Продукти додому: як сервіс iPOST налагодив доставку з більш ніж 1100 магазинів АТБ
Компанія iPOST зуміла в найкоротші терміни організувати доставку товарів з найбільшої в Україні мережі магазинів – АТБ. За рахунок чого сервісу вдається швидко та якісно доставляти замовлення з більш ніж 1100 магазинів в 287 населених пунктах України та як компанія планує розвиватися далі?
Цей матеріал доступний російською мовою
Сервіси доставки їжі з ресторанів все більше привчають українського споживача до практично миттєвого обслуговування. Цей тренд проявляється і в суміжних галузях – доставку протягом години вже хочуть отримувати і клієнти супермаркетів або інтернет-магазинів. Зараз, якщо бізнес не може надати таку послугу, то ризикує втратити клієнта, який швидше за все, піде до конкурента.
В тому числі з цієї причини лідер українського ринку продуктового рітейлу – компанія АТБ – одною з перших запровадила швидкісну доставку товарів з усіх своїх 1125 магазинів. Для цього рітейлер залучив кур’єрський сервіс iPOST, який зумів всього за два місяці масштабувати послугу на 287 населених пунктів країни. Про те, за рахунок чого компанії вдалося виконати поставлене АТБ завдання RAU розповіли засновники iPOST Максим Плющев і Сергій Жмудь.
– Як давно компанія iPOST представлена на українському ринку і чому ви вирішили працювати в сегменті доставки?
– Самою послугою доставки зараз вже нікого не здивуєш – вона доступна в будь-якому інтернет-магазині. Але в наш час, коли темп життя постійно прискорюється, звичайної доставки вже недостатньо для утримання клієнта. Доставка на завтра або протягом дня все частіше не влаштовує покупців, які хочуть отримати замовлений товар за годину, півтори або ж в точно зазначений проміжок часу. І при цьому знати, де знаходиться його замовлення зараз. Бізнесу доведеться адаптуватися до змін вимог споживача, або ж готуватися до падіння продажів через відтік клієнтів до конкурентів.
Створюючи кур’єрський сервіс iPOST в 2016 році, ми орієнтувалися саме на запит бізнесу щодо вирішення проблеми швидкої та якісної доставки. Ми працюємо за принципом UBER, коли найближчий кур’єр бере доставку в роботу через наш мобільний додаток і відразу ж її виконує. Зараз наша компанія не тільки виконує доставки за 30-120 хвилин або в точно зазначений час, але і дає бізнесу та клієнту трекінг доставки в реальному часі, а також повну матеріальну відповідальність і зручну доставку до дверей.
– Як розвивалася ваша компанія до 2020 року і як вплинула на результати вашого бізнесу епідемія коронавірусу та введений в країні карантин?
– На початку 2020 року ми ставили завдання вийти в 26 міст України, але плани трохи змінилися. За запитом нашого клієнта – мережі супермаркетів АТБ, вже зараз виконуємо доставки в 287 містах України.
В цілому, з введенням карантину попит на наші послуги закономірно виріс. У березні й квітні кількість доставок в нашій системі різко збільшилася. Багато інтернет-магазинів почали співпрацювати з iPOST, що дозволило їм в рази збільшити обсяги продажів. Однак ми можемо з гордістю заявити, що витримали пікові навантаження і не підвели наших клієнтів.
– Хто ваші основні клієнти та які послуги ви їм надаєте?
– Наші клієнти – це в основному компанії, які продають товари через інтернет-магазини. У нас немає маркетплейсу, ми інтегруємося з готовими інтернет-магазинами по API для автоматичної передачі замовлень. Є можливість оформляти замовлення на сайті iPOST.ua чи через мобільний додаток iPOST (iOS, Android).
Для кур’єрів – додаток iPOST WORK.
Для інтернет-магазинів та інших бізнес-клієнтів, iPOST надає широкий функціонал:
- викуп товару кур’єром на касі;
- поділ вартості доставки між відправником та отримувачем;
- миттєвий накладений платіж;
- зворотна доставка;
- мультидоставка (з декількома одержувачами);
– У чому ваші головні конкурентні переваги в порівнянні з іншими сервісами доставки?
– Ми можемо виділити 7 головних конкурентних переваг:
1. Гнучкість та функціональність.
Ми підлаштовуємось під бізнес-процеси клієнтів, забезпечуючи їх необхідним функціоналом. Також інструктуємо наших кур’єрів, як працювати з різними клієнтами бізнесу.
2. Стабільність.
Ми витримуємо будь-які пікові навантаження, доставляючи швидко і точно в строк. У нас великий кур’єрський ресурс із гнучким графіком роботи та оплати праці. Доставка на різних видах транспорту (пішки, самокат, вело, скутер, авто) дає нам стабільність доставки в будь-яку погоду, на будь-яку відстань. Також доставка на авто дає можливість виконувати перевезення більш габаритних і важких товарів вагою до 100 кг.
3. Якість.
Ми вимагаємо від кур’єрів завжди бути ввічливими з клієнтами. Також працює рейтингова система, замовники і одержувачі оцінюють кур’єра за результатами кожної доставки. Якщо кур’єр щось робить не так, він втрачає рейтинг, кредит довіри, і може бути повністю відключений від системи. Кур’єри цінують роботу та піклуються своєю репутацією, намагаючись виконувати доставки максимально якісно.
4. Зручність.
Викликати кур’єра можна декількома способами:
- на сайті iPOST.ua;
- через мобільний додаток iPOST;
- за телефоном контакт-центру;
- автоматична передача замовлень по API (для інтернет-магазинів).
5. Контроль доставки.
Замовник і одержувач мають можливість контролювати весь процес доставки онлайн, відслідковувати статуси доставки і переміщення кур’єра на карті міста. Також клієнти бачать ім’я, фото і телефон кур’єра, тому завжди можуть з ним зв’язатися.
Наші кур’єри не говорять – «я під’їхав, виходьте». Ми виконуємо доставку від дверей до дверей.
6. Відсутність територіальних обмежень.
Ми доставляємо в 295 населених пунктах України, без територіальних обмежень по місту.
7. Повна матеріальна відповідальність.
У нас мінімальний відсоток втрат – 0,007%. Але навіть якщо втрата сталася, ми компенсуємо заявлену вартість протягом 3-х днів.
– З якими торговими мережами та партнерами ви працюєте, як би охарактеризували свою нішу?
– Наші бізнес-клієнти – це в основному інтернет-магазини з різними категоріями товару: мережі супермаркетів, мережі аптек, магазини алкоголю і тютюнової продукції, автозапчастини, косметика, одяг, електроніка, дитячі товари, сувеніри та подарунки, товари для тварин, квіти тощо. Для багатьох компаній ми доставляємо поліграфію і документи.
Серед наших клієнтів і партнерів:
Зараз найбільшим попитом на послуги швидкої доставки у супермаркетів і аптек. В тому числі тому iPOST замовив пошиття брендованих термосумок для доставки продуктів харчування з супермаркетів і готової їжі з ресторанів. Тим же ресторанам рекомендують розвивати свої сайти, а не сайти маркетплейсів.
– Як вдалося домовитися про співпрацю з АТБ, у чому вона полягає?
– Компанія АТБ шукала технологічний сервіс доставок, який зможе швидко масштабуватися по всій географії присутності торгової мережі і виконувати доставку протягом однієї години (після комплектування товару) з найближчого магазину до покупця.
Серед інших вимог АТБ до кур’єрського сервісу були:
- автоматична передача замовлень з інтернет-магазину по API;
- доставка з усієї мережі магазинів АТБ (1125 магазинів) в 287 містах України;
- доставка товарів вагою до 100 кг;
- доставка з доступною для клієнтів ціною.
Ми єдиний сервіс доставки, який зумів виконати всі вимоги АТБ в зазначений дедлайн. Всього за два місяці ми масштабувались з 15 до 295 міст України. Можемо сказати, що це було нелегко, але важливо розуміти, що немає нічого неможливого.
– У АТБ колосальне географічне охоплення. Як ви забезпечуєте доставку в маленьких містах і селищах? Чи не відчуваєте дефіцит персоналу?
– Так, географічне охоплення АТБ дійсно дуже суттєве. І для нас великим викликом було набрати кур’єрів у віддалених селах і містах України. Але в населених пунктах знаходяться люди, які не проти підзаробити на доставці. І ми щасливі, що наш сервіс дає можливість людям заробляти, а покупцям – отримувати відмінний сервіс швидкої та точної доставки. Адже серед покупців, які потребують доставки продуктів харчування, великий відсоток людей похилого віку, для яких доставку замовляють їх діти і внуки. Також розуміємо, що зручність доставки оцінять люди з обмеженими можливостями, хворі, вагітні та матері в декреті. До речі, своїх кур’єрів ми називаємо «Айпостмени», це наші українські супергерої-помічники, які поспішають виконати замовлення в точно вказаний клієнтами час. У складний час карантину вони доставляли товари першої необхідності – продукти харчування та ліки.
За три роки ми навчилися залучати кур’єрів. Ми даємо їм хороші можливості – працювати через додаток і виконувати доставки в будь-який зручний для них час. Кур’єри цінують наш сервіс і піклуються про свій рейтинг та репутацію.
– У чому основні переваги для кінцевого споживача при замовленні послуг вашої компанії?
– Якщо говорити про одержувачів доставки, то головне, що вони отримують, це:
1) Турбо-доставка за 30-120 хвилин;
2) Доставка в будь-який зручний час в півгодинні слоти часу;
3) Контроль за виконанням замовлення, відстеження кур’єра на карті міста;
4) Доставка до дверей;
5) Доставка 7 днів на тиждень з 09:00 до 21:00 і підтримка нашого контакт-центру в цей же час.
– Чи плануєте залучати нові мережі та партнерів для розширення бізнесу?
– Звісно. Маємо намір співпрацювати з усіма інтернет-магазинами, яким цікаво надавати своїм клієнтам зручний сервіс швидкої та точної доставки. Також будемо розширювати свою присутність в сегменті доставки готової їжі з ресторанів.
– Як оцінюєте ринок доставки в Україні: що стримує його розвиток, який рівень конкуренції, ємність ринку та його перспективи?
– Ринок України достатньо ємний і перспективний. Особливо великий потенціал мають технологічні сервіси доставки. За нашими прогнозами, в 2020 році поштові та кур’єрські служби доставлять близько 433 млн відправлень. При цьому адресна доставка (від дверей до дверей), це близько 10% від загального обсягу доставок або 43 млн відправлень. Ну а локальна адресна доставка (всередині міста) займає близько 4%, це 17,3 млн або 47 400 відправлень на день. Щорічний приріст ринку становить близько 30%. Це без урахування доставки продуктів харчування з магазинів і готової їжі з ресторанів.
Доставка готової їжі з ресторанів приблизно дорівнює 13,1 млн доставок на рік або 36 000 на день, а продуктів харчування з супермаркетів – близько 7,3 млн за 2020-й або 20 000 доставок на день. При цьому зростання ринку становить близько 40-50% щорічно. Однак, можна вважати, що ринок доставки продуктів харчування із супермаркетів в Україні знаходиться на стадії зародження. Ми віримо в динамічний розвиток цього сегменту і готові співпрацювати з усіма мережами магазинів, аптеками та інтернет-магазинами.
Читайте також –
Інтерв’ю з топом: СЕО корпорації АТБ про розвиток e-commerce та діджиталізацію бізнесу