Подорож з розеткою: як Rozetka Travel збирається виводити з тіні ринок туристичних послуг
У липні на туристичному ринку України з’явився новий гравець Rozetka Travel. Керівник цього онлайн-сервісу розповіла, чим він відрізняється від аналогічних компаній і чому буде затребуваний.
Цей матеріал доступний російською мовою
Ідея створення онлайн-сервісу з продажу турів виникла через те, що туристичний ринок досі залишається хаотичним і непрозорим. Про це в інтерв’ю EVO business розповіла СЕО Rozetka Travel Юлія Челікпазу. RAU вибрала найцікавіше з цієї бесіди.
Як виникла ідея
Знижкові війни, оплати в стіл і договорняки практично стали нормою. З приблизно 6 000 турагентів “в білу” працюють десятки, навіть не сотні. В таких умовах про якість обслуговування, безпеку і розвиток не може бути й мови.
Тому вирішили запропонувати продукт rozetka.travel, який з одного боку буде зручним і безпечним для туриста, з іншого – прозорим і зрозумілим для туроператора. Це онлайн-сервіс, який знаходить актуальні пакетні тури по базах найбільших туроператорів України та дозволяє забронювати і відразу оплатити тур онлайн.
У чому новизна
Це принципово новий продукт. На відміну від агрегаторів, які дозволяють туристу подати заявку на бронювання, сервіс продає тури. Турист створює запит по заданим параметрам, програма шукає тури по базах всіх туроператорів, які є в системі. В результаті клієнт бачить актуальну пропозицію і може тут же купити вподобаний тур.
По-перше, йому нікуди не потрібно йти. По-друге, клієнт платить онлайн і може бути впевненим, що гроші потраплять безпосередньо до туроператора. По-третє, тур купується по актуальній ціні, яка не зміниться. Програма безпосередньо бронює тур в базі туроператора. Якщо клієнт дійшов до сторінки бронювання, заповнив свої контактні дані й натиснув «Зробити передоплату або забронювати», він може бути на 100% впевненим, що купив тур саме за тією ціною, яка вказана на сайті.
Знижок не буде
У нас будуть і програми лояльності, і святкові акції, але не знижки, видані під тиском обставин. Ми не «накручуємо» від себе ніякої комісії, показуємо клієнтам реальні ціни від туроператорів. Це можливо тому, що розраховуються з нами за послуги не туристи, а туроператори, які хочуть мати прямий доступ до туристів.
Замість знижок ми пропонуємо чесні актуальні ціни та зручний спосіб покупки
Які гарантії, що вас не обдурять
Rozetka Travel працює цілком легально, «в білу». Оплата відбувається на захищеному сервері банку з CVV2-кодом. Цей спосіб дозволяє туристу при необхідності оскаржити транзакцію. Кошти на карті тільки блокуються – якщо туроператор не підтвердить заявку – протягом 10 хвилин вони повернуться на рахунок. У разі підтвердження туру ми моментально відправляємо кошти на розрахунковий рахунок туроператора.
Всі розрахунково-касові видатки ми беремо на себе, при оплаті банківською картою на сайті турист нічого не втрачає.
Крім того, працює цілодобовий колл-центр, а також впроваджена подвійна система сповіщення клієнтів про зміни часу вильоту. Після відправки повідомлення на пошту, ми телефонуємо клієнту, щоб переконатися, що він точно знає про зміни. Крім того, великому агентству з ім’ям завжди легше вирішити проблему з туроператором, ніж маленькому турагенту.
Сервіс співпрацює з найбільшими туроператорами TezTour, Pegas, Anex Tour, TUI. Їм також комфортніше працювати з великим агентством, а ще з відомим зрозумілим брендом, ніж з декількома десятками маленьких ФОПів. Вони також хочуть якісного обслуговування для своїх клієнтів. Та й проконтролювати поведінку одного великого партнера простіше, ніж тисячу умовних «Машеньок». Плюс, для туроператорів ми – додаткова можливість працювати з туристами безпосередньо, додатковий маркетинговий канал.
Які помилки зробили
Два роки ми витратили на створення пілота і зробили дуже гарний і абсолютно неробочий продукт. Сума, еквівалентна двом хорошим квартирах в центрі Києва, пішла в нікуди. Все пішло не так. Неправильне технічне завдання, нерозуміння, як саме продукт буде масштабуватися і розвиватися. Ми побудували курінь, який міг тільки згоріти. Що і сталося.
Але після цих фейлів я точно знала, як треба робити правильно. І за півроку ми зробили робочий продукт.
1 червня 2018 року, коли запустився tripsee.com (первинна назва сервісу – прим. ред.), перший турист купив через нас тур в Кушадаси за 18 000 грн. Це була перемога.
В хороші місяці ми продавали близько 100 турів. При цьому не прагнули продавати більше, а хотіли допиляти продукт, щоб він витримував великі обсяги. По дорозі ми вигрібли все: помилки в системі, втрати на курсах валют, і вдосконалювали продукт по ходу. А коли він нас повністю задовольнив, ми почали шукати інвестора.
Сила технології
Ми не розглядали готельні мережі та туроператорів, нам потрібні були технологічні компанії з крутою експертизою в e-commerce, щоб допомогти нам вирости в рази. Вибір пав на EVO – тому що вони вміють робити маркетплейси і добре розвивають стартапи, і на Rozetka, тому що вони – лідери онлайн-рітейлу в Україні. А потім ці дві компанії об’єдналися. Це було диво. Збулася мрія: працювати під брендом Rozetka з командою EVO.
Джерело: EVO business
Читайте також –