Ольга Чепижко, PR-директор Comfy: П’ять правил роботи з молодими співробітниками
Молоді співробітники не мотивуються штрафами і погрозами звільнення. Як в Comfy працюють з поколіннями Y і Z.
При 3000 співробітників в 93 магазинах по всій країні, 86% всього колективу Comfy – люди 20-35 років, яким для щастя на роботі вже недостатньо високої зарплати і впевненості в майбутньому. У матеріалі для MC Today PR-директор Comfy Ольга Чепижко називає п’ять правил роботи з представниками поколінь Y і Z і розповідає, як мережа втілює їх у проекті #COMFYPEOPLE. RAU публікує найцікавіше з матеріалу.
Я часто чую історії молодих хлопців, які не прижилися в компаніях з «традиційними цінностями» — авторитарною структурою, жорстким контролем і виключно матеріальним заохоченням. Вся справа в тому, що з молоддю не можна працювати старими методами: дивитися зверху вниз, тиснути, не довіряти, загрожувати штрафами або звільненням.
Гроші і кар’єрне зростання тепер не єдиний мотиватор. Молодь хоче, щоб роботодавець поважав її інтереси, щиро дбав і допомагав у самореалізації. Компанія повинна бути не авторитарним тренером, але партнером.
Ось що точно потрібно таким співробітникам.
Спілкування в один клік
Не те, щоб молодому поколінню важче спілкуватися наживо, але вони точно люблять спілкуватися «в один клік». Для корпоративної комунікації в Comfy ми використовуємо внутрішню соцмережу – Facebook Workplace. Тут можна швидко отримати доступ до всієї інформації, написати будь-якому співробітнику і отримати моментальну відповідь.
Порада. Налаштуйте канали швидкого спілкування всередині команди — колегам важливо задавати питання, отримувати відповіді і обговорювати завдання в реальному часі. Можна використовувати різні інструменти: від корпоративних чатів в Slack і Telegram до повноцінних внутрішніх соцмереж з вікі-бібліотекою і розгалуженими обговореннями завдань-проектів.
Вільний графік
Молодому поколінню цікаві компанії, в яких нормальна практика — це можливість працювати поза офісом і гнучкий графік. Змусити 25-річного співробітника відсиджувати вісім годин в день і звинуватити в ліні, якщо попросить попрацювати з дому, — відмінний спосіб його втратити.
Порада. Що буде, якщо дозволити співробітнику працювати віддалено один або два дні на тиждень? Нічого поганого, навіть навпаки — буде менше стресу і більше залученості. За даними дослідницької групи Gallup, люди максимально залучені, коли проводять поза робочим місцем 60-80% робочого часу.
Гнучка ієрархія
В Comfy будь-яка людина може безпосередньо звернутися до свого керівника або, наприклад, до генерального директора. Головне — цінувати час один одного і розуміти, коли вирішити без топ-менеджменту дійсно неможливо, а коли реально розібратися силами своєї команди.
Порада. В основі компанії — люди, а не мікросхеми. Якщо завдання розподіляються строго зверху вниз, накопичується страх і напругу. Керівники будь-якого рівня — такі ж співробітники, просто у них більше відповідальності за результати.
Для команди важлива залученість менеджера в щоденні процеси і його доступність для взаємодії з робочим завданням.
Швидкі результати
Молоде покоління любить швидкість в роботі. Тільки важливо пам’ятати, що швидкі результати потрібні не для того, щоб скоріше «списати» завдання, а щоб регулярно отримувати маленькі, але цінні зміни і коригувати з ним свої дії.
Порада.Швидкість – одна з ключових якостей сучасного світу. Дайте співробітникам повний доступ до контролю процесів, щоб вони могли в реальному часі їх налаштовувати і отримувати віддачу швидше. Зворотній зв’язок — важливий каталізатор процесів.
Визнання
Контроль замінюється здоровою увагою. Молодих співробітників не потрібно перевіряти на кожному кроці, але потрібно стежити за тим, щоб їм було зручно працювати, хотілося розкриватися і вкладатися в життя компанії.
Важливо розвивати культуру нематеріальної мотивації. Ми робимо це через проекти на кшталт #COMFYPEOPLE. На окремій сторінці сайту публікуємо інтерв’ю зі співробітниками про них самих і про їхню роботу. Наші герої — люди з різних дирекцій, різного рівня посад, компетенцій і віку. Їхні погляди, звички, захоплення та цінності формують культуру компанії.
Порада. Сьогодні кожен хоче бути унікальним, виділятися і показувати свою цінність. Людям важлива увага. Воно може проявлятися по-різному: від створення комфортного робочого місця (в екологічному місці, з продуманим графіком та іншими соціальними умовами) до визнання і підтримки.
Бренд роботодавця для співробітника-сьогодення і майбутнього
Наслідки демографічної кризи дев’яностих і міграція призвели до того, що залучати молоді кадри все складніше. Тепер не компанії вибирають людей, а люди — компанії.
Бренд роботодавця — це орієнтир при виборі нового місця роботи. Тому велика організація не може існувати без зрозумілого і відчутного корпоративного бренду. Людям важливо відчувати, що вони потрібні, важливі і корисні — і вдома, і на роботі.
Джерело: MC Today
Читайте також –
HR-директор Сільпо: Штрафів у нас немає – є система преміювання