Доставка моди: як працює логістика найбільшого в Україні онлайн-продавця одягу Kasta (фоторепортаж)

Доставка моди: як працює логістика найбільшого в Україні онлайн-продавця одягу Kasta (фоторепортаж)

13.08.2020 08:30
  1021
Виктор Нагорский

Понад 800 000 одиниць товару, відвантаження до 50 000 замовлень на добу, чотири поверхи мезоніну та власна WMS-система. У чому особливості нового складу онлайн-магазину Kasta.ua.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Український онлайн-рітейлер Kasta (раніше modnaKasta), в ці дні відзначає свій перший ювілей – 10 років роботи. Проект був заснований в 2010 році, й стартував з бізнес моделі FlashSales. Цей формат передбачає постійні акції на товар з коротким терміном дії і максимальними знижками. З поширенням в країні інтернету та зростанням популярності онлайн-покупок, молода компанія швидко наростила обсяги продажів, ставши лідером українського e-commerce в сегменті Fashion.

Два роки тому Kasta зробила ще один крок до масштабування бізнесу, прийнявши рішення про трансформацію бізнес-моделі в маркетплейс з постійним асортиментом товарів. З ростом товарообігу компанія також активно інвестувала в логістичну інфраструктуру (служба доставки й мережа відділень KastaPost) та складські потужності.

Раніше Kasta використовувала власний фулфілмент-центр площею близько 5000 кв. м на Харківському шосе в столиці. Однак в 2018 році придбала новий – в три рази більший за площею складської об’єкт в Броварах під Києвом. Про те, як працює новий склад компанії, і як вона обробляє, зберігає і відправляє посилки, RAU розповів директор з логістики Kasta Антон Каращенко.

Загальна площа нового складу – 15 000 кв. м. Він працює цілодобово в чотири зміни, в кожній з яких приблизно по 35 співробітників. Придбання цього об’єкта дозволило Kasta масштабуватися, підвищити якість логістики й отримати синергію за рахунок об’єднання потоків товарів власного зберігання і від постачальників. Виросла ефективність і продуктивність логістичних процесів.

У складі передбачені окремі рампи із зональністю для кур’єрських служб, з якими працює Kasta, в тому числі для Meest Express, Нова пошта, Укрпошта та власної логістичної компанії рітейлера – Kasta Post.

Поруч знаходиться зона приймання повернень від всіх кур’єрських служб. Співробітники отримують повернення, додають їх до своєї системи та передають працівникам, які приймають їх вже у складську систему. У цю зону надходять товари, які не захотів забирати або повернув клієнт. Якщо говорити про повернення від Kasta Post, то WMS-система безпосередньо пов’яза з їх системою, і співробітник отримує всю інформацію про повернення, починаючи від заповнення палет. Завдання працівника – перевірити цю інформацію, прийняти товар на баланс WMS-системи і розмістити його на зберігання.

Якщо повернення приходить від кур’єрських служб, наприклад, від Нова пошта, то Kasta отримує реєстр ТТН, які вони задекларували на повернення, здійснює прийом, сканує замовлення й ідентифікує його як вхідне на повернення в WMSсистему. Після цього товар по конвеєрній лінії відправляється на мезонін на зберігання і буде знову доступний до продажу на сайті.

На рампах власного приймання компанії в завдання персоналу входить порівняння фактичної поставки із заявленою (скільки ТТН, грузомісць і т.д.), їх реєстрація та закріплення в системі за зоною тимчасового зберігання, тим самим фіксується, що товар надійшов на склад і очікує приймання.

Бригадир сектора приймання бачить вхідний потік, і визначає за принципом FIFO, яка з поставок повинна першою братися до роботи в залежності від дати вивантаження замовлення постачальнику.

Далі в глиб складу знаходиться зона зважування та розподілу посилок по кур’єрських службах. У Kasta Post є окремий модуль з номерами відділень, в які потрібно доставити те чи інше замовлення.

Поруч зона приймання, де можуть бути два процеси. Перший – це крос-док, коли товар вже реалізований і повинен бути відправлений покупцеві. Тоді його приймають, пакують і відразу відвантажують клієнтам. Другий – поставка на зберігання, коли постачальник формує комплексне замовлення для маркетплейсів, яке розміщується на складі, а потім продається. Зараз приблизно 60% замовлень Kasta здійснюється безпосередньо зі складу. Це дає перевагу в швидкості, тому що не потрібно чекати, поки постачальник здійснює поставку товару шляхом.

Так само працює пакувальна зона: співробітники можуть обробляти поставку або упаковувати замовлення. У випадку з кросдоком працівник повинен прийняти товар і відразу його упакувати. У випадку з поставкою прийняти і відправити на зберігання. Також є потік замовлень із зберігання: ті замовлення, які клієнти купили безпосередньо зі складу збираються, передаються в зону приймання та пакуються.

У цій зоні відбувається цілий ряд операцій. Зокрема відбраковування, коли товар, який не збігається за критеріями якості відправляється назад постачальнику. Тут же відбувається маркування товару унікальним ID. Це дає можливість відстежити історію товару на рівні одиниці.

Тут же співробітники сортують комплексні замовлення від різних постачальників, упаковують їх і розподіляють по кур’єрським службам. При скануванні замовлення система вже знає, для якої кур’єрської служби воно призначене, й автоматично генерує ТТН і чек. Все це вкладається в посилку та відправляється на конвеєр, по якому замовлення надходить на ваги, зважується і передається в кур’єрську службу.

Якщо товар надходить не для відвантаження, а на зберігання, співробітники в першу чергу перевыряють товар, і визначають, чи відповідає він замовленню. Все, що пройшло етап разбраковки і відповідності, переміщується на конвеєрну лінію й автоматично піднімається на мезонін.

Зона мезоніну складається з чотирьох поверхів, три з яких призначені для зберігання товарів Kasta. Близько 80% продукції, що зберігається на складі продукції це одяг. Роботу мезоніну забезпечує від 10 до 12 осіб, по 3-4 людини на кожен з поверхів.

Важливу роль в ефективній роботі складу грає власна WMSсистема, яка розроблялася власними програмістами з урахуванням специфіки процесів Kasta і загальних тенденцій ecommerce ринку. Вона обслуговує весь потік зі складу, не використовуючи ніякі інші системи для обробки операцій. Раніше в компанії працювали на , однак WMSсистема набагато простіше та зручніше для співробітників.

Одне з головних її переваг візуалізація. Багато систем налаштовані тільки на цифровий інформаційний потік. Однак з огляду на великий оборот складу (більше 800 000 одиниць) візуалізація допомагає співробітникам швидше обробляти товар, особливо вал вхідного потоку.

Завдяки власній WMSсистемі в Kasta змогли впровадити циклічну інвентаризацію, яка дозволяє уникнути зайвих помилок, а також інвентаризувати весь товар без зупинки продажів, уникаючи уповільнення бізнесу і негативної реакції клієнтів.

Зараз оборот складського комплексу становить близько 800 000 одиниць товару, але при існуючих потужностях можливо збільшити цю цифру до мільйона. Нинішні можливості дозволяють відправляти до 35 000 замовлень на добу. Однак при необхідності можна наростити потужності на цій же площі.

Ще один складський об’єкт Kasta на Харківському шосе зараз використовується як фулфілментцентр для турецького бренду Colin’s. Ця компанія стала першим клієнтом, якому онлайнрітейлер надав повноцінну послугу фулфілмента. Але вже зараз Kasta планує розширюватися в цьому напрямку, і вийти на ринок з конкретною пропозицією, тарифами та послугами.

Читайте також – 

Андрій Логвін, Kasta: Рівень усвідомлення важливості онлайн-каналу продажів буде визначати майбутнє рітейлерів на 3-5 років


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку