П’ять трендів shopper-маркетингу, які будуть актуальні в 2021 році

П’ять трендів shopper-маркетингу, які будуть актуальні в 2021 році

18.12.2020 08:00
  891
rau

Колонка директора агентства маркетингових сервісів Twiga’Go! Світлани Гукової про те, як інтенсивний розвиток онлайн-продажів в 2020 році змінив підходи до маркетингових комунікацій зі споживачем

Цей матеріал доступний російською мовою

Споживачі схильні до спонтанних покупок, приймаючи рішення за кілька секунд. І в той же час можуть довго вибирати товари, скрупульозно порівнюючи їх з аналогами. Частина шукає продукти конкретного бренду, але таких зовсім небагато. Наприклад, на маркетплейсі Amazon 78% покупців не шукають конкретні бренди, а значить – відкриті до різних пропозицій.

Мета shopper-маркетингу – перетворити потенційних споживачів в реальних покупців. Світлана Гукова, директор агентства маркетингових сервісів у Twiga’Go!, виділяє п’ять ключових трендів, які змінили підходи до такої маркетингової комунікації з клієнтами.

Зростання e-commerce

У 2020 році онлайн-шопінг отримав потужний стимул до розвитку “завдяки” пандемії. За даними Prom.ua, з березня по серпень 2020 року ресурс відвідало на 20% більше користувачів, ніж за аналогічний період 2019 року. В Україні електронна комерція займає лише 7% від усіх продажів. У порівнянні з 15% у європейських рітейлерів і 30% – у китайських, ще є, куди рости.

В умовах пандемії бізнес-модель маркетплейса виявилася більш життєздатною, ніж сайти конкретних брендів. Люди схильні змінювати вподобання, тому якщо інтернет-магазин не може запропонувати великий асортимент товарів, він ризикує залишитися без клієнтів.

Перед маркетологами стоїть завдання не просто виходити в нові канали продажів, а швидко захоплювати лідерство в цих каналах. Промо-акції, спеціальні формати презентації, боротьба за лідерство в списку «рекомендованих товарів» та відгуках – все це нові метрики ефективності рітейлерів. При цьому важливо утримувати високі позиції і в офлайні, до якого також пред’являються більш високі вимоги.

Мультиколаборація

Новий ефективний шлях, який для багатьох став в цьому році відкриттям – множинна колаборація. Коли в одній маркетинговій кампанії з єдиною комунікацією збирається багато різних брендів, створюючи загальну синергію і вигоди для кожного учасника такої «екосистеми».

Тут працює добре всім знайоме правило “економія на масштабі”, яке забезпечує максимальну ефективність. Цього літа в спільному проекті мережі супермаркетів АТБ і одного з найбільших виробників напоїв і продуктів харчування PepsiCo ми об’єднали кілька брендів – Pepsi, Lays, «Хрустим», Sandora, АТБ і зірку Олега Винника. Кожен з них відомий в національному масштабі. Олег Винник став універсальним героєм акції і допоміг успішно поєднати в одній кампанії різні цільові аудиторії покупців.

Акція проходила в 1170-ти магазинах АТБ протягом 28 днів серпня. Активності shopper marketing включали ростові фігури Олега Винника, арки з поп-зіркою, що запрошує ,на вході в маркет, а також брендинг категорій. У підсумку всі чотири бренди PepsiCo одночасно і значимо зросли в продажах. В АТБ за час кампанії також отримали зростання середнього чека, бо для участі в акції сума покупки повинна була перевищувати 150 грн.

Кількість зареєстрованих кодів акції перевищила очікування в п’ять разів від стандартного показника результативності національного промо в Україні. Всього ми отримали понад півмільйона заявок, а Олег Винник став ще популярнішим.

Безконтактні покупки

Це основний тренд 2020 го, так як під час пандемії безконтактна оплата покупок стала найбезпечнішою і зручною. Сюди ж відноситься технологія skan & go, коли покупець через додаток сканує покупки, а на касі в один клік смартфона оплачує всі картою. Деякі світові рітейлери пішли ще далі. Наприклад, Amazon створив «розумний візок» в своєму першому продуктовому офлайн-маркеті. Візок сам сканує штрих-коди товарів, коли покупець кладе їх в корзину. При виході з магазину з кредитної картки споживача списується необхідна сума. Покупець не контактує ні з касирами, ні з консультантами, ні з іншими покупцями в черзі.

Голосовий пошук

Те, що половина пошукових запитів в інтернеті будуть голосовими, передбачали ще пару років назад. Це новий канал продажів, але зараз він розвивається як ніколи стрімко. Впізнаваність бренду забезпечує в тому числі аудіо-контент (реклама, партнерські підкасти). Щоб це спрацювало, повідомлення потрібно писати простою, розмовною мовою. Ключові слова для пошуку повинні легко вимовлятися вголос. Оптимізація для голосового пошуку допоможе сформувати коло лояльних споживачів і в майбутньому підвищити продажі. Більшість запитів пов’язані з пошуком локацій поблизу. Тому активна сторінка Google My Business поліпшить позиції сайту при голосовому пошуку.

AR-технології в офлайн-магазинах

Сучасні технології можуть забезпечити справжній WOW-ефект від самого процесу шопінгу і стимулювати до покупки. Технології доповненої реальності дозволяють побачити, як буде виглядати одяг або косметика на споживача, чи впишеться меблі в стилі арт-нуво в дизайн квартири. Все, що потрібно – смартфон і додаток від магазину. Розробка припала до душі користувачам IKEA і L’Oreal. Таким чином зменшилася відстань між покупцями і товарами в офлайн-магазинах.

З AR-технологіями у людей з’явилося більше можливостей дізнатися докладніше про те, що лежить на полицях супермаркетів. Якщо традиційні маркети почнуть активніше впроваджувати подібні розробки, великі торгові точки зможуть на рівних поборотися за покупців з інтернет-магазинами.

Бізнесу доводиться працювати в епоху змін і невизначеності, коли прогнозувати що-небудь досить складно. Цей рік довів: щоб залишатися лідером в своїй ніші бізнесу, потрібно не боятися експериментувати, покращувати сервіс і шукати нові способи спілкування з клієнтами.

Читайте також –

Майбутнє на порозі: топ-6 технологій, які змінять ринок логістичних послуг в найближчі 6 років


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку