В очікуванні катастрофи: три основні проблеми ТРЦ в період пандемії

В очікуванні катастрофи: три основні проблеми ТРЦ в період пандемії

11.11.2020 08:00
  4143
rau

Через низьку відвідуваність продажі рітейлерів у столичних ТРЦ істотно знизилися. В результаті девелопери недорахувалися мільярдних надходжень і зазнають збитків.

Цей матеріал доступний російською мовою

Один з найбільших торгово-розважальних центрів в Україні – Lavina Mallнещодавно відзвітував про 248 млн грн збитків за перші три квартали року. Як розповів LIGA.net Олександр Черницький, глава правління групи Mandarin Plaza, керуючої компанії девелоперських проектів Вагіфа Алієва, обороти київських ТРЦ в період карантину впали на 70%. Проблеми, з якими зараз стикаються столичні ТРЦ, співрозмовники видання умовно розділили на три групи.

Проблема №1. Якірні оператори здають позиції

“Кіномережі та оператори розважального сегменту – якірні орендарі ТРЦ, вони формують основні потоки відвідувачів”, – розповідає аналітик Colliers International Ігор Заболоцький. Але відчувають вони себе поки що гірше за всіх, з огляду на вкрай низькі результати роботи після рестарту. Так, досі не працює частина дитячих розважальних центрів і боулінгів, з обмеженнями працюють кінотеатри і ресторани. Зниження відвідуваності негативно впливає на товарообіг сусідніх орендарів.

Проблема №2. Знижки для орендарів

“До введення жорсткого карантину, в березні 2020-го, орендні ставки в кращих ТРЦ сягали $80 за квадратний метр на місяць”, – говорить Забoлоцький. Але обмеження під час карантину більш ніж на два місяці істотно вплинули на фінансовий стан рітейлерів. ТРЦ були змушені йти назустріч орендарям і знижувати ставки в середньому на 15%. “Індивідуальні знижки іноді можуть досягати і 50-100% залежно від історії взаємин”, – додає директор консалтингової компанії City Development Solutions Роман Герасимчук.

Проблема №3. Низька платоспроможність клієнтів

Під час карантину клієнти відмовляються від відвідування ТРЦ, зате зростає попит на онлайн-покупки, де можна знайти товари дешевше. «Крім очевидного зниження попиту і як такого бажання здійснювати покупки, спостерігається різке скорочення нових замовлень колекцій у дуже багатьох рітейлерів. А це – замкнуте коло. Нічого продавати – нікому купувати», – зазначає Черницький.

Готуючись до найгіршого

До кінця року оператори ТРЦ будуть моніторити ситуацію, оцінювати свої збитки і перспективи подальшого розвитку, вважає Заболоцький з Colliers. Швидше за все, ринок буде йти за сценарієм планомірної ротації орендарів, щоб не допустити зростання вакантності в ТРЦ більше 10-12% в окремо взятих проектах. Перед Новим роком можна очікувати зростання активності покупців, останні два місяці 2020-го будуть на руку власникам ТРЦ, але тільки в тому випадку, якщо не повториться жорсткий карантин. «Локдаун призведе до катастрофічних наслідків. Сподіваємося на краще, але готуємося до найгіршого», – резюмує Черницький.

За матеріалами: LIGA.net

Читайте також –

Рада торгових центрів України закликає владу утриматись від закриття ТЦ та магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку