Повноліття Алло: 21 маловідомий факт про найбільшого продавця смартфонів в Україні

Повноліття Алло: 21 маловідомий факт про найбільшого продавця смартфонів в Україні

18.09.2019 08:15
  1456
Виктор Нагорский

Цікаві факти про заснування і становлення мережі магазинів Алло, поглинання основного конкурента, трансформацію компанії, а також розвиток формату, асортименту та онлайн-майданчика.

Цей матеріал доступний російською мовою

Один з лідерів українського ринку техніки – компанія Алло – відзначає свою 21-ту річницю. Редакція  RAU приєднується до привітань, і в честь Дня народження рітейлера підготувала 21 цікавий факт про заснування мережі магазинів, стартові інвестиції, розвиток бізнесу та його трансформацію, а також успіхи та досягнення компанії.

1. Компанія Алло була заснована в 1998 році. Як розповідав співзасновник мережі Дмитро Деревицький в інтерв’ю проекту «Велика Риба», стартові інвестиції в бізнес склали $50 000.

2. Перші два магазини електроніки та побутової техніки працювали під вивіскою Дім і, за словами Дмитра, почали приносити прибуток відразу після відкриття.

3. Ідея зробити акцент на мобільних телефонах з’явилася після запуску в країні мобільного зв’язку стандарту GSM та суттєвого зростання попиту на «мобільники». Розуміючи перспективність сегмента, Деревицький сконцентрувався на його розвитку.

4. Назва Алло з’явилася випадково. Коли в мережі працювало всього два магазини Дім, співзасновник компанії розіслав пропозиції опрацювати бренд в різні агентства. Власник одного з них запропонував змінити назву на Алло, яка і була затверджена.

5. У 1998 році Алло була мережею торгових точок площею близько 30 кв. м. У магазинах продавалися мобільні телефони, дрібна цифрова техніка, стартові пакети операторів зв’язку і поповнення рахунку.

6. У наступні п’ять років мережа компанії зросла до 36 магазинів. А до 2013-го нараховувала вже близько 500 торгових точок в різних регіонах країни.

7. У 2013 році Алло істотно розширила кількість магазинів під своїм управлінням. Це стало можливим завдяки поглинанню мережі Мобілочка, яка на той момент об’єднувала 417 торгових точок в 149 містах країни.

8. Поглинання стало найбільшим на українському ринку стільникового рітейлу за весь час його існування. За оцінками видання Коммерсант, на момент угоди сумарна частка компаній в сегменті рітейлу мобільних телефонів становила 60%.

9. В результаті угоди права на бренд Мобілочка перейшли компанії Цифротех, яка також входить до групи Алло. Зараз вона розвиває мережу Мобілочка по франшизі. Всього в Україні працює близько 100 франчайзингових магазинів Мобілочка.

10. Що стосується мережі Алло, то за останні кілька років вона істотно зменшила кількість магазинів. Станом на I квартал 2019 року компанія об’єднувала 350 торгових об’єктів.

11. Скорочення кількості магазинів стало наслідком трансформації мережі. Вона полягає в тому, що компанія відкриває замість кількох невеликих точок, розташованих неподалік, один великий магазин. Тим самим рітейлер усуває конкуренцію між своїми торговими об’єктами та підвищує ефективність роботи тих, що залишилися.

12. Незважаючи на скорочення мережі, компанія, як і раніше, представлена в усіх регіонах України. Географічне покриття Алло охоплює 140 міст країни. А найбільше магазинів рітейлера працює в Києві – близько 40 торгових точок.

13. Алло часто експериментує з форматами. Одним з останніх впроваджених концептів став розширений формат Алло МАХ. Крім збільшеної площі він передбачає новий підхід до дизайну, виконаному в стилі мінімалізму, а також розширений асортимент смартфонів, гаджетів, електротранспорту, ноутбуків, телевізорів та іншої техніки.

14. В компанії запевняють, що новий формат Алло МАХ виявився вкрай ефективним. Як розповідав в інтерв’ю RAU співзасновник Алло Дмитро Деревицький, в середньому виручка магазинів Алло МАХ в 3,3 рази більша, ніж в інших форматах. Станом на квітень 2019 року частка об’єктів Алло МАХ в загальній кількості торгових точок становила всього 9%, але при цьому вони генерували 30% виручки мережі.

15. Окрім магазинів під брендом Алло, з 2017 року компанія також керує офіційними магазинами Mi Store в Україні. Починаючи з 2019-го Алло також розпочала відкриття партнерських об’єктів Mi Store.

16. В цілому, група компаній Алло – найбільший на даний момент гравець на українському ринку смартфонів, гаджетів та IOT. Крім роздрібної мережі в групу компаній Алло також входить онлайн-маркетплейс allo.ua і дистриб’юторська компанія Цифротех.

17. Частка Алло в українському сегменті смартфонів в 2017 році становила 24%, а в 2018-му зросла до 26%. При цьому продажі компанії в 2018 році зросли на 43% в гривні в порівнянні з 2017-м. Зростання в фізичному роздробі становило 39%, а онлайн-бізнесу – 55%.

18. Бренд Алло входить в десятку найдорожчих в українському рітейлі згідно рейтингу журнала Новое Время. За оцінками видання, в 2018 році вартість бренду Алло становила $46 млн.

19. Маркетплейс allo.ua – один з найбільш відвідуваних e-commerce майданчиків в Україні. За даними сервісу для аналізу трафіку сайтів Similar Web, в серпні цього року кількість відвідувань allo.ua перевищила 7,3 млн.

20. У 2017 році частка продажів компанії через інтернет-магазин була на рівні 18%, а в 2018-му зросла до 20%. При цьому сумарний трафік маркетплейсу збільшився на 40% в порівнянні з 2017-м.

21. Зараз Алло робить ставку на сегмент еко-систем, або підключених до смартфону девайсів. Дмитро Деревицький впевнений, що в найближчі два-три роки саме категорія смарт-пристроїв буде драйвити ринок і демонструвати найдинамічніші зміни. За його оцінками, через три роки більше 80% продаваних пристроїв будуть з приставкою «смарт».

Читайте також – 

Десять років Море Пива: 20 маловідомих фактів про найбільшу мережу розливного пива в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку