Не термінатори: чому гравці українського e-commerce “не виживають” після перевірок

Не термінатори: чому гравці українського e-commerce “не виживають” після перевірок

27.03.2019 08:15
  704
Дарья Златьева

Дмитро Латанський закрив бізнес після перевірок в листопаді-грудні 2018 року, і зараз продає те, що від нього залишилося. Чи є попит на ринку на такі активи і чим доля інтернет-магазину схожа з іншим проектом підприємця – Sokol.ua.

Цей текст доступний російською мовою

Repka.ua повторила долю Sokol.ua, бізнесу, який 13 років розвивав Євген Соколовський, поки не прийшли перевірки.

Катком по бізнесу: Sokol.ua&Repka.ua

Як писав AIN, у 2013 році податкова після обшуку вилучила в Sokol.ua техніку більш ніж на 20 млн грн, і, за словами перевіряючих, документи, що підтверджують законність походження техніки, не були знайдені. У 2014 – му, через кілька місяців після перевірок в Sokol.ua, засновник проекту, Євген Соколовський, передав інтернет-магазин компанії Фокстрот – співвласнику бізнесу.

Сам Соколовський відійшов від управління з початку 2015 року, а в березні AIN.UA стало відомо, що інтернет-магазини Sokol і Foxmart планують включити до складу іншого проекту групи компаній Фокстрот – 5ok.com.ua. Однак один з колишніх співробітників компанії Фокстрот каже, що приблизно тоді якраз обидва проекти передали в управління Дмитру Латанському, який на той момент вже близько 5 років займався власним проектом Repka.ua

“Він їх викоровував як сателіти – вітрини”, – пояснює колишній співробітник компанії.

Repka пропрацювала дев’ять років: в грудні 2018 го, після низки перевірок, всі співробітники компанії були звільнені, а Дмитро прийняв рішення згорнути проект.

Пост Латанського на його сторінці в Facebook здивував багатьох і засмутив тих, хто веде бізнес в Україні. Він роз’яснив: коли прийшли перевірки, з якими претензіями, і причини, за якими довелося закрити проект. Тональність перегукується з аналогічним постом Cоколовского п’ятирічної давності:

“Роблячи бізнес, ти морально маєш бути готовий до подібного розвитку ситуації у будь-який момент. Проте для всіх нас це була несподіванка і перший практичний досвід обшуків, відповідно рівень стресу досягнув максимальної позначки.

Здивуванням стала інформація, що містилась в ухвалі про проведення обшуку, щодо того, що нас всіх об’єднали в злочинну групу, метою діяльності якої було ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. Разом з тим, в ході обшуку співробітники податкової міліції нічого кримінального не знайшли, ані у квартирі, ані в офісних чи складських приміщеннях. Тому слідчий прийняв рішення про вилучення товару”.

У випадку з Repka, податківці звинуватили інтернет-магазин в ухиленні від сплати податків на 5 млн грн і вилучили контрабандного товару на 3,5 млн грн. Відразу ж після цього інтернет-магазин зупинив роботу майже на місяць, адже практично всі ці товари очікували відправки покупцям. Виконати замовлення виявилося неможливо. Сайт Repka не працював c 26 листопада по 18 грудня 2018 року.

Як пише AIN, після обшуку в Repka.ua УКРІНФОРМ обшукувала у тій самій справі і інші інтернет-магазини. Операція податкової носила назву “Мережа”. За наступні кілька місяців Дмитро Латанському вдалося домогтися зняття звинувачень, закриття кримінальної справи, зняття арешту на товари … але це не допомогло врятувати бізнес.

Як написав Латанський, він прийняв рішення остаточно вийти з бізнесу, і передати управління Repka.ua компанії MOYO. Там на запит журналіста про те, які умови співпраці коротко відповіли, що компанію попросили перейняти зобов’язання перед клієнтами: “Ми забезпечуємо видачу замовлень клієнтів Repka.ua”.

У коментарі для Retailers Латанський уточнив, що в управління MOYO.UA переданий сайт і торгова марка. “Зараз шукаю покупців на sokol.ua і foxmart.ua. Ведуться переговори”, – розповів підприємець, додавши, що ці сайти активно не розвивалися останнім часом і продаж – це, в першу чергу, можливість покупцеві придбати експертизу.

Згідно з даними Similarweb, відвідуваність проекту, яка сягнула 600 000 на листопаді минулого року завдяки ажіотажу в “Чорну п’ятницю” вже в грудні знизилася до 200 000, а зараз складає близько 180 000 візитів.

А що купляти?

Яка вартість активів, які Дмитро Латанський планує продати і кому могло бути цікаво їх придбання?

“Поки нічого не ясно. Щодо вартості – складно назвати конкретну суму. Найбільший ефект отримає той, хто захоче зайти в е-commerce з порівняно великим бюджетом. Купівля нашої експертизи дозволить заощадити кілька років, і десятки тисяч доларів інвестицій “, – говорить засновник компанії.

За його словами, пропозиція може бути цікавою мережі побутових товарів, яка може/хоче конкурувати з першою трійкою. І за рахунок придбання відомого бренду і експертизи в бізнес-процесах можна досягти поставлених значно швидше.

“Відповідно, ціна залежить від того, наскільки великий проект, і наскільки наші напрацювання будуть корисні конкретному покупцеві”, – додає Дмитро.

Учасники ринку не настільки оптимістичні щодо ціни проектів і їх подальшої долі. Владислав Чечоткін у відповідь на запит запитав у відповідь: “А що там купувати?”

Один з учасників ринку, який не побажав назватися зазначив, що це не цікавий ринку актив і його навряд чи хтось купить.

“Там крім доменів майже нічого немає. До подій це була одна вартість, після – вже зовсім інша. Я не бачу, хто це може купити, це просто синергія з комісійними або покупка трафіку за ціною дешевше витрат на маркетинг “, – відзначає він. За його словами, компанія продає товарні залишки, програмне забезпечення, домени і інше.

CIO Ukrainian Retail Association Андрій Перевезій охарактеризував проекти Sokol.ua і Foxmart.ua як “мертві”, а Repka.ua назвав “неконкурентним”. “Виставляння на продаж інтернет-магазинів repka.ua, foxmart.ua, sokol.ua я б порівняв з продажем товару, у якого добігає кінця термін придатності”, – вважає експерт.

І наводить дані Similarweb: якщо порівнювати відвідуваність Repka.ua з Rozetka, то відвідуваність Repka.ua становить 181 161 відвідувач щомісяця, в той же час у Rozetka 60 380 000 відвідувачів в місяць. Що в 333 рази більше.”

З точки зору покупки, даний актив є проблемним через конфліктів з правоохоронними органами, адже звинувачення в контрафакт були саме до магазину Repka.ua, а не до її власника”, – відзначає він.

CIO Ukrainian Retail Association також вказує на те, що по магазинам Sokol.ua і Foxmart.ua, незрозуміла ситуація, що саме продає Дмитро Латанський. “Дані торгові марки належать (належали) компанії Фокстрот. А ситуація з точки зору інтернет-магазину у них ще гірше ніж у Repka. Дана покупка може зацікавити хіба що досить відомими торговими марками, але ціна буде мінімальна “, – стверджує Андрій.

Так що ситуація з продажем поки виглядає зовсім туманно. На ринку присутні і інші e-commerce проекти, виставлені на продаж, набагато більш ліквідні, однак покупці не поспішають. Одним з них став Toys.ua, інформація про продаж якого з’явилася на початку лютого. Його ціна сягає 1 млн грн, але як повідомили в компанії, поки угода не відбулася.

Читайте також –

Інтернет-магазин Toys.com.ua виставлений на продаж. Причина – переїзд власника в США


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку