Від бананів до вина: як Сільпо розвиває напрямок власного імпорту

Від бананів до вина: як Сільпо розвиває напрямок власного імпорту

28.08.2019 08:10
  1045
Виктор Нагорский

Як мережа Сільпо розвиває напрямок власного імпорту, з яких країн постачає найбільше продукції, за рахунок чого стала найбільшим імпортером вина в Україні та чому планує поставляти продукцію й іншим рітейлерам.

Цей матеріал доступний російською мовою

За останні 5 років український рітейл багато в чому змінився: із заповненням ринку і зростанням конкуренції торговельним мережам довелося розвиватися, пропонуючи відвідувачеві більш комфортні й красиві магазини, нові послуги та сервіси, а також кращі ціни і розширений асортимент. Одним з трандсеттерів таких змін стала група Fozzy, що об’єднує цілу низку торгових мереж. Серед активів компанії в рітейлі оптові гіпермаркети Fozzy Cash & Carry, магазини біля дому Фора, дискаунтери Thrash!, фармацевтичні супермаркети Біла ромашка, магазини персональної електроніки Ringoo. А флагман групи – мережа Сільпо – взагалі став прикладом по-справжньому сервісної компанії, орієнтованої на потреби і бажання свого клієнта.

Крім високого рівня сервісу і унікальних концептів нових супермаркетів, рітейлер не перестає дивувати різноманітністю товарів, зокрема – зарубіжних. Розширення асортименту продукції іноземного виробництва в магазинах компанії багато в чому стало можливим завдяки роботі департаменту власного імпорту Сільпо. У бліц-інтерв’ю RAU керівник департаменту Світлана Щегрикович розповіла, як мережа розвиває напрямок власного імпорту, з яких країн завозить найбільше продукції, за рахунок чого стала найбільшим імпортером вина в Україні та чому планує поставляти продукцію й іншим рітейлерам.

– Розкажіть, яка географія власного імпорту Сільпо? Скільки зараз у компанії зарубіжних виробників-партнерів?

– Зараз постачаємо товари з 65-ти країн світу, в нашому портфелі – близько 900 виробників. Імпортуємо абсолютно все, що можемо продавати в Україні, або використовувати на наших виробництвах: від продуктів харчування до non-food категорії.

– Тобто, постачаєте товар не тільки в Сільпо, але й на виробництва групи?

– Продукція власного імпорту представлена в усіх продуктових мережах групи, а також використовується в інших бізнес-напрямках Fozzy, в тому числі – в ресторанах. Наприклад, коли ми відкривали піцерію Positano, яка нещодавно увійшла до топ-30 найкращих піцерій світу, то у нас були дуже жорсткі вимоги до продукції, що постачається. Зокрема, до борошна, яке використовується для приготування тіста, до томатів для піци. Майже вся продукція для закладу підбиралася за кордоном відповідно до рекомендацій бренд-шефа Positano Марко Черветті.

– З якої країни завозите найбільше продукції?

– З Італії, там розташовано близько 150 виробників, з якими співпрацюємо. Це гастрономічна країна, а самі італійці в хорошому сенсі слова дуже «повернені» на їжі. Там багато виробників, які дотримуються традицій і національних рецептів. Незважаючи на складності конкуренції в світі масового виробництва, вони не сходять з цього шляху і роблять продукт найвищої якості.

– У яких товарних категоріях найбільш сильний власний імпорт Сільпо?

– Насправді зараз вже складно однозначно відповісти на це питання – у нас ціла низка сильних категорій. Так, за останні роки нам вдалося істотно підсилити позиції в імпорті риби та морепродуктів.

Також ми сильні в категорії фруктів і овочів: самостійно імпортуємо банани та інші екзотичні фрукти, яких не вистачає на території України.

У нас хороша експертиза в сирах, в шоколаді, в чаї. Імпортуємо широкий асортимент пива, в зв’язку з чим навіть проводимо власний фестиваль Beer Master Day. Останнім часом почали займатися імпортом зеленої кави і обсмажуємо її самостійно. Ну а по вину ми й взагалі імпортер №1 в Україні.

– Хіба найбільшим імпортером вина в Україну є не GoodWine?

– Якщо дивитися на асортимент і кількість найменувань, що поставляються GoodWine, то вони, безсумнівно, більші за наші. Це логічно, адже у нас різна специфіка бізнесу. Але в розрізі обсягів поставок вина ми найбільші в країні. Практично все закордонне вино, яке ми продаємо на полицях своїх магазинів – це власний імпорт, в основному – сегмента мас-маркет, доповненого невеликим асортиментом нішевих і преміальних позицій. Працюємо з низкою виробників з Іспанії, Італії та Франції, які повністю покривають потреби наших клієнтів.

– Товар, що імпортуєте в Україну, використовуєте тільки в своїх магазинах і виробництвах, не працюючи на В2В-сегмент?

– Поки що у нас немає системної взаємодії з В2В, але ми розглядаємо можливість співпраці з іншими українськими компаніями, в тому числі – з рітейлерами. Справа в тому, що раніше ми дуже цінували наш ексклюзив і хотіли, щоб власний імпорт продавався лише в наших магазинах. Однак розуміємо, що багато підприємців (особливо це помітно в Харкові та Дніпрі) вже давно купують імпортовану нами продукцію в оптових гіпермаркетах Fozzy Cash & Carry, після чого представляють її в своїх магазинах. Опиратися цьому безглуздо, тому зараз ми більш відкриті до такого виду співпраці.

– Як Сільпо планує розвивати власний імпорт: в яких ключових категоріях хотіли б посилити свої позиції, які пріоритети для себе ставите?

– В першу чергу ставимо для себе ті пріоритети, які важливі для наших гостей. Ми завжди були і залишаємося трандсеттерами на території України. Постійно аналізуємо поведінку споживачів, шукаємо продукти, які стають популярними в інших країнах.

Зараз у нас досить сильний портфель товарів власного імпорту і ми не відчуваємо прогалин в будь-якій категорії.

Але як тільки виникають якісь зміни на ринку, ми відразу ж на них реагуємо. Кожен раз, коли приїжджаємо на міжнародну виставку, знайомимося з новими виробниками, привозимо 10-20 нових проектів і беремо їх в роботу.

– Сільпо – приклад успішної роботи рітейлера в напрямку власного імпорту. У чому запорука успіху?

– Думаю, що запорука успіху будь-якої справи, в тому числі й нашої – це команда і чітке бачення єдиної мети. Ми ставимо перед собою ціль задовольнити нашого гостя: будь-яке бажання, яке у нього є або може виникнути, має бути нами реалізовано. Тому ми постійно знайомимося з новими виробниками, щоб знайти товар кращої якості. І проводимо тривалі переговори, щоб цей товар був представлений за справедливою ціною. Завдяки цьому в більшості випадків ціни на наших полицях не вищі, ніж в країні походження. Наші покупці цінують це і голосують за нас гаманцем.

*Слідкуйте за новинами ринку в Telegram RAU

Читайте також – 

Як Сільпо і Фора використовують дані від Vodafone при виборі місця для своїх магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку