Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу

22.05.2019 08:15
  3080
Костянтин Симоненко

Згідно з даними щорічного рейтингу BrandZ від маркетингової компанії Kantar Millward Brown, другий рік поспіль найдорожчою роздрібною компанією в світі стала Amazon. Вартість бренду оцінюється в $315,5 млрд.
Цей матеріал також доступний російською мовою

Read in English

П’ятірка кращих

Онлайн-гігант, який лідирував і в 2018 році, за вартістю більш ніж удвічі обганяє китайський Alibaba з вартістю бренду в $131,2 млрд, який посів друге місце. За рік китайці зуміли піднятися на один щабель в рейтингу, потіснивши на третє місце McDonald’s, чий бренд оцінюється у $130,4 млрд.

Загальна вартість 75-ти найдорожчих ритейл-брендів світу оцінюється зараз в $1,4 трлн, що на $339 млрд більше, ніж в минулому році. Чверть цієї суми (23%) припадає на Amazon, який практично подвоїв вартість бренду за рік. Динаміка  Alibaba, який займає друге місце, помітно нижче – в порівнянні з 2018-м ціна бренду китайського конгломерату зросла на 48%.

Трійка лідерів далеко відірвалася від переслідувачів – четверте місце за вартістю торгової марки займає американська торговельна мережа Home Depot оцінена експертами “всього” в $53,5 млрд. Замикає п’ятірку лідерів Nike, чий бренд експерти оцінили в $47,3 млрд.

Для збільшення зображення натисніть на нього

У перелік найдорожчих торгових марок світу входять представники різних секторів роздрібної торгівлі, але далеко не у всіх із них вартість бренду відіграє значну роль. Так, фахівці BrandZ включили в рейтинг компанії, що займаються не стільки торгівлею, скільки виробництвом одягу і предметів розкоші: Nike, Adidas, Luis Vitton, Chanel і так далі. Зрозуміло, з точки зору класичного ритейлу, основну вартість їхніх торговельних марок становить не роздрібна мережа, а виробничі потужності і багаторічна репутація. У класичному ж ритейлі (куди укладачі рейтингу відносять і e-commerce), чотири компанії з п’яти представляють США. З не-американців в топ-5 потрапила тільки Alibaba.

А ось в сегменті “фаст-фуд” компанії зі Сполучених Штатів взагалі не допустили конкурентів у “велику п’ятірку”. Втім, ці бренди відомі далеко за межами США.

Ключові тренди

Вартість брендів класичного рітейлу і маркетплейсов зростає швидше

Традиційний ритейл і інтернет-майданчики зберігають лідируючі позиції за всіма показниками. Так, на ці види компаній припадає майже 60% вартості 75 найдорожчих брендів рітейлу в світі. Це втричі більше, ніж наступна за “цінністю” брендів категорія фаст-фуду.

Саме класичні рітейлери і маркетплейси складають 42% компаній зі списку. Вони ж забезпечили максимальне зростання вартості в 47% за рік. За швидкістю набору цінності з ними можуть змагатися хіба що представники сектора товарів класу люкс. Фаст-фуд відстає від лідерів приблизно втричі за темпами зростання.

Демократизація моди класу люкс створила другу найбільш швидко зростаючу категорію

За останні п’ять років топ-10 найдорожчих люксових брендів поліпшили сприйняття їх соціальної і екологічної відповідальності, одночасно посиливши свій досвід роботи в інтернеті. Нові бізнес-моделі для перепродажу або оренди предметів розкоші підсилюють конкуренцію в секторі традиційних брендів класу люкс.

Цінність бренду як і раніше важлива для торговців, які роблять ставку на низькі ціни

Amazon, IKEA (номер 15) і Aldi (номер 19) продовжують збільшувати цінність своїх брендів в 2019 році, пропонуючи товари за низькими цінами, створюючи сильний бренд і пропонуючи відмінний купівельний досвід.

Спеціалізовані роздрібні бренди приєднуються до рейтингу

Серед дев’яти нових учасників рейтингу цього року було кілька компаній з вузькою спеціалізацією. У тому числі спортивний бренд товарів для активного відпочинку The North Face (номер 66) та індійський ювелірний бренд Tanishq (номер 72).

Довідка. Рейтинг BrandZ, створений за замовленням компанії WPP і проведений Kantar, об’єднує проаналізовані ринкові дані Bloomberg з інформацією про більш 3,7 млн споживачів по всьому світу, охоплюючи понад 166 000 різних брендів на півсотні ринків.

Джерело chainstoreage.com

Читайте також –

Чортова дюжина: найдорожчі бренди українського рітейлу за версією журналу Корреспондент


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку