
Ідеальний баланс: історія компанії New Balance


Наскільки в Україні популярні автомати з продажу товарів і як розвивається ця галузь розповіла в бліц-інтерв’ю співзасновник бізнес-акселератора Omni-Campus Анна Снітко.
Цей матеріал доступний російською мовою
– Наскільки в Україні популярні автомати з продажу товарів? Як за вашими оцінками розвивається ця галузь?
– Самообслуговування – це нова тенденція, яка набирає обертів. Споживачі більше не хочуть підлаштовуватися під чийсь графік, чекати в чергах, стояти в пробках, щоб дістатися до потрібного магазину. Швидкість обслуговування, швидкість отримання бажаного товару, посилки, листи і т. д. грає основну роль в наданні того чи іншого сервісу. Крім того, спостерігається тренд на багатофункціональність, споживач хоче отримати різні послуги в одній точці. Тому безумовно цей ринок буде розвиватися. Заповненысть ніші поки ще дуже низька, приблизно 15-20%, хоча перші автомати з продажу кави з’явилися ще 10 років тому.
– Що, крім кави та чаю, шоколадних батончиків і снеків має перспективи для продажів. Чи можливо у нас торгувати, наприклад, гарячими стравами або елітними продуктами, як це реалізовано на Заході?
– Під можливість бізнес-моделі вендинга потрапляють будь-які товари: одяг, живі квіти, їжа гаряча і холодна, книги.
– Чи є в Україні приклади вдалого розвитку такого вендинга? Які автомати найчастіше купують/замовляють у вас?
– Так звісно. Одна з останніх технологій – це вендінговий холодильник з RFID технологією, автоматизована точка продажу готової їжі. Cube Food cінхронізірований з мобільним додатком для завантаження товарів і клієнтським мобільним додатком для оплати продукції. Перед покупкою клієнт може ознайомитися з продукцією холодильника в додатку.
Ще один кейс – це автоматизований продаж книг. Цей кейс потрапив в цьому році в Книгу Рекордів Гіннеса. Протягом двох тижнів товари можна було купити з автоматизованих прозорих осередків під час новорічних свят. Більше 10 тисяч осіб стали учасниками акції. А весь прибуток пішов на доброчинність.
– Де краще розміщувати вендингові автомати (на вокзалах, в аеропортах або спальних районах далеко від супермаркетів)?
– Тут все дуже індивідуально, залежить від потоку, цільової аудиторії та інших чинників.
– Конкурує такий формат торгівлі зі звичайними магазинами або доповнює його?
– Є безліч теорій і прогнозів з цього питання. Більшість схиляється до того, що магазини відійдуть в сторону, їм на зміну прийдуть інтернет-магазини і вендинг. Але ми схиляємося до твердження, що це станеться нескоро і зараз це лише додаток, а не заміна.
– Наскільки швидко він окупається і чи багато треба інвестувати, щоб поставити торговий автомат (мінімум максимум)?
– Вартість торгового автомата сильно коливається від його типу, виробника і технічного стану (новий або б/у). В цілому він окупається за 1,5-2 роки. Як варіант можна взяти в оренду або лізинг, тоді бізнес-модель відразу зрозуміла – так як для власника це лягає не в інвестиційні, а в операційні витрати.
Читайте також –
Продажі без продавців: торговельні автомати все частіше замінюють людину