Топ-5 інсайтів споживацького ринку США: уроки для України
Які тенденції спостерігаються на найбільшому ринку світу, куди рухається роздрібна торгівля у Сполучених Штатах та чому українським компаніям варто слідкувати за поведінкою заокеанських колег.
Американці — нація споживачів. Саме вони формують основні тренди ринку роздрібної торгівлі. Тому українським рітейлерам, які планують досягти успіху у своїй справі, варто слідкувати за тим, що відбувається за океаном, робити висновки і бути готовими змінюватися.
1. Ринок зростає
З 2010 року щорічне зростання роздрібної торгівлі становить 4%. Наразі в США працює понад 445 600 фізичних магазинів і декілька мільйонів онлайн-маркетів. За останні два роки закрилися близько 15 000 магазинів, але на кожен ліквідований актив припадає 5,2 новостворених. Хтось не витримує конкуренції й уходить з ринку, хтось – навпаки, робить успіхи й стрімко масштабується. Найголовніше, що споживацький попит постійно зростає.
2. Офлайн не помирає
Дослідження показують, що відкриття офлайн-магазину збільшує веб-трафік компанії на 27%, а 55% покупців в інтернеті більше довіряють продавцям, які мають фізичну присутність. Не треба забувати, що близько 40% споживачів використовують шопінг як спосіб заспокоїтися. В онлайні ця терапія працює не так якісно, як в умовному ТРЦ, де можна з подругами поїсти суші і купити собі вбрання. Головний фактор покупки в офлайн-магазині — фізичне відчуття товару. Через це споживачі витрачають в них майже 69% свого доходу (після сплати податків). 71% покупців в середньому платять $50 за покупку в офлайні, 54% — в онлайні.
3. Міленіали за інтернет, інші — ні
67% міленіалів (вони ж покоління Y, що народилися між 1981 і 1996 роками) вважають за краще купувати все в онлайні. При цьому, вони не хочуть чекати на доставку, ненавидять кур’єрів і вважають важливим плюсом онлайн-магазина наявність точки самовивезення. А от 81% покоління Z (люди 1996-2007 років народження) і 84% бебі-бумерів (1940-1959 р.н.), навпаки, обирають шопінг в традиційних точках продажів. Напевно, це пов’язано з тим, що старші люди не дуже довіряють віртуальним продавцям (фінансові піраміди й криза доткомів навчили), а у молоді ТРЦ ще асоціюються з попкорном і атракціонами.
4. Магазин в смартфоні
4 з 5 американців купують в інтернеті. Більше половини з них роблять це через мобільні пристрої (як мінімум, раз на півроку). 67% споживачів хоча б раз переходили по рекламі на вітрини онлайн-магазинів. До кінця 2021 року 54% онлайн-продажів здійснюватимуться через смартфони, до 2040 року — 95%. До 2022 року мобільні платіжні програми щороку проводитимуть транзакцій на $14 трлн. Робите онлайн-магазин? В першу чергу, звертайте увагу на його вигляд на смартфоні та тримайте в голові розробку зручного мобільного додатку. Це стратегічно важливо для рітейлу.
5. Кросплатформеність
88% міленіалів вважають найважливішою особливістю магазину легку реєстрацію. 73% покоління Z відкривають для себе нові продукти в традиційних точках збуту. 72% усіх споживачів користуються перед покупкою кількома каналами. 82% — шукають про них відгуки і перевіряють ціни в різних маркетах на мобільних пристроях. 55% — придбали те, що вперше побачили в соціальних мережах. 71% — постійно купують після переходів з соціальних мереж. А 100 мільйонів людей вже до кінця 2020 року використовуватимуть доповнену реальність в офлайн і онлайн-магазинах.
Це не випадковий набір цифр, а доказ того, що в рітейлі не можна використовувати лише один канал. Науково-технічний прогрес і конкуренція призвели до того, що шукати свого клієнта треба всюди. Повісити на вітрині слово “акція” і завести Instagram — це мало. Дізнайтеся, як живуть споживачі, чим вони користуються і якої комунікації вимагають. Лише тоді (звісно, за умови якісного продукту) зусилля будуть давати результат.
Автор – Микола Кізілов, маркетолог керуючої компанії Activitis
Читайте також –
Ігор Степанов: Карантин в США очима українського підприємця з епіцентру подій