
Як змінюється поведінка покупців Varus.ua: тренди, аналітика, адаптація


Управління величезними масивами даних – складна і виснажлива робота. Але якщо автоматизувати ці процеси, можна істотно збільшити конверсію в продажу.
Цей текст доступний також російською мовою
В електронній комерції є сотні метрик, які слід відстежувати: кліки по товарах, додавання в кошик, переходи з зовнішніх посилань і багато іншого. Вони відомі практично будь-якому підприємцю, що розвиває інтернет-магазин. Операційний директор Brandquad Данило Матвєєв в колонці на Retail-loyalty пропонує звернути увагу на дані, які рідко аналізують, але які дозволяють істотно збільшити продажі. RAU публікує ключове з його колонки.
Перше, що слід пам’ятати: чим краще представлений в онлайн-каталозі товар, тим вище ймовірність, що його куплять. Наше дослідження виявило ряд закономірностей. Наприклад, якщо додати до опису продукту 5-8 фотографій, конверсія в середньому збільшиться на 8,5% (даний лайфхак найкраще діє в категоріях «аксесуари» і «прикраси» і гірше – в «спорт», «книги» і «їжа»). При цьому додавання фотографій “в контексті” накине до конверсії ще 5-7%. Йдеться про знімки кілець на руках або дивана в інтер’єрі кімнати.
І це відноситься не тільки до фотографій. У картці товару повинні бути наведені важливі для покупця характеристики. Наприклад, який роз’єм біля телевізора і чи є в комплекті шнур. А загальний опис – відповідати на питання, які клієнт міг би задати. Чи не промокає куртка під дощем і чи не замерзну я в ній при п’яти градусах тепла?
Відстеження повноти інформації в картках товару -важливе завдання, яке прямо відбивається на продажах. Але робити це без автоматизації дуже важко.
Візьмемо простий приклад. Невеликий виробник має в своєму асортименті 100 позицій. Він продає їх у власному інтернет-магазині і на п’яти маркетплейсах. Це означає, що у нього в сумі 600 карток товару. При цьому зовнішні торгові майданчики мають різні вимоги до оформлення карток і різну швидкість додавання інформації на сторінку товару. Тобто для кожного окремого інтернет-магазину потрібно підготувати файл з описами цих 100 позицій і потім відстежувати, як інформація відбилася на сторінці продукту.
Найчастіше подібні завдання виконуються вручну, в програмі на зразок Excel. За нашими спостереженнями, так роблять близько 95% компаній. І, зрозуміло, цей процес пов’язаний з величезною кількістю проблем.
Наприклад, практично половина (47%) нових записів про товар має хоча б одну помилку. У половині випадків (49%) – це помилка співробітника, який вносив дані. Інакше кажучи, людський фактор.
Ці проблеми вирішує установка Pim-систем – програм для управління інформацією про продукт. Інтерфейс подібних систем “заточений” під правильне заповнення картки: можна налаштувати потрібні для опису товару поля і швидко перевірити коректність їх заповнення. Як правило, після імпорту даних про продукти з Excel стає видно вплив “людського фактора” – орфографічні помилки, різний опис у одного і того ж продукту на різних майданчиках, неякісні фото або їх недостатню кількість і багато іншого.
При цьому потрібно пам’ятати, що є категорії товарів, де точність інформації особливо важлива. Наприклад, при продажу ліків. Аптеки, що реалізують свою продукцію через спеціалізовані “аптечні” маркетплейси, повинні особливо ретельно перевіряти дані про ліки в картках товарів. Адже покупець може довіритися інформації в профайлі лік на сайті і не прочитати паперову інструкцію. А наслідки цього в разі помилки на сайті можуть бути плачевними.
Однак на цьому робота з картками товарів не закінчується. Іноді помилки можуть виникати на стороні онлайн-магазину. Нашому клієнту – компанії IQOS (виробнику систем для нагрівання тютюну) – довелося зіткнутися з «людським фактором» в маркетплейсі. Співробітники майданчика переплутали артикул позиції. В результаті клієнтам замість однієї пачки стіків йшов блок, але за ціною за пачку. Для компанії IQOS це обернулося збитками.
Справжнє джерело цінної інформації “карта цін” – дані про ціни на аналогічні (або такі ж) товари конкурентів. Цю інформацію можна отримувати з модулів аналітики. Подібні системи широко представлені на ринку.
Що це дає? Наприклад, на якомусь конкретному маркетплейсі продають товари декількох ваших прямих конкурентів. Напередодні свята вони знижують ціни на 15 і 20%. Ви можете “перебити” їх знижку і роздобути їх клієнтів. Або, наприклад, до свята ви запланували акцію – знижку 25%. Але ваші конкуренти знизили ціни на 10 і 15%. Знаючи це, ви можете зменшити розмір знижки до 20% і все одно виглядати на їх тлі більш щедрим.
Іноді важливо відстежувати свої ж ціни. У нашого клієнта в зв’язку з цим була неприємна ситуація: він запланував великі знижки на певний день і активно рекламував цю подію з посиланням на товар в маркетплейсі. Однак інтернет-майданчик встановив знижену ціну із запізненням на день. Що в підсумку вийшло? Покупці переходили за посиланням на картку товару, де їм обіцяли знижки, бачили повну вартість і йшли. Клієнт даремно витратив гроші на рекламу і втратив довіру частини своїх покупців.
Якщо клієнт побачить на сторінці товару в маркетплейсі “немає в наявності”, він піде до конкурентів. Тому вкрай важливо знати, чи не розпроданий товар у онлайн-рітейлера. Відстежувати цю метрику також можна в аналітичних системах. Програм, що пропонують подібний функціонал, – в надлишку.
Уявіть ситуацію: товар компанії є на стоках, і виявляєте, що прямий конкурент «зник з полиць». Це означає, що клієнти конкурента, швидше за все, прийдуть тепер за цим товаром до вас. Якщо він продавався зі знижкою, можна зменшити її розмір або поставити повну ціну.
Швидко давати зворотний зв’язок клієнтам – важлива умова. Якщо ігнорувати покупців, можна просісти у видачі пошукача онлайн-рітейлера і тим самим втратити частину клієнтів або не відповісти на гнівні коментарі і теж втратити частину клієнтів.
Однак якщо продається багато товарів, встежити за всіма відгуками, коментарями і питаннями з боку покупців буває важко. За допомогою аналітичної системи, інтегрованої з CIM-модулем, ця компанія змогла зібрати всі відгуки з маркетплейсів в одному місці.
Зрозуміло, якщо проводити описані вище операції вручну, це займе сотні людиногодин. Але якщо автоматизувати ці процеси, можна, по-перше, звільнити фахівців від рутинних операцій зі збору даних і направити їх енергію в «творчу» аналітику, а по-друге, істотно збільшити конверсію в продажу.
Джерело: Retail-loyalty
Читайте також
Роботи наступають: як інноваційні технології трансформують рітейл