Стунджя Мажвідас, Novus: Цьогоріч інвестуємо в каси самообслуговування більше $1 млн

Стунджя Мажвідас, Novus: Цьогоріч інвестуємо в каси самообслуговування більше $1 млн

26.07.2019 08:10
  255
Виктор Нагорский

Чому мережа Novus зважилася на впровадження кас самообслуговування, з якими складнощами зіткнулася під час їх встановлення та скільки буде інвестувати в цей напрямок в найближчі роки.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мережа супермаркетів Novus розпочала впровадження кас самообслуговування в кінці 2017 року. З тих пір рітейлер істотно розширив використання self-service: зараз в 11-ти магазинах встановлено вже більше 70-ти кас самообслуговування. Ще приблизно 50 терміналів компанія планує встановити до кінця поточного року. У бліц-інтерв’ю для RAU директор департаменту інформаційного менеджменту мережі Novus Стунджя Мажвідас розповів про те, з якими труднощами довелося зіткнутися при впровадженні кас самообслуговування, які інвестиції потрібні були для реалізації проекту і як в компанії оцінюють ефективність роботи терміналів.

– З якими ключовими складнощами зіткнувся Novus при впровадженні терміналів самообслуговування та їх використанні?

– Після того як наша мережа прийняла рішення про встановлення кас самообслуговування, ключова складність, яку потрібно було подолати – визначитися концептуально, для якого сегмента покупців такі каси будуть призначені. Після цього важливим завданням було обрати, у якого виробника будемо закуповувати обладнання, домовитися з ним про прийнятні умови й підписати контракт.

Ключовий момент проекту – інтеграція кас самообслуговування в загальну IT-екосистему компанії.

Термінали self-service повинні не тільки допомогти покупцеві зручно і швидко купити товар, але і «навчитися» приймати дані з інших IТ-систем Novus (наприклад, актуальні ціни, знижки, акції, пов’язані з карткою Novus).

– Як вирішували ці питання? Скільки часу знадобилося?

– Всі проблемні питання вирішувалися дуже просто. Адже над проектом працювала згуртована команда професіоналів, для якої не було нерозв’язних завдань. Якщо говорити про терміни, то з моменту прийняття рішення в компанії до встановлення перших кас самообслуговування знадобилося десь дев’ять місяців.

– Наскільки це витратний проект?

– В середньому в одному магазині у встановлення кас самообслуговування інвестуємо близько $100 000. Це обладнання самої каси, а також техніка для співробітника магазина, який в разі потреби допомагає покупцям.

– Все обладнання купуєте за кордоном? Як вибирали постачальника?

– Ми довго і уважно аналізували різні системи кас самообслуговування від різних виробників. І в підсумку зупинилися на відомому міжнародному виробнику, одна з профільних спеціалізацій якого – виробництво IT-обладнання для рітейлерів. Наші системи постачаються з Німеччини, монтажем і пусконалаштуванням займається партнерська українська компанія.

– Як оцінюєте результати реалізації проекту? Наскільки зручні каси для відвідувачів і яка частка транзакцій проходить через них в магазинах?

– За нашими спостереженнями покупці дуже активно користуються касами самообслуговування з перших днів, досить легко і швидко освоюють нову технологію.

У магазинах, які обладнані касами самообслуговування, через них здійснюються до 15-20% покупок.

– Чи очікуєте подальшого зростання частки покупок через термінали самообслуговування? Які сегменти покупців в основному користуються сервісом?

– Про довгострокові тенденції поки ще рано говорити. Думаю, зможемо робити більш-менш точні прогнози приблизно через рік, коли у нас буде достатньо магазинів, в яких каси самообслуговування пропрацювали довгий час. Якщо говорити про профіль покупця, то касами самообслуговування практично в рівних частках користуються як чоловіки, так і жінки. В основному у віці 25-44 років.

– Які ключові переваги отримує мережа та її споживач від впровадження кас самообслуговування?

– Основна мета, з якою ми впроваджуємо такі каси: можливість покупцям розрахуватися швидше і не стояти в чергах у традиційних кас.

Якщо покупки поміщаються в ручний кошик, то клієнту буде швидше скористатися касою самообслуговування, ніж класичною, особливо в години пік, коли в магазині багато людей.

– Чи планує компанія масштабувати проект і наскільки активно?

– Звичайно, будемо масштабувати проект. В кінці 2019-го в магазинах Novus працюватимуть більше 100 кас самообслуговування. Тільки в цьому році плануємо, що інвестиції в проект складуть понад $1 млн. Ми твердо маємо намір і в майбутньому інвестувати в технології, які дозволять покупцям простіше, швидше, легше закуповуватися в магазинах Novus, і рівень інвестицій, як в каси самообслуговування, так і в інші технології, в 2020 році не буде нижчим.

Читайте також – 

Novus планує відкрити сім магазинів до кінця 2019 року


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку