Ірина Мілковська, VIPOL: Що потрібно знати, відправляючись на працевлаштування в Польщі

Ірина Мілковська, VIPOL: Що потрібно знати, відправляючись на працевлаштування в Польщі

08.10.2019 08:15
  774
Іван Зайцев

Чому варто консультуватися та співпрацювати з професійними фірмами по підбору персоналу, які ризики і підводні камені чекають українців при роботі в Польщі та як не дозволити роботодавцю обдурити найманого працівника.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

Рекрутингові компанії, які займаються працевлаштуванням польських працівників у країнах Західної Європи, перші відчули потенційний обсяг працівників із України після введення безвізового режиму. Вступ в силу угоди відкрив для українців глобальний європейський ринок праці, а для бізнесменів ЄС дав доступ до колосальних трудових ресурсів. У 2019-му працевлаштування українських заробітчан стало активним напрямком бізнесу серед польських підприємців: кількість подібних компаній обчислюється сотнями. Більшість фірм – невеликі підприємства, закриті для спілкування.

Але є і великі структурні організації, завжди готові розповісти про особливості, тонкощі та складнощі працевлаштування в іншій країні. Одна з них – варшавська кадрова компанія VIPOL. Виконавчий директор компанії Ірина Мілковська розповіла RAU про те, до чого готуватися і чого чекати українцям, які вирішили спробувати сили в якості співробітника польських підприємств.

– Розкажіть трохи про свою компанію. Скільки років на ринку працюєте, на чому спеціалізуєтесь? Було б дуже цікаво дізнатися історію фірми. Як виникла ідея працювати в напрямку працевлаштування на ринку Польщі та ЄС?

– Наша компанія почала в 2010 році, як мале підприємство, яке спеціалізується на працевлаштуванні професіоналів в країни Західної Європи. Це були інженери, будівельники, працівники на технологічні підприємства. Зараз цей кластер також ми підтримуємо, однак головний напрямок для нас – працевлаштування громадян України в Польщі. Ми спеціалізуємося в професійному підборі працівників для європейських компаній – фармацевтика, кондитерське виробництво, підприємства електроніки, прокладка оптико-волоконних ліній для мобільних операторів, формуємо команди працівників для американських ресторанних мереж. Кадровий менеджмент – основний вид бізнесу в компанії і всі ці роки ми розвиваємося саме в цьому напрямку.

– Наскільки сильна конкуренція в цьому сегменті?

– Конкуренція на ринку дійсно дуже сильна. Існує топ-5 найбільших рекрутингових компаній, які в основному займаються працевлаштуванням польських громадян в Західній Європі. А паралельно з ними працює кілька сотень компаній поменше, які рекрутують українців для роботи саме на польських підприємствах.

Конкуренція за працівника – реальність, яку багато хто не витримує. Це пов’язано з тим, що компанії-рекрутери часто пропонують слабо підготовлений персонал, «буквально знайдений на вулиці».

Без знання польської мови, без досвіду роботи, без структурування по проектам. Польські компанії вкрай вибагливі у виборі партнерів, тому по-справжньому сильні проекти дістаються кадровим компаніям, які пропонують найбільш якісний і підготовлений персонал. Найбільш активно зараз розвиваються сервісні та логістичні компанії, які постійно відкривають свої представництва та фабрики на території Польщі.

Що пропонує компанія VIPOL на відміну від конкурентів, у чому ваші переваги?

– Наша компанія пропонує високий рівень сервісу й обслуговування обох напрямків, – як працівників, так і корпоративних клієнтів. Компанія пунктуальна, дуже агресивна в маркетингу, існує працююча програма навчання, ми маємо досвід створення колл-центрів. У нас власна гаряча лінія, яка обслуговує працівників та контрагентів на декількох мовах, CRM-система, ми пам’ятаємо кожного співробітника по імені. На відміну від багатьох, проводимо навчання наших співробітників у власній мовній школі, на підприємствах вже в робочому процесі – більш досвідчені навчають молодих. Часто буває так, що 25-річний працівник навчає групу 40-50-літніх працівників кількома мовами одночасно.

Щороку проводимо програми по працевлаштуванню студентів, допомагаємо влаштовувати дітей в школи та дитячі сади. Ми вкрай зацікавлені в працевлаштуванні сімейних пар. Ще один важливий момент полягає в тому, що часто ми виступаємо кризовим менеджером ринку працевлаштування – влаштовуємо на роботу до себе тих, кого просто «кинули» тобто не зустріли в Польщі, не запропонували ту роботу, заради якої людина приїхала, обдурили з документами або ж оплатою, банально звільнили без можливості замінити роботу.

Термінове працевлаштування – послуга для тих, хто у важкій ситуації, і кому потрібна прямо зараз робота і житло. Для нас основне кредо – допомогти. Нам не все одно.

Ми любимо свою роботу і любимо людей. Це мета роботи компанії. Ми абсолютно не боїмося конкурентів, ми їх «читаємо». Ведемо постійний моніторинг конкурентного оточення, самостійно проводимо глибинні дослідження ринку, на якому працюємо. Постійно вчимося у конкуруючих проектів, а тому прагнемо реалізувати свій продукт у вигляді більш грамотної та сучасної версії, в деяких випадках, спочатку чужої ідеї. Це китайський концепт ведення бізнесу. Це працює.

– А не боїтеся того, що розумні конкуренти скопіюють вашу модель?

– Конкуренція, як така, ще нікому не заважала. Вона є кров’ю ринку. Я вважаю, що це зараз основний маркер успішності компанії. Якщо тебе не бачать і не чують інші компанії, то можливо, тебе просто не існує.

Суперники можуть витрачати час на те, щоб нас скопіювати, а ми в цей час додаємо нові продукти та напрямки для клієнтів. Поки нас копіюють, ми швидко йдемо вперед і забираємо нові частки ринку.

Конкуренти, цілком можливо, зможуть досягти нашого рівня через час, однак ми до цього часу вже будемо далі. І важливо те, що для грамотного процесу роботи потрібна хороша команда. Наша дуже хороша, – сильніше багатьох. Ми її спеціально відбирали і готували. А це також час. А швидкість – найважливіший елемент на польському ринку. Той, хто цього не розуміє – швидко йде з ринку. Ми себе добре відчуваємо і позиціонуємо компанію хедлайнером напрямку, аі наша модель бізнесу – це системний, перевірений в роботі бренд, який доступний та ефективний.

– Ого, дуже агресивно. А розкажіть докладніше про вашу команду. Хто ці люди?

– У нашому центральному офісі працює міжнародна команда – білоруси, поляки та українці. Ми підбирали в команду професійних виконавців, з досвідом роботи в міжнародних компаніях, зі знанням мов, у нас у кожного в офісі профільна вища освіта, у деяких хлопців європейські дипломи і МВА. Ми добре підготовлені та розуміємо цінність професійних навичок. Офіс вільно говорить на шести мовах.

Команда заточена на атакуючі дії, грі на суперечностях, помилки конкурентів і вміє грати вдовгу.

Наприклад, нам подобається виробництво, яке вже встиг взяти в управління наш конкурент. Ми візьмемо сусіднє, подібне. І покажемо результат роботи наших працівників. Через час при порівнянні ефективності наших працівників і чужих, ми готуємо пропозицію та приходимо з нею до потенційного партнера.

Ми ще жодного разу не програвали, наші конкуренти не раді, коли ми десь поблизькості показуємо свою присутність. Це прямий сигнал, що скоро хтось буде шукати нову роботу.

Це при тому, що ми завжди стоїмо дорожче, ніж в середньому по ринку. І ми не маємо нестачі в клієнтах. Персонал-продукт-прибуток. Ця аксіома лежить в основі роботи нашої компанії. Ми розуміємо, що кадри вирішують все, але справжні професіонали – це рідкість. Визнавши цей факт, ми прийняли і той факт, що професіонал дорогий не тому, що він жадібний, а тому що він ефективний – це про рівень оплати праці наших хлопців. Ми не намагаємося сподобатися всім. З нами можна працювати тільки в тому випадку, якщо наше бачення процесів розділяється партнерами. І наша головна особливість, ми завжди прагнемо стрибнути вище голови. Нам не страшно.

– Конкуренти. Що з ними? Наскільки сильні?

– Багато іноземних компаній дійсно вирвалися вперед. За кількістю працівників у штаті, за охопленням території присутності, яка не обмежується тільки Польщею. Однак ми вважаємо, що це тимчасовий фактор, який був обумовлений тим, що вони виграють в змаганні тільки тому, що навколо них була зачищена територія законами ЄС, а також у них було достатньо часу на розвиток при практичній відсутності грамотної та жорстокої конкуренції.

У нас правильні ключові керівні співробітники. Тому зараз в ринку ми бачимо власний коридор можливостей, за яким йдемо вперед.

Для успіху в сучасному бізнес-оточенні необхідно не тільки знати більше, працювати швидше, але і думати інакше. Виграє той, хто першим знайде небанальне рішення проблеми. Якщо раніше конкуренція відбувалася на рівні продуктів, сервісів і рішень, і ми змагалися за серця клієнтів, то сьогодні в екосистемах бізнесу ми боремося за партнерів і сильних гравців ринку.

Багато ж компанії відштовхуються в своїй діяльності від незнання ринку та нерозуміння реального масштабу завдання – звідси велика кількість незадоволених працівників, негативні відгуки та історії, як «я поїхав до Польщі, а там мене обдурили».

– Чим взагалі обумовлена ​​популярність бізнесу на працевлаштуванні українців в Польщі. Як компанія заробляє на цьому? У чому ваша основна користь для інших компаній?

– У Польщі посередництво при працевлаштуванні є дуже зручним видом бізнесу для всіх. Як для кадрової компанії, так і для замовника. Це означає, що кадрові компанії не займаються тільки тим, що направляють працівника до конкретного роботодавця й отримують за це гроші. Якраз навпаки, цей вид послуг практично канув в Лету. Одноразова премія не цікава. В спектр наших завдань входить не тільки пошук відповідного кандидата під проект.

За фактом, ми беремо необхідного фахівця в свій штат, щоб потім “здавати в оренду” його досвід і знання компаніям-партнерам. Це взаємовигідна співпраця.

Ми заробляємо комісійні за кожну відпрацьовану годину співробітника. Компанія-партнер отримує гарантію на якість наданих послуг і кадрів, причому саме ми, як прямий роботодавець, несемо відповідальність за дотримання прав і умов праці найманого працівника. Ми гарантуємо партнеру якість виконаних робіт і добропорядність, а також наявність потрібних за параметрами працівників завжди, весь час. Для роботодавця це дуже важливо.

Особливо в тому випадку, коли виробництво, що активно розвивається, не може собі дозволити простоїв через брак працівників, тому як ринок збуту на піку.

Компанія-партнер економить час, – ми працюємо набагато швидше будь-якого штатного відділу HR. Компанія-партнер економить гроші – ми виплачуємо всі податки за працівника, оплачуємо його страховку, проживання, у багатьох проектах навіть харчування. Крім цього, ми гарантуємо конфіденційність проектів, зарплат, умов співпраці. У підсумку кожна компанія, в проектах якої працюють наші працівники, безпосередньо економить до 30% витрат, що обумовлено особливостями законодавства Польщі.

– А в чому користь для ваших працівників, які влаштовані у вас в штаті, а працюють на інші компанії?

Наші працівники підбираються під конкретні процеси, проекти, виробництва. І ми вибираємо більш високооплачувані напрямки, ніж конкуренти: фармацевтика, професійна охорона, кондитерське виробництво, сфера обслуговування, будівництво, перевезення, виробництво електроніки. Ми не пропонуємо низькооплачувані роботи й оплачуємо всі витрати – житло, страховки. Це все допомагає йому безпосередньо економити, а значить – заробляти ще більше.

– Розкажете про актуальні тенденції в вашому бізнесі.

– Кількість виробничих майданчиків в Польщі збільшується. Роботи багато, і стає ще більше. Зарплати зростають. Польща, як торгова і виробнича площадка ідеальна. Внутрішній попит на висоті.

У нашому сегменті ключова тенденція – підвищення рівня обслуговування. Слабкі компанії йдуть з ринку, часто навіть не встигнувши окупитися.

Ми постійно досліджуємо ринок, відстежуємо рух конкурентів, розглядаємо їх схематики роботи, концепції та технології. І після цього ми робимо свої кроки.

– Які напрямки компанія розробляє? Судячи з азарту, ви не збираєтеся зупинятися тільки на кадровому менеджменті?

– Ми вже переросли рівень базового агентства, яке займається тільки лише працевлаштуванням працівників. Сфери діяльності нашої компанії – готельний напрямок, будемо пробувати себе в рітейлі й аптечному бізнесі, створена власна мовна школа, в якій ми навчаємо співробітників польській.

Ми – клієнтоорієнтована компанія, створили свій колл-центр, гаряча лінія 24/7 обслуговує наших співробітників, яких вже кілька тисяч, надає їм фінансові, податкові, правові консультації, особливо пишаємося лінією психологічної допомоги. Наші працівники мають можливість безпосередньо зв’язатися з керівництвом компанії. Такого сервісу немає на ринку. Крім центрального офісу в Варшаві, вже працюють офіси в Мінську, Кишиневі, Києві та Берліні.

– За фактом компанії, подібні вашій, є основним драйвером зменшення працездатного населення в Україні. Які почуття з цього приводу?

– З одного боку, ми, як українці, шкодуємо, що працевлаштування в Україні знаходиться на досить низькому рівні. Закриваються підприємства, йде скорочення персоналу, скорочуються заробітні плати. У наявності технологічна деградація України. Все інше – це вже похідні.

Але з іншого боку, нам, як комерсантам, така ситуація на руку. Нам зараз потрібні інженери та професійні верстатники. І, проходячи курс навчання мови, отримуючи евросертіфікати, що дозволяють працювати в Польщі, фахівці відразу ж отримують пропозицію від роботодавця. Вони відразу ж забезпечені офіційною роботою, соціальним пакетом. І перспективою.

Як в українців, у нас болить серце за те, що зараз відбувається з країною. Наше завдання – дати хорошу роботу і допомогти співвітчизнику заробити максимально багато. Ці гроші потім і складають ті мільярди, які вливаються в Україні. Ми намагаємося бути максимально корисні суспільству. Такий наш соціальний внесок в Україні.

– Що можете порадити наостанок для працівників, які хочуть працевлаштуватися в Польщі?

– Не боятися. Якщо немає роботи в Україні, то вона в надлишку в Польщі. Головне – грамотно вибирати перевірені часом і відгуками компанії. І мати бажання працювати. Ці два фактори основні. Решту організуємо ми.

Читайте також-

Західний вектор: як працює проект засновників GoodWine в Польщі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку