Телефон на прийомі: як підвищити ефективність рітейлу, перетворивши смартфон у POS-термінал

Телефон на прийомі: як підвищити ефективність рітейлу, перетворивши смартфон у POS-термінал

02.11.2020 08:30
  759
rau

Сучасні технології дозволяють не тільки покупцям розплачуватися за покупки за допомогою смартфона, але й приймати платежі через спеціальний мобільний додаток.

Цей матеріал доступний російською мовою

Нова реальність рітейлу

Нещодавно фахівці Центру економічної стратегії (ЦЕС) проаналізували економічні зміни, що відбулися в Україні під час пандемії. Виявилося, що мобільність громадян відновилася до докризового рівня, а за продуктами стали ходити навіть частіше.

Якщо на регулярні онлайн-платежі карантин фактично ніяк не вплинув, то використання POS-терміналів зменшилося на 26% під час жорсткого карантину. Але вже з кінця квітня торгівля почала активно відновлюватися. А у вересні використання терміналів було вже на 17% вище, ніж в лютому, що прямо пов’язано з ростом відвідуваності магазинів.

Тепер уже очевидно, що зростання безготівкових розрахунків – довготривалий тренд, викликаний не тільки міркуваннями безпеки безконтактної оплати покупок або послуг. Це вимога сучасних покупців, які вже звикли платити по безналу, в тому числі використовуючи смартфон замість платіжної картки. Наприклад, свіжі дані від сервісу доставки Raketa показують, що ще в березні готівкою розраховувалися за 40% замовлень, а на початку вересня – тільки 20%, і ця частка продовжує зменшуватися.

Нові споживачі (покоління Z), які будуть визначати обличчя торгівлі в найближчі роки, теж не люблять готівку і хочуть, щоб всі питання оплати можна було вирішити натисканням однієї кнопки.

І дуже засмучуються, коли торгова точка не може надати подібний сервіс. Але це вимагає нових технічних рішень не тільки по безконтактній оплаті, але і з прийому таких платежів. Адже той, хто запропонує найкращий сервіс клієнту зможе вижити в епоху New Retail.

Термінал на виїзді

До сих пір можна зустріти торгові точки і сервіси, які з різних причин вимагають оплату готівкою. Одне з пояснень – дорожнеча установки і обслуговування звичайних POS-терміналів (еквайринг). Особливо для малого бізнесу. Однак крім фінансових питань використання звичайних POS-терміналів накладає і чисто технічні обмеження.

Наприклад, додаткове обладнання потрібно десь ставити або носити з собою кур’єру. Його потрібно заряджати і підключати окремо до інтернету, “заморочуватися” з касовими стрічками. Зокрема, є питання, як організувати прийом оплати банківськими картами для кур’єрів, якщо клієнт не хоче «світити» дані карти в інтернеті або у компанії ще немає можливості приймати платежі через свій сайт.

Адже не дарма використування POS-терміналів «провалилося» під час карантину. А не зроблені покупки – це потенційно недоотриманий прибуток. Тим більше прийом безготівкових платежів “на виїзді” актуальний зараз, коли майже кожен рітейлер прагне організувати доставку.

Звичайно, є варіанти мобільних платіжних терміналів з wireless-з’єднанням і батареєю, що заряджається. Але все одно кур’єру доведеться тягати з собою додаткове обладнання і шукати можливість його підзарядки. Не кажучи вже про те, що велика кількість терміналів – це додаткові витрати, про що говорилося вище.

Телефон – на прийом платежів

Одним з технічних рішень цих проблем може стати мобільний додаток ОщадPAY, запущений Ощадбанком на базі технології Visa Tap to Phone, який нещодавно було представлено на ринку. Будучи інтегрованим в смартфон, ОщадPAY забезпечує прийом безконтактних платежів картками та іншими NFC-пристроями – смартфонами, смарт-годинниками, NFC-кільцями та ін.

Приймаються платежі з безконтактних карток Visa, Mastercard і ПРОСТІР всіх банків-емітентів, які обслуговуються на території України. Більш того – тим, хто хоче заплатити карткою з магнітною смугою, досить підв’язати магнітну карту до ApplePay або GooglePay і платити безконтактно.

Як стверджують представники Ощадбанк, це поки перше таке рішення, запущене в масову експлуатацію. Решта схожих сервісів вимагають застосування додаткового обладнання. Тут же знадобиться лише смартфон з операційною системою Android (версія не нижче 7.0) і NFC-модулем.

Як це працює

Щоб перетворити смартфон в POS-термінал, потрібно зробити всього лише чотири кроки:

  1. Залишити на офіційному сайті Ощадбанку заявку на підключення.
  2. Підписати договір торговельного еквайрингу в найближчому відділенні Ощадбанку
  3. Встановити додаток ОщадPAY і пройти первинну ініціалізацію терміналу в смартфоні
  4. Почати прийом оплати від клієнтів

Важливо, що це технологічне рішення Tap to Phone від Visa спрощує ведення бізнесу: незалежно від обслуговуючого банку кожен підприємець може підключити сервіс ОщадPAY і значно розширити мережу прийому безконтактних платежів, збільшити клієнтську базу і мінімізувати вартість підключення послуг еквайрингу.

Не потрібно платити за оренду терміналу і встановлювати додаткове обладнання. Стандартна плата за цей сервіс – звичайний тариф банку за еквайринг у вигляді відсотка від суми транзакції.

Щоб провести оплату за товар, продавцю необхідно ввести потрібну суму в додатку, а клієнту – докласти карту або свій смартфон для оплати до телефону продавця.

Кому це потрібно

Це практичне й ефективне рішення, особливо для малого бізнесу. Його можна використовувати на ярмарках, виставках, фестивалях та інших формах вуличної торгівлі під час культурних і спортивних заходів, при доставці замовлень кур’єрськими службами або в таксі.

Також воно може бути корисно й іншим мобільним самозайнятим працівникам: нотаріусам, страховим агентам, візажистам, майстрам манікюру, а також підприємцям, у яких є мобільні торгові точки (кава, фаст-фуд). Головне, щоб в цьому місці «ловила» мобільна мережа або було підключення до WiFi.

Поки додаток дозволяє лише оплатити товар, а для фіскалізації платежу необхідно зайти в інший додаток – безкоштовний податковий сервіс ПРРО і API фіскального сервера контролюючого органу (єдине вікно подання електронної звітності). І після цього передавати дані про транзакції та при необхідності видавати клієнтам електронні чеки (вони прийдуть або на пошту клієнта, або SMS-повідомленням).

При цьому, як стверджують представники Мінфіну та ДПС, тим платникам податків, у яких немає обов’язку застосовувати РРО, надана можливість застосовувати ПРРО без настання юридичних наслідків.

Короткі висновки

У рітейлерів з’являється зручний спосіб поліпшити споживчий досвід клієнтів і збільшити продажі за рахунок безконтактної оплати за відсутності витрат на оренду обладнання. Відсутність обмежень за кількістю пристроїв, що можуть підключатися додатково, розширює ці можливості. Адміністрування підключеними пристроями проводиться через персональний «Кабінет продавця».

Підсумовуючи, можна виділити головні переваги ОщадPAY:

  • не потрібно піклуватися про те, де заряджати/підключати до мережі POS-термінал, як підключати його до інтернету
  • не потрібно тягати з собою додаткове обладнання (особливо для кур’єрів) або знаходити місце куди ставити його, щоб не заважав
  • не потрібно возитися з термінальною стрічкою
  • зручність наявності «POS-терміналу» в кишені
  • відсутність орендних платежів за обладнання
  • зручне меню – простіше інтерфейс

Як розповіли в Ощадбанку, на цьому не зупинятимуться і, в партнерстві з Visa, незабаром розширять можливості ОщадPAY за рахунок додаткового функціоналу.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку