Як Amazon змусила IKEA змінити бізнес модель і стати сильніше

Як Amazon змусила IKEA змінити бізнес модель і стати сильніше

09.04.2019 08:00
  641
rau

Як змінюється IKEA під впливом ринку і конкурентів, і що допоможе ритейлеру боротися з Amazon.

Цей текст доступний російською мовою

Сильний вплив Amazon і Джеффа Безоса не слабшає, змушуючи все більше компаній узгоджувати свою реальність з тією, яку створює підприємець з Сіетла, пише Leadership. У їх числі – IKEA, яка в 2018 році вирішила зруйнувати статус-кво і, за словами генерального директора компанії Джеспера Бродіна, «майже всі змінити».

Наприклад, планується запуск магазинів в міських районах, зміни в плануванні магазинів та великі інвестиції в службу доставки додому.

Тепер меблевий гігант дає зрозуміти, що змінює навіть свою бізнес-модель у відповідь на дії тарана по імені Amazon. Компанія запросила Барбару Мартін Коппола на посаду головного цифрового директора IKEA для розробки і проведення капітальної реконструкції. Вона виклала свої амбітні плани у інтерв’ю CNBC.

План того, як конкурувати з Amazon, пропонує багато з того, чим може скористатися будь-яка компанія.

1. Давайте станемо «фіджітальними»

«Фіджитал» означає поєднання концепцій фізичних магазинів і цифровий торговлі. Це не просто продажі в (фізичному) магазині і в інтернеті – 10% продажів IKEA вже надходить від реалізації онлайн. Йдеться про традиції досвіду відвідування магазину IKEA і про його підтримку онлайн-засобами.

Наприклад, компанія планує запустити Place – додаток доповненої реальності, яке дозволяє покупцям візуально уявити, як буде виглядати предмет меблів в їхньому будинку, і отримати індивідуальні рекомендації.

Ключовим тут стає використання сильних сторін «базового» досвіду і цифрових технологій не тільки в якості додаткового місця, але і в якості підсилювача досвіду (фізичних продажів).

Потенціал величезний, і хоча Amazon може здаватися страшним гравцем в онлайн-світі, в «фіджіталі» ситуація поки дуже невизначена.

Генеральний директор Ikea Group Джеспер Бродін (ліворуч), директор з цифрових технологій Барбара Мартін Коппола і технічний директор і співзасновник TaskRabbit Брайан Леонард на прес-конференції в Мадриді, Іспанія, 10 жовтня 2018 року.

2. Amazon — орієнтир, а не Голіаф

Мартін Коппола вважає, що інновації, орієнтація на клієнта і фантастичне обслуговування все ще працюють. Впевнена, що не варто недооцінювати таких гравців, як Amazon, але в області винаходів та інновацій можна придумати ще дуже багато такого, що до цих пір не використовувалося.

Хто б не був “бегемотом” у вашій галузі, нехай їх інновації надихають вас, а не залякують

Будь то Amazon або хтось ще: думайте про них як про компанію, яка показує, куди рухатися, а не як про міфічного гіганта, якого немає надії перемогти. Інновації та креативність доступні кожному, хто приділяє пильну увагу потребам споживачів.

3. Знай свого споживача, вирости свого споживача

IKEA планує повністю використовувати всю інформацію, яку в компанії збирають, щоб краще адаптувати і персоналізувати свої пропозиції. Наприклад, вона вкладає кошти в масштабну персоналізацію, відправляючи супертаргетоване повідомлення потенційним клієнтам на основі того, що вони дізнаються про них в інтернеті.

Як сказала Мартін Коппола: «Коли люди купують ліжко, вони два тижні вивчають онлайн-інформацію. Тому ми збираємо багато потрібної інформації, яку конкретна людина може використовувати в цей момент».

Якщо немає необхідних IТ-можливостей, щоб підтримувати складні системи збору даних, не лякайтеся. Ніщо не заважає будь-якому власникові бізнесу просто проводити більше часу зі своїм кінцевим споживачем, щоб з’ясувати: а) чого він дійсно хоче, б) бути більш поінформованим про те, як відповідати вимогам клієнта, і давати те, що він хоче.

Головне – зібрати інформацію і діяти відповідно до них, навіть якщо дані не зберігаються на гігантському сервері в кімнаті з контрольованою температурою.

4. Тест на швидкість

Коппола називає це «організованим підприємництвом». У неї є досвід роботи в таких компаніях, як Google, YouTube, Texas Instruments і Samsung, і вона усвідомила важливість швидкого тестування, нової ітерації продукту і повторного тестування. Facebook увічнив цей принцип на розвішаних по всьому кампусу плакатах: «Рухайся швидко і ламай речі» (Move fast and break things).

Досвід роботи з швидкою зміною ітерацій показує, що головне – сміливо пропонувати нові ідеї, не піддаватися спокусі тестувати тільки «ідеальний продукт» (замість цього приймати мінімально життєздатний варіант), налаштувати процес, який звільнить вас від бюрократії, і потім дозволити споживачеві (реакція на тест), а не власному судженню вести вас за собою.

Читайте також –

IKEA почне експансію в Україну з інтернет-продажів і точок видачі замовлень – ЗМІ


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку