Купівельний настрій: роздрібні продажі витягають українську економіку з кризи

Купівельний настрій: роздрібні продажі витягають українську економіку з кризи

08.07.2020 07:45
  445
rau

Споживчий попит відновлюється швидше очікувань і стає ключовим фактором розвитку економіки.

Цей матеріал доступний російською мовою

Ще в квітні консалтингова компанія NAI Ukraine прогнозувала, що після закінчення карантину 52% українців будуть рідше відвідувати ТРЦ. Але бажання зробити нове придбання перемогло страх підчепити коронавірус. Тренд відновлення продажів змусив різних економістів, включаючи урядових, очікувати зростання ВВП в 2021-му на 4%. Про це йдеться в матеріалі журналу НВ. RAU публікує найголовніше з цієї публікації.

Позитивна статистика

Роздрібні продажі швидко відновлюються, розповідає Гліб Вишлінський, директор Центру економічної стратегії (ЦЕС). Всупереч побоюванням, що споживачі злякаються коронавіруса або почнуть відкладати гроші після новин про наближення фінансової кризи.

За даними Держстату, в травні індекс роздрібного товарообігу зріс на 15% в порівнянні з квітнем. Причому зростання продажів відбувалося не тільки за рахунок інфляції: в травні споживчі ціни зросли лише на 1,7% в річному численні. Споживчі настрої, які розраховує компанія Info Sapiens за підтримки Dragon Capital, в останній місяць весни теж виросли на 10,1 пункту в порівнянні з квітнем – до 76,3 (при максимальному значенні в 200). Деякі рітейлери сповнені оптимізму. Так, датська мережа меблевих магазинів JYSK в один день, 25 червня, відкрила в Україні відразу сім нових торгових точок.

Онлайн поки не наздогнав офлайн

Споживачі все активніше купують онлайн. За час карантину онлайн-продажі ювелірного дому Zarina виросли в три рази. Але вони все ж не змогли компенсувати втрати через закриття магазинів. Як розповів Сергій Бадрітдінов, гендиректор компанії Intertop Ukraine, під час карантину вони створили маркетплейс, що збільшило продажі через інтернет на 70% замість очікуваних 50%. Однак на докарантинний рівень продажів поки не повернулися ні монобрендові магазини взуття і одягу, ні Intertop – в червні продали на 10% менше, ніж в червні 2019-го. Ситуація може відрізнятися в різних торгових центрах і регіонах країни. Десь продажі ростуть на 20%, а десь впали на 20-30%.

За словами Дмитра Єрмоленка, директора компанії Zeebra, що управляє мережею магазинів для дому Butlers, після карантину мережа продає вже 70% від тих обсягів, які були в минулому році.

Фактор споживача

Але поведінка споживачів все ж змінилося: вони рідше, ніж в докарантинний період, роблять спонтанні покупки. Зате набагато частіше вивчають каталог магазину в інтернеті і потім приходять за конкретним товаром.

Інтерес покупців рітейлери підігрівають різними знижками, які в середньому по Києву складають 30-40%, а часом досягають 50%. Знижкові програми є практично у всіх помітних гравців ринку – від магазину годинників Секунда до косметичних бутиків Yves Rocher. Це частина антикризової стратегії рітейлерів для нарощування продажів.

З одного боку, доходи населення скорочуються, безробіття зростає, що може позначитися на купівельній спроможності. Але, як каже Вишлінський, є і хороша новина: багато споживачів відмовляться від відпустки і замість цього витратяться на шопінг. Тому істотного падіння продажів статися не повинно.

Робота з орендодавцями

Під час карантину багато власників торгових площ відмовилися від стягування орендної плати, але після ослаблення обмежень – це предмет постійних переговорів рітейлерів з орендодавцями. За словами Наталії Нетовкіної, власниці Zarina, у багатьох ТРЦ вдалося домовиться про знижки в 30-50%. Але тепер знижки обговорюють кожен місяць окремо, на більш тривалий період ніхто не загадує. З тими ж, хто не йде на поступки, розривають договір оренди. При цьому в найближчі кілька місяців мережі можуть відкласти розвиток і сконцентруватися на підтримці існуючих точок продажів.

Джерело: НВ

Читайте також –

В одному човні: як поводилися ТРЦ з орендарями в період карантину і після нього


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку