
Перша будівля М10 Lviv Industrial Park отримала міжнародний «зелений» сертифікат EDGE


Відомий одеський ресторатор Сава Лібкін – автор і співвласник культових закладів Компот, Стейкхауз, Дача – в колонці для видання НВ розповів про п’ять ключових помилок, через які він втратив багато часу і грошей.
Робити помилки – це нормально. На помилках вчаться. До провалу бізнесу найчастіше ведуть не помилки, а системні недоліки в компанії. Для статті на порталі НВ Лібкін поділився найбільшими своїми промахами. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Вибір партнерів – одне з ключових питань в бізнесі. Хоча спочатку потрібно вирішити – будувати бізнес з партнером, або самостійно. Тому, перш за все, розберіться до якого табору ви приєднаєтеся: до командних гравців, або до авторитарних лідерів.
Якщо ви, все ж, вирішили вступати в партнерські відносини, тоді необхідно детально продумувати і ретельно фіксувати модель майбутнього розставання перш ніж в ці відносини вступити. З плином часу цінності, які поділяли партнери, у кожної зі сторін бізнес тандему можуть помінятися, тому про все краще домовлятися ще “на березі”.
Людина, якій ви довіряєте управління своїм бізнесом, стає майже родичем. Хоча родичам, як раз, цю місію краще не довіряти, щоб зберегти і бізнес, і родинні стосунки. Кожен раз, коли вам хочеться найняти нового керуючого, згадуйте, що краще – ворог хорошого.
Часта зміна керівників призводить до того, що бізнес втрачає стабільність. А це одна з найважливіших цінностей в системі управління. Тому набагато ефективніше буде стимулювати керуючого рости та розвивати свої професійні навички.
На цю тему написано досить книг, але багато людей, все одно, роблять цю помилку. Найчастіше це відбувається на початковому етапі побудови бізнесу, коли власник – це і управлінець, і кур’єр, і пакувальник.
Одночасне виконання ролей власника й управлінця може привести до серйозних проблем в бізнесі. Незважаючи на однаковість глобальної місії, їх цілі відрізняються: власник бізнесу відповідає за стратегію, а управлінець – за тактику, тобто за щоденну операційну діяльність. Очевидно, що коли власник заривається з головою в операційну частину, то бізнес дуже швидко переходить на етап стагнації.
Найкраще – чітко окреслити сферу повноважень і сферу відповідальності для кожного співробітника. Інакше замість роботи на благо компанії, кожен буде займатися своєю самореалізацією, яка може йти врозріз із інтересами бізнесу. Також варто чітко описати (а ще краще – прописати), що ви зобов’язуєтеся надати взамін. При цьому бажано, щоб ваші зобов’язання не обмежувалися тільки своєчасною виплатою зарплати.
Не варто забувати, що кожна інновація працює (або не працює) у прив’язці до конкретної місцевості та до менталітету населення. Наприклад, те, що спрацювало в Барселоні, не обов’язково спрацює в Парижі, або в Києві. Бізнес, як правило, вдосконалюється через планові, планомірні та добре зважені дії, а не за допомогою революцій.
Читайте также –
Дмитро Борисов: Чи переживуть ресторани карантин вихідного дня і локдаун 2.0