідними. І чим більше користувачів приходить в інтернет, тим важливіше забезпечувати їм конфіденційність і захист даних. Люди очікують, що бренди будуть оберігати їх інформацію і зрозуміло пояснювати, як вона використовується і що вони отримають взамін. Тож не дивно, що в 2021 році багато брендів будуть не просто обговорювати етику роботи з даними, а й вживати заходів.

Цифрова екосистема може функціонувати, тільки якщо їй довіряють. Етична робота з даними вимагає, щоб всі рішення приймалися в інтересах користувачів, а не просто для дотримання законів.

Компанії розуміють важливість цього завдання і прагнуть знайти правильні рішення. Опитування клієнтів Google з регіону EMEA показав, що більшість з них зараз вирішують питання етичної роботи з даними на рівні вищого керівництва. Одна п’ята опитаних повідомили, що створили окрему команду, яка займається питаннями конфіденційності та готується до змін законодавства в цій сфері.

Маркетинг без файлів cookie

Для успішного маркетингу, орієнтованого на ефективність, збір даних має вирішальне значення. В інтернеті для цього широко використовувалися файли cookie, в яких зберігається інформація про те, що відбувається після кліка по оголошенню. Однак вимоги користувачів щодо конфіденційності та нові закони – наприклад, Генеральний регламент ЄС про захист персональних даних – наказують збирати дані інакше.

В 2021 році інноваційні способи збору даних, що не порушують конфіденційність, продовжать розвиватися. Маркетологи будуть оцінювати ефективність кампаній за допомогою складних методик, таких як моделювання конверсій. Щоб отримувати надійну статистику ефективності, коли сторонні файли cookie перестануть існувати, необхідні надійні системи тегів і збору даних. Поважайте рішення користувачів, запитуючи їх згоду і зберігаючи відповіді, і вкладайтеся в розвиток власних даних. Створивши надійну інфраструктуру, ви зможете отримувати більше інформації, збираючи менше даних.

Взаємодія зі споживачами, які залишаються вдома

Через пандемії COVID-19 споживачі проводять удома більше часу, ніж будь-коли. Однак людям, як і раніше необхідно відчувати, що вони не одні. Користувачі все частіше звертаються до онлайн-відео за інформацією, розвагами і спілкуванням. Згідно з прогнозами, у 2022 році понад 80% споживчого трафіку в інтернеті припадатиме на частку відео.

Вимоги залишатися вдома також призвели до зростання популярності телевізорів, оскільки глядачам подобається дивитися відео на великому екрані. Загальний час перегляду онлайн-роликів збільшився. Для YouTube на екрані телевізора в березні 2020 року зростання склало 80% в порівнянні з минулим роком. Це відкриває перед брендами нові можливості взаємодії зі споживачами. Деякі бренди вже користуються ними. Швейцарському бренду взуття On через пандемію довелося скасувати кампанію, пов’язану з Уїмблдонським турніром. Замість цього маркетологи провели на YouTube пряму трансляцію запуску нової лінійки кросівок. Щоб домогтися успіху в 2021 році, необхідно користуватися популярністю онлайн-відео і звертатися до споживачів там, де вони знаходяться.

Прагнення до екологічної стійкості

Пандемія посилила прагнення споживачів до сталого розвитку. Найпопулярніша тема – «переробка сміття», але люди враховують вплив на навколишнє середовище і при виборі товарів. За даними Google Trends, в категорії «Продукти харчування й напої» зростає кількість запитів «екологічно стійкий» і «місцеві продукти», а також «веганство».

Користувачі хочуть, щоб бренди демонстрували відповідальність і чесність на практиці. Створення одягу з екологічними характеристиками і повідомлення про це у вирішальні моменти впливають на сприйняття товарів споживачами.

Бренди постійно шукають нові способи забезпечити екологічність: за допомогою партнерств, нових галузевих проектів, інноваційних методів виробництва і переробки. Завдання маркетологів – чесно розповідати про те, як компанія діє в екосистемі і яких результатів вдається досягти.

Мобільні додатки будуть відігравати важливу роль у розвитку бізнесу

Споживання медіаконтенту в 2020 році найпростіше описати через час, проведений на мобільних пристроях. За перше півріччя користувачі всього світу провели 1,6 трильйона годин зі своїми смартфонами. У третьому кварталі використання додатків зросло на 25% в порівнянні з минулим роком – тривалість роботи склала 180 млрд годин на місяць. Найбільше зростання популярності припадає на частку додатків для доставки їжі, навчання, розваг, здійснення покупок, а також на ігри.

Якщо говорити про прогнози на період відновлення після пандемії, то 30% споживачів вважають, що тепер покупки будуть здійснювати інакше. Тому роздрібним магазинам потрібно використовувати можливості розвитку, які дають додатки.

Скачування програми – ознака інтересу до бренду. Як правило, такі користувачі стають лояльними клієнтами і витрачають в три рази більше, ніж ті, хто купує з мобільних пристроїв. У 2021 році ця тенденція збережеться, тому компанії повинні розвивати стратегію роботи з додатками.

Автоматизація не повинна викликати недовіру у клієнтів

Поведінка споживачів радикально змінилося за останній рік. Щоб зберігати гнучкість і виправдовувати нові очікування, компаніям варто автоматизувати частину послуг. Автоматизація маркетингу допомагає підвищити ефективність – ми говоримо про такі функції, як автозаповнення, управління повторними замовленнями або чат-бот служби підтримки.

Однак при цьому не слід забувати про соціальні норми. З особистими даними клієнтів слід поводитися обережно. Якщо споживачі довіряють бренду, вони з більшою готовністю діляться персональними даними, що може допомогти при автоматизації послуг.

У 2021 році слід зрозуміло і відверто пояснювати покупцям, як і для чого ви будете використовувати їх дані. Це допоможе вам зміцнити довіру. Автоматизація дозволить оптимізувати послуги компанії, але це можливо тільки тоді, якщо обидві сторони отримують щось цінне.

Читайте також –

Топ-7 глобальних споживчих трендів за версією Mintel


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку