Від спаду до нової норми: як змінювалися продажі техніки в карантин – дослідження GfK

Від спаду до нової норми: як змінювалися продажі техніки в карантин – дослідження GfK

01.06.2020 05:25
  503
rau

Через обмеження, пов’язані із пандемією COVID-19, майже всі категорії техніки зазнали зменшення продажів, а найбільше постраждав ринок смартфонів та мобільних телефонів.

Цей матеріал доступний російською мовою

За інформацією дослідницької компанії GfK Ukraine, перші 11 тижнів 2020 року ключові ринки побутової техніки та електроніки в Україні демонстрували зростання на 13% у гривневому еквіваленті в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. Найбільше зростали продажі телевізорів, пилососів та посудомийних машин (+24%, +28% та +30% відповідно).

Карантинний спад

Проте з початком карантину ситуація на ринку значно змінилася. В період з 16 березня до 19 квітня 2020 року (12 – 16 тижні) ринок скоротився на 26% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Через обмеження, пов’язані із пандемією COVID-19 та панічні настрої серед споживачів, майже у всіх категоріях техніки продажі зменшилися.

В цей період фокус споживачів змістився на товари першочергової необхідності, що змінило звичайні ринкові тренди та сезонність покупок.

Найбільше постраждав ринок смартфонів та мобільних телефонів із падінням на рівні 43% у порівнянні з 12-16 тижнями 2019 року. Різкого падіння також зазнали ключові категорії великої побутової техніки: мікрохвильові печі (-31%), холодильники (-35%), плити та духовки (-35%). Єдиною групою товарів, що зросли у найбільш кризовий період 12-16 тижнів, були ноутбуки із показником зростання у 22%.

Адаптація

Період з 20 квітня по 17 травня 2020 року (17 – 20 тижні) в GfK характеризують, як період адаптації покупців до нових умов життя. Для споживача в цей час важливо створити для себе комфортні умови вдома. Як наслідок, зросли продажі приладів для готування їжі, телевізорів, пилососів.

Також покупці здійснювали відкладені покупки, що позитивно вплинуло на продажі смартфонів та великої побутової техніки. 

Крім того, відновленню ринку побутової техніки та електроніки сприяло поновлення роботи офлайн магазинів.

Ринок побутової техніки та електроніки з 17 до 20 тижня відновлювався із показником зростання у 8% порівняно до аналогічного періоду минулого року. Лідером ринку за темпами зростання продажів є категорія ноутбуків (+63%). Водночас зростання демонструють пилососи (+49%), електробритви (+33%) та телевізори (+39%).

Нова норма

В компанії GfK також відзначають ключові зміни, які відбуваються на ринку побутової техніки та електроніки внаслідок обмежень, пов’язаних із заходами протидії пандемії COVID-19. Серед них:

  • Порушення традиційної сезонності продажів;
  • Зміни звичних тенденцій внаслідок падіння доходів споживачів;
  • Більша гнучкість при виборі звичайного чи інтернет-магазину;
  • Поступове стирання меж між традиційним та онлайн-рітейлом;
  • Розвиток цифрових послуг: електронної комерції, платіжних систем та послуг замовлення та доставки.

Читайте також –

Розвиток всупереч карантину: Eldorado відкриє 6 нових магазинів вже в червні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку