Гості не прийшли: чому закриваються київські ресторани

Гості не прийшли: чому закриваються київські ресторани

09.09.2019 04:00
  623
rau

З початку року в Києві закрилося близько 50 закладів. Це наслідок ресторанного буму, який спостерігався в столиці рік тому, а також результат впровадження нових smart casual форматів на ринку.

Цей матеріал доступний російською мовою

“Бум” на київському ресторанному ринку завершився. За вісім місяців в Києві закрилося близько 50 ресторанів і їх кількість скоротилася до 1600. Про це розповіла НВ Бізнес генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. Наприклад, в цьому році перестали працювати ресторан Город, Must, Al Faro і мережа Козирна карта. Клієнти не готові ходити частіше в ресторани, а конкуренцію їм складає Дмитро Борисов, який відкриває заклади зі стравами по 1 євро.

Продати вдається не всім

Ресторанний ринок Києва активно розвивався рік-два тому, коли в столиці з’явилося близько 120 нових закладів. Зараз йде зворотний процес. Приблизно половина нових ресторанів працює добре, а чверть – явно збиткові, розповідає співвласник мереж Mafia, Casta, ресторану BAO Тарас Середюк. За його словами, в цьому році є вдвічі більше пропозицій купити ресторан, обладнання або увійти в долю в порівнянні з минулим роком. Але якщо бажаючих немає – власники змушені закривати свої об’єкти і розпродавати обладнання.

«Приблизно 80-90% ресторанів, які виставлені на продаж, закриваються. Власники часто не хочуть поступатися в ціні. Наприклад, я рекомендувала одному з власників продати кафе за $25 000, але він хотів $50 і не менше. І який результат? Він змушений був закрити свій заклад і не отримав за нього ні копійки», – говорить Ольга Насонова.

Беляш, пончик, шаурма. Smart casual тренд

Гостей на всіх рестораторів не вистачає – це одна з головних причин закриття закладів. Цього року середній чек виріс на 10-20%, але це не означає, що ресторани стали більше заробляти, говорить співвласник мережі ресторанів Pastateca Максим Храмов. У цьому році на 30% зросли заробітні плати персоналу. Наприклад, кухар-початківець може розраховувати на зарплату в 700 грн, а з досвідом роботи – в 1000 грн за зміну, додає Тарас Середюк. «Вартість оренди приміщень зростає. Тому зараз прибутковість ресторанного бізнесу набагато нижче 30%», – говорить він.

Але головна причина – жорстка конкуренція і вплив на місцевий ринок ресторатора Дмитра Борисова, який відкриває недорогі заклади зі стравами по 1 євро. “Створення smart casual ресторанів з гастрономічними і цікавими стравами, але з демократичним цінником і системою швидкого обслуговування – один з найгарячіших світових трендів. Коли ми відкрили перший Білий Налив, вже на другий день роботи на Хрещатику ми досягли позначки в 1000 гостей в день. По суті ми “привели” до ресторану навіть тих людей, хто взагалі не ходив в кафе і бари, тому що їм здавалося, що там дорого», – розповідає Борисов. за його словами, за рік сегмент був розширений до 5 різних форматів: крім «Білого Наливу», відкрили бургерной DOGZ & BURGERZ, сіфуд-бари Mushlya Bar, БПШ (беляш, пончик, шаурма) і VarenykyNOW з сучасним українським стріт-фудом. У середньому, кожне таке місце в день приймає від 500 до 2000 гостей в залежності від міста і локації.

Як визначити, чи закриється ресторан

Восени може відбутися друга хвиля закриттів, прогнозує Ольга Насонова. Вона каже, що вже зараз видно, що частина закладів не користується популярністю. «Це легко перевірити. Якщо в п’ятницю ввечері в закладі багато вільних місць і немає гостей, значить, він незабаром закриється», – говорить вона. З огляду на те, що мінімальний розмір інвестицій у відкриття ресторану становить близько $200 000, багато інвесторів нервують через три-чотири місяці збиткової роботи. Вже через півроку-рік власники збиткових об’єктів закривають своє дітище.

ДжерелоНВ

Читайте також –

Правила життя і бізнесу власників “Сім’ї ресторанів Діми Борисова”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку