Валерій Маковецький, Фокстрот: У 2019 році плануємо реформат 60-ти магазинів

Валерій Маковецький, Фокстрот: У 2019 році плануємо реформат 60-ти магазинів

09.01.2019 04:00
  1522
Ukrainian Retail Association

Співвласник мережі Фокстрот Валерій Маковецький про зростання обороту в 2018-му і плани на 2019 рік, розвиток багатоканальних продажів і збільшення частки e-commerce, а також конкуренцію на українському ринку та ймовірність продажу бізнесу.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Валерій Маковецький – співвласник і голова наглядової ради мережі магазинів побутової техніки та електроніки Фокстрот – у великому інтерв’ю агенції Інтерфакс Україна розповів про результати роботи компанії в минулому році та стратегію подальшого розвитку бізнесу, тенденції на ринку ПТіЕ та зростання обсягів онлайн-продажів, а також про ймовірність продажу мережі та інше. RAU публікує головні тези з інтерв’ю бізнесмена.

Про показники компанії і український ринок ПТіЕ

За підсумками 11 місяців минулого року бачимо зростання продажів на рівні 28-30%. Однак в нашій галузі ключовий місяць – грудень, за його підсумками можна буде робити висновки про результати року.

Зростання відбувається за рахунок збільшення платоспроможності населення, збільшення зарплат і поліпшення споживчих настроїв покупців. Ми розраховуємо, що в цьому році буде зростання на рівні 18-20%.

На жаль, до цього часу близько 50% галузі знаходиться в тіні, тому оцінити результати ринку в цілому дуже складно. Деякі гравці, особливо в сегменті гаджетів, використовують сірі схеми ввезення, занижуючи реальну вартість продукції при декларуванні, або завозячи її взагалі контрабандою. Використовуючи лазівки в податковому законодавстві та не сплачуючи податків, вони отримують серйозні конкурентні переваги.

У будь-якому бізнесі є дохідна частина, яка формується маржею, з якої ми оплачуємо свої витрати. Якщо ви займаєтеся «сірим» бізнесом, то ця маржа на 15% вище, і у вас є додаткові 15%, які можна вкласти в просування, рекламу, оплату знакових орендних місць. Конкурувати в такій ситуації складно, але ми намагаємося, і Фокстрот зберігає на ринку лідируючі позиції.

Про конкуренцію на ринку

Конкуренція на ринку мереж електроніки і побутової техніки помітно посилилася в останні роки. Традиційним торговельним точкам доводиться також конкурувати з онлайн-магазинами. Ринок дуже активний: Rozetka відкриває фізичні магазини, Епіцентр розвиває інтернет-магазин 27.ua, всі інші інвестують в ремоделінг магазинів, роблять акцент на гаджети.

Технології продажів змінюються, і ми можемо спостерігати успіх багатьох мереж в електронній комерції. Ціни для кінцевого споживача на офіційний товар в онлайн-магазинах і в традиційних магазинах однакові.

Фокстрот також розвиває багатоканальні продажі. Бачу, що таку ж модель розвивають Comfy і Eldorado. Ми розуміємо великі перспективи цього ринку.

З приводу конкурентів, думаю, баланс, в цілому, зберігся. В цьому році трохи посилилися позиції Comfy, в першу чергу, за рахунок онлайн-продажів. У той же час, Rozetka, як мені здається, в нашому сегменті за рахунок вирівнювання цін online і offline частку ринку втратила. Це успішний інтернет-магазин з величезними групами і видами товарів, але зараз він більше працює як маркетплейс. Також з’явився новий сильний гравець на ринку – Епіцентр, який за рахунок великих інвестицій намагається зайняти своє місце в цьому сегменті ринку, концентруючись в основному на побутовій техніці для свого споживача.

Ми маємо також конкурентів, що спеціалізуються на найбільш зростаючому сегменті: гаджети, смартфони, планшети. Це два сильних конкурента – Цитрус і Алло, які в останні два-три роки були досить успішні.

Про частку ринку та перспективи зростання бізнесу

Ми орієнтуємося на такий показник, як частка ринку. Офіційні звіти по ньому дають всі найбільші оператори ринку і невеликі регіональні мережі. У нас близько третини ринку.

Насправді ніхто не працює заради частки ринку. Так працюють тільки великі бренди-виробники, у яких є величезна маржа.

Наприклад, Apple виробляє iPhone за $200, а продає за тисячу. Для них важлива частка ринку, величезна маржа дозволяє покривати будь-які витрати. А коли ти працюєш на маржі 10-12%, то частка ринку – це важливий, але не головний показник. Перший показник – ефективність і сучасність бізнесу, втрачаєш ти, чи заробляєш гроші.

У нас є унікальна можливість працювати безмитово і на ринок СНД, і на ринок Євросоюзу. Тому я сподіваюся, що з розвитком економіки буде рости і наш бізнес.

Сподіваємося, що за два-три роки ринок повністю “обілиться”. Для того, щоб Україна розвивалася з усім світовим ринком, а не була наздоганяючою з точки зору наших можливостей щодо інвестування. Якщо ми повернемося хоча б на рівень 2013 року, то наш бізнес збільшиться в два рази. Думаю, це перспектива трьох років.

Про бізнес-стратегію, інвестиції та частку онлайн-продажів

Компанія прийняла рішення інвестувати в сучасну онлайн-платформу одного з лідерів цього сегменту в світі – SAP. Це досить великі інвестиції, які допоможуть нам розбудувати технологію продажів, інтерфейс спілкування зі споживачем, і сподіваємося, нам вдасться підсилити позиції в онлайн-продажах.

Зараз частка онлайн-продажів мережі Фокстрот становить близько 10%. Ми плануємо мінімум в два рази збільшити продажі в цьому сегменті.

Вважаємо, що магазинів у нас достатньо – 162 в Україні. Якусь частину з них, в першу чергу, малоефективні, закриємо, замість них будемо відкривати точки в нових сучасних торгових центрах, тобто, йти шляхом стандартного розвитку торгової мережі. Нових магазинів в 2019 році буде 10-20, але це, в основному, буде релокація.

Набагато більше коштів буде направлено на оновлення мережі: нове обладнання, нові вивіски, нові технології продажів і т. і.

В цьому році плануємо переформатувати приблизно 60 магазинів, вартість реформату одного магазину – 4-6 млн грн.

Напевно, найкращий варіант – створити бізнес і успішно його продати. Звичайно, ми розглядаємо таку можливість, але, за умови наявності гідних пропозицій. Але, відверто кажучи, в найближчій перспективі їх не може бути. Нікому це не цікаво. Бізнес висококонкурентний, існують певні ризики. Для того, щоб була зацікавленість серйозного покупця, весь ринок повинен працювати на 100% в білу.

Про логістичну інфраструктуру та ефективність аутсорсу

З 2018 року логістика знаходиться повністю на аутсорсі. Склади ми орендуємо і з цього року управління складами також передали на аутсорс. Працюємо з компаніями Корсо, Нова пошта, Укрпошта і Престо. Товар зберігається на двох складах – в Гостомелі (30 000 кв. м) та Дніпрі (12 000 кв. м).

Весь світ так працює. Жодна мережа побутової техніки не має свого складу. Аутсорсингова компанія працює з ринком, використовує найкращі технології та оптимізує витрати.

На жаль, зараз важко оцінити ефективність даного рішення. В цьому році сильно зросли витрати на паливо і зарплати. Тому логістика з переходом на аутсорс навіть трохи подорожчала. Але простий розрахунок показує, що працювати самостійно буде дорожче.

Про розвиток мережі торгових центрів Depo’t

Цей бізнес демонструє непогану ефективність. Об’єкти стабільно прибуткові. Орендні ставки в минулому році зросли приблизно на 30%. Тому ми плануємо розвивати цей напрямок бізнесу і питання продажу поки не стоїть. У нас є кілька проектів будівництва і ряд проектів розширення/оновлення діючих об’єктів.

У Києві не плануємо будувати. Це специфічний ринок з довгою і не дуже високою віддачею вкладеного капіталу. У нас інша стратегія: будівництво комерційної нерухомості в регіонах України.

Намагаємося купувати вже готові і, з нашої точки зору, ліквідні, невеликі об’єкти. В цьому році ми запланували будівництво хорошого об’єкту в центрі Чернігова, зараз розробляємо проект реконструкції. Також ведемо реконструкцію свого об’єкту в Кривому Розі, добудовуємо повноцінний спортивний комплекс з басейном для мережі Sportlife. Плануємо реформат ТЦ в Запоріжжі, збільшення площі нашого ТЦ в центрі Кропивницького. Плюс, можливо, візьмемо участь, як партнери, в одному з харківських об’єктів. Це проекти нашого формату – 10 000-15 000 кв. м, тобто невеликі ТЦ обласного масштабу.

За матеріалами: Інтерфакс Україна

Читайте також –

Спецпроект: Справа техніки- топ-7 мереж електроніки та гаджетів України за кількістю магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку