Що перейняти в Amazon чи IKEA: сім глобальних трендів рітейлу, актуальних для України

Що перейняти в Amazon чи IKEA: сім глобальних трендів рітейлу, актуальних для України

01.11.2019 04:00
  529
Ukrainian Retail Association

Зміна концепцій, персоналізація, омніканальні продажі та інші світові тренди, які варто враховувати українським рітейлерам.

Цей матеріал доступний російською мовою

Ринок рітейлу швидко розвивається, в основному за рахунок Amazon і Alibaba, які створюють новий глобальний ландшафт цієї індустрії. Решта рітейлерів повинні швидко адаптуватися, щоб йти в ногу з часом, оскільки обидва гіганта просувають e-commerce, інформаційні технології, штучний інтелект. Такі підходи, ймовірно, будуть проаналізовані та застосовані на всіх ринках в найближчому майбутньому. У колонці для НВ Бізнес Media Director Forward Media Максим Лень виділяє сім ключових-рітейл трендів, актуальних для України. Портал RAU публікує скорочену версію матеріалу.

  1. Зміна традиційних концепцій

Звичні формати торгових приміщень змінюються під впливом споживчих вимог. Все більше гравців експериментують з простором, його технологічністю і підходами до обслуговування клієнтів.

IKEA прагне відповідати вимогам зручності міського покупця, відкриваючи безліч точок малого формату.

Nike фокусується на особливостях різних community і впроваджує мобільні технології: резервування товару, зберігання придбаних товарів в шафках самообслуговування і т. і. Все через смартфон.

Зрада традиціям – це можливість освіжити торгові точки, надихаючи споживача реалізувати власний consumer journey.

  1. Кількість власних торгових марок зростатиме

За останні три роки кількість власних ТМ на полицях подвоїлася. Представники категорії активно розвивають цю стратегію, адже вона допомагає диференціюватися в очах покупця, який просто завалений безпрецедентною кількістю точок і способів покупки одних і тих же товарів.

Targetв 2018-му запустив 8 власних торгових марок.

Amazonз 2017-го по 2018-й запустив 66 власних ТМ.

UA Retail — 13% – частка власних ТМ в портфелі головних гравців в Україні.

  1. Оптимізація часу споживача

У цьому році очікується прорив розвитку технологій щодо розумного і автоматизованого розрахунку. Ринок уже чув про Amazon Go і його магазини без кас, але й інші компанії не стоять на місці, поступово впроваджуючи власні технологічні рішення для прискорених покупок і оптимізації часу споживача.

Amazon Go — мережа невеликих магазинів без кас. Все, що вам потрібно це однойменний додаток з прив’язаною платіжною карткою. Зайшов – Взяв – Вийшов. Система сама відстежить, що саме ви взяли.

  1. Buy Online, Pick up In Store (BOPIS)

Дистрибуція придбаних товарів через «шафки очікування»: хороший і відносно простий приклад інновації, яка не така й нова для категорії, але цілком може стати проривом вже в 2019 році.

Важливо удосконалювати підходи і розробляти нові ідеї проектування і модернізації торгових точок.

Walmartвстановив «шафки очікування» в магазинах і вивчає можливість удосконалення процесу через інші технології, наприклад, безпілотне таксі для доставки покупців до «шафок».

Auchan France реалізував можливість онлайн-замовлення через додаток. Отримання ж товару відбувається в зручний для споживача час в спеціальних точках видачі.

Мова не просто про зручність, вартість та якість. У свідомості споживача онлайн і офлайн вже взаємопов’язані.

  1. Маркетинг соціального попиту

У споживача є попит на соціальні ініціативи.

DICK’S Sportswear оголосив, що більше не буде продавати гвинтівки в своїх магазинах, після стрілянини в школі у Флориді.

Sodastream закликає боротися із забруднення світового океану.

Metro C&C розвиває мережу точок з сортування сміття на території парковок супермаркету.

Сільпо крім розвитку мережі точок і програми Silpo Recycling, пов’язав проект з програмою лояльності. Споживач може здавати сміття на переробку і отримувати за це бонусні бали в програмі лояльності.

Важливо дати споживачеві можливість реалізувати свій соціальний порив.

  1. SMM повинен стати ще цілеспрямованішим

Соціальні медіа – зростаюча складова рітейл-маркетингу. Молоді покупці звертаються до соціальних мереж не тільки для спілкування, але і для взаємодії з улюбленими брендами. Галузь все активніше використовує соціальні мережі, заохочуючи покупців говорити з ними. Про все – від питань обслуговування, до змін, які вони хотіли б бачити.

  1. Персоналізація— ключ до лояльності

Великі гравці зробили кроки щодо зміни або оновлення програм лояльності.

63% споживачів хочуть, щоб їх досвід покупок аналізувався і використовувався для персоналізації пропозицій в майбутньому.

64% готові ділитися особистими даними в обмін на бали і автоматичне нарахування бонусів.

Target дає персоналізовані переваги, спрямовані на більш глибоку і регулярну взаємодію з компанією. Аналізує покупки і пропонує релевантні бонуси.

Walmart впровадив додаток, що дозволяє покупцям замовляти, оплачувати і отримувати товари онлайн, фізично перебуваючи в магазині, тобто минаючи черги і заощаджуючи час.

Сьогодні лояльність – це більше, ніж невеликі знижки. А персоналізація – це більше, ніж e-mail розсилки.

Автор: Максим Лень, Media Director Forward Media (a part of Havas)

Джерело: НВ Бізнес

Читайте також –

Client’s experience в рітейлі на прикладі флагманів Nike, Starbucks, Auchan та інших


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку