Ростислав Кісіль, засновник глобальної групи компаній Meest: Втілимо світовий досвід в українських реаліях

Ростислав Кісіль, засновник глобальної групи компаній Meest: Втілимо світовий досвід в українських реаліях

17.02.2020 08:15
  7074
Микола Маранчак

Засновник глобальної групи компаній Meest Ростислав Кісіль про те, що чекає на логістичний ринок Україні, які інновації впроваджує компанія та в якому напрямку планує розвиватись.

Цей текст доступний також російською мовою

Міжнародна група компаній Meest надає поштово-логістичні послуги з 1989 року і на даний час працює у понад 30-ти країнах світу. В Україні Meest представлений поштово-логістичним оператором Meest Express, який є найбільшим національним логістичним оператором в сегменті доставки «від дверей до дверей», міжнародним поштово-логістичним оператором Росан та іншими проектами у сфері поштової логістики, фінансів та виробництва. Компанія активно розвиває мережу пунктів видачі посилок та поштоматів, здійснює доставку покупок з іноземних інтернет-магазинів США, Європи й Китаю та багато іншого. В інтерв’ю RAU засновник компанії Meest Ростислав Кісіль розповів, що чекає на логістичний ринок Україні, які інновації впроваджує компанія та в якому напрямку планує розвиватись.

– Почнемо з нагального. З чим закінчили 2019-й і починаєте новий рік в Україні?

– 2019-й для Meest в Україні став роком визначення пріоритетів і становлення. Ми намітили чіткі зрозумілі плани для подальшої експансії на українській ринок. Зробили чимало підготовчих робіт. Ставим перед собою однозначно амбітні цілі – зайняти певну серйозну нішу на ринку. Для цього ми ретельно вивчили досвід роботи наших західних партнерів, а конкретно – європейських компаній, які працюють в аналогічному секторі, тож тепер будемо його втілювати. Ми впевнені, що досягнемо результату, і цей успішний досвід ми втілимо в українських реаліях.

Скільки станом на початок 2020 року працює пунктів прийому і відправки посилок Meest в Україні: відділень, міні-відділень, поштоматів?

– Працює понад 2500 відділень Meest в Україні та 1600 поштоматів. Щодня відкриваються нові локації. Плануємо в поточному році відкрити ще 3500 пунктів прийому посилок. Під ці плани вже є фінансування, є команда, локації та розуміння: як ми все це будемо у подальшому розвивати.

Які ще цілі стоять перед компанією на цей рік?

– Виводимо на ринок продукти та послуги, аналогів яким досі немає в інших компаній, які пропонують поштово-логістичні послуги в Україні. Намагаємось зайти якнайближче до споживача. Щоб клієнт міг відправити чи отримати посилку не більше ніж за 300-500 метрів від свого будинку або місця праці. Більше ми розкажемо про цей проект вже в березні-квітні.

– Наскільки змінюється ринок e-commerce і логістики в Україні?

– Коли ми в 2007 році одними з перших завели в Україну міжнародні онлайн-магазини Neckermann та BonPrix, організувавши для них пряму доставку споживачам в Україні, конкуренції взагалі не було. Але зараз українська електронна комерція має потужну пропозицію для споживачів, хоча досі поступається іноземним інтернет-магазинам й маркетплейсам асортиментом і цінами, які на локальному ринку на 30-40% вище, ніж закордоном. На даний момент через нас вже зайшло понад 40 міжнародних інтернет-магазинів із прямою доставкою в Україну, і конкуренція – грандіозна. Останні три роки ринок зростає приблизно на 25%. І це дуже швидко. Але цей процес вже стабілізувався: в поточному році прогнозуємо зростання на 15-18%. Тобто темпи дещо знизяться і це нормально.

– Як це впливає на український e-commerce загалом?

– Йде велика боротьба маркетплейсів за клієнта. Вони швидко вчаться у AliExpress, Amazon, eBay впроваджувати інновації, направлені на зручності клієнта. Адже зараз просто мати асортимент і пропонувати його вже недостатньо. Тому й Meest зосереджений на тому, щоб покращувати сервіс для людей. Хочете доставку на роботу за одну годину? Або доставку з AliExpress товару, який буде на 30-40% дешевший, ніж якби ви замовляли товар самі? Ми можемо це зробити.

– Яким чином Meest доставляє товар з AliExpress дешевший, ніж він є?

– Ми створили сервіс Meest China Shop. Насправді, AliExpress – лише верхівка айсбергу китайської електронної комерції. Ми ж, завдяки Meest China Shop, надаємо доступ українським клієнтам до закритих китайських маркетплейсів, які не мають прямої доставки до України та орієнтовані лише на внутрішній ринок.

Товари там значно дешевші, ніж на AliExpress, різниця в ціні може сягати кількох разів на користь внутрішніх маркетплейсів. Ще один приємний бонус цих ресурсів – значно ширший асортимент товарів, ніж на AliExpress.

Головна зручніть Meest China Shop в тому, що в рамках єдиного сайту ми зібрали товари одразу з трьох інтернет-магазинів Китаю: з Taobao, TMall та 1688. Таким чином, кількість товарів, доступних для замовлення на meest-shop.com, сягає 1 млрд. Схема проста: клієнт замовляє товар на сайті meest-shop.com, ми купуємо його у китайского постачальника, товар доставляють на склад Meest у Гуанчжоу. Далі ми формуємо посилку та відправляємо в Україну. Покупець може економити чимало грошей з послугами Meest. І це далеко не єдина інновація нашої компанії.

– Які інновації ви ще можете виділити?

– В першу чергу – це сервіс доставки інтернет-покупок в Україну. Переважна частина іноземних онлайн-магазинів не мають прямої доставки в Україну, а якщо навіть вона є, то вартість – надзвичайно висока. Ми створили сервіс myMeest, за допомогою, якого споживач cамостійно робить покупки у будь-якому інтернет-магазинів США, Європи та вже згаданому Китаї, та замовляє доставку в Україну. Всі необхідні дії виконує в онлайн-кабінеті. Посилка спочатку приходить на наш склад за кордоном, ми при необхідності перевіряємо товар на відповідність чи цілісність, або можемо об’єднати з іншими покупками споживача, та надсилаємо за його побажанням в Україну, Казахстан, Узбекистан та інші країни, в яких працює даний сервіс.

 З США та Китаю доставка йде довше?

– Через Meest це може бути навіть швидше, аніж два тижні. Є ж різні способи доставки – літаком, потягом. З американського магазину Amazon доставка може бути вже протягом 4-7 днів з моменту отримання посилки на нашому складі.

– Що найчастіше українці купують за кордоном?

– Як правило, одяг та взуття. Також популярна дрібна електроніка та аксесуари для неї, автозапчастини, дитячі іграшки.

– На вашу думку, що вас перш за все вирізняє серед конкурентів по доставці міжнародних посилок в Україну?

– За кордоном українські компанії використовують в своїй діяльності аутсорсинг, іноді навіть послуги наших іноземних представництв. Meest робить від початку до кінця усе самостійно, адже в нас є своя інфраструктура і сервіс, напрацьований протягом 30 років. У кожній країні, де ми представлені, у нас є власні є власні логістичні хаби, де ми опрацьовуємо посилки та вантажі, які прямують в Україну та інші країни.

В ломбардах Скарбниця нова послуга: поштомати від Meest

– Де саме в Україні можна знайти поштомати та відділення Meest?

– Ми присутні в усіх обласних центрах, містах з населенням до 700 000 людей, в районних центрах. А де відсутні пункти прийому-відправки, ті населенні пункти покриває наша адресна доставка. Нещодавно міні-відділення та поштомати Meest запрацювали у торгових мережах АТБ, Космо, ЕКО-маркет, Рост, Hop Hey та інших. Працюємо із заправками ОККО та фітнес-клубами Sport Life. Чимало поштоматів стоїть просто в бізнес-центрах. Зараз ведемо переговори з іншими великими роздрібними мережами та ТРЦ. Ми будемо всюди, де зручно споживачам наших послуг.

– Як привчити широку аудиторію користуватись поштоматами?

– Ми всі колись мали кнопкові телефони і тільки пізніше з’явились сенсорні. Всі казали: «Боже, що з ними робити?!» А коли вперше спробували, то вже не змогли більше відмовитись. Не просто було споживачам навчитись користуватись банкоматом. А зараз – це звичний спосіб отримати готівку зі свого рахунку. Так само з поштоматами. Достатньо один раз отримати чи надіслати посилку через поштомат, і потім з задоволенням будете користуватись цим способом отримання чи надсилання посилок. Не треба стояти в черзі, брати з собою документи, думати – коли краще прийти.

– Наскільки тема поштоматів розвинена в Європі?

– Значно більш розвинена, ніж в Україні. В Польщі працює понад 15 000 поштоматів, які мають в середньому по 120 комірок. Це надзвичайно зручний сервіс, який працює 24/7. 60% польських споживачів користуються саме поштоматами. Інша частина користується кур’єрськими послугами або подібними форматами до наших міні-відділень, відкритих на базі магазинів, банків, аптек тощо.

Читайте також –

Новини логістики та e-commerce: платіжні послуги Rozetka і Нова пошта, новий формат Ашан, інтернет-магазин Фокстрот та інше


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку