Андрій Осадчий, GFK: як і що українці купують в інтернеті

Андрій Осадчий, GFK: як і що українці купують в інтернеті

30.05.2019 08:10
  1088
Ukrainian Retail Association

Які товари українці найчастіше купують онлайн, якими пристроями при цьому користуються, як оплачують товар і чому багато хто відмовляється від використання банківських карт.

Цей матеріал доступний російською мовою

Заступник начальника відділу POS Tracking компанії GFK Ukraine Андрій Осадчий на iForum-2019 описав портрет українського онлайн-покупця. Редакція AIN.ua підготувала головні тези з його виступу. Портал RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Портрет онлайн-покупця

Чи відрізняються ті, хто купує і не купує в інтернеті? Так, але незначно. Очікувано, що не-покупці – старші, а покупці – більше заробляють. Але в цілому, статус визначається не соціально-демографічними характеристиками, а іншими перешкодами. Набагато частіше поведінку користувача визначають психологічні установки.

Онлайн-покупці:

  • жінки (53%) та чоловіки (47%);
  • працюють — 75%
  • середній дохід і вище — 69%.

Не-покупці:

  • чоловіки (52%) та жінки (48%);
  • працюють — 73%;
  • середній дохід і вище — 59%.

Що купують в інтернеті

На першому місці – одяг та аксесуари. Потім йде електроніка та побутова техніка. Серед значущих категорій – їжа, яка знаходиться на останньому місці. Про їжу люди часто говорять: «Я б хотів купити, але не можу». І справа тут не в грошах, а в інфраструктурі. При тому, що харчуватися потрібно всім, зі зрозумілих причин такі покупки зручніше здійснювати в цегляному роздробі.

Їжа – будучи найбільшою категорією у витратах українців – одночасно є найменш значимою категорією витрат в онлайні.

Топ категорій онлайн-покупок:

  1. одяг, аксесуари — 64%;
  2. техніка;
  3. косметика;
  4. іграшки;
  5. побутова хімія;
  6. їжа — 11%.

Як купують в інтернеті

Найчастіше купують з десктопів – чим старше користувач, тим вище така ймовірність. Слідом ідуть смартфони. На останньому місці за популярністю: планшети.

Платять найчастіше (в 36% випадків) картами. На другому місці готівка (23%) і самий небезпечний спосіб – поповнення карти продавця. При відсутності будь-яких гарантій, ним як і раніше користуються 14%.

Ще 14% платять за допомогою післяплати. Ця категорія зростає, в чому велика заслуга Нова пошта, доставки OLX і гарантованого сервісу від Prom.ua. Повноцінним споживчим кредитуванням користуються всього 2% клієнтів – тут не враховується використання кредитної картки.

Чому не платять карткою

У 26% випадків у покупців просто немає потрібної інфраструктури – на сайті відсутня кнопка «Оплатити карткою». Ще 10% не довіряють оплаті в інтернеті, а 9% покупців скаржаться на комісії, які продавці перекладають на них.

Але найпопулярніша причина відмови в іншому – 44% людей не хочуть платити наперед. У цього значення багато причин. Перш за все – історичні.

Український ринок онлайн-торгівлі формувався з пост-оплатою. Людям звично спочатку отримати товар, а потім за нього платити. Вони не хочуть відмовлятися від такої поведінки. Також, це питання довіри як до рітейлерів, так і до банків. Є й технічні нюанси: людей турбує питання можливого повернення товару і помилки при списанні коштів.

Джерело: AIN.ua

Читайте також –

Три тренда інтернет-торгівлі, які не можна ігнорувати в 2019 році


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1043
Усі новини ринку